Keep on dreaming

Att man inte skall handla kläder under planerad viktförändring är väl knappast någon nyhet, men trots det kan jag inte dra mig från att lägga plagg efter plagg i varukorgen, både de som kommer att vara för stora och de jag inte kommer att komma i förrän om sisådär ett år. Jag vet med mig att över 60% av det jag köper inte kommer att tas fram ur garderoben, eller ens ur sin påse för att hängas upp i den, då jag så sällan vistas ute, men när känslan av att hålla ett fabriksdoftande plagg i sina armar, är så överväldigande, kan man knappast klandra begäret. Och skulle kläderna inte sitta lika bra på en själv som på de långbenta modellerna, kan man alltid sälja dem vidare till bättre behövande, och på så sätt få igen sina slantar till någonting nytt! 

Nu har jag, i alla fall, beslutat att hålla mig till den visdom jag inledde med, och ägnar fram till och med nått delmål mig åt att sukta efter fräsiga accessoarer och fantisera vilt om dessa, deltagandes i diverse sommarsammanhang endast de bästa får erfara.

227027-13

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar den blåa väskan, vart har ni hittad den?

2008-04-30 @ 23:53:58
Postat av: C

Tyvärr har jag inget direkt minne av var jag fiskade fram den då det är över ett år sedan inlägget publicerades. :P Åhléns säljer dock liknande i år.

2008-05-01 @ 14:07:25
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0