Mången formulär

1. Vad är du sugen på just nu?
En riktigt stor portion lyxig glass och en grann, isfylld drink på sidan om, samt någon att dela denna upplevelse med.

2. Vad ska du göra i sommar?
Antagligen ingenting som jag inte gör den resterande tiden av året, men jag hoppas på tillräckligt många utgångar för att hinna visa upp de plagg jag skaffat inför årstiden. Annars kan man tycka att det skett många onödiga inköp, vilket det förvisso redan har.

3. Vad ska du göra imorgon?
Studera. Jag har lovat mig själv att inte bryta mitt löfte än en gång.

4. Största fördomen folk har om dig?
Att jag skulle vara; 1) arrogant 2) gladlynt och positiv 3) dum 4) obeläst och lat. Det sistnämnda kommer då från de elever jag emellanåt konvenserar med, som anser att avhoppad skolgång är synonymt med dessa egenskaper. Positiviteten är uppkommen ur det faktum att jag emellanåt tenderar att vara överdrivet energisk, men varför det dras paralleller mellan detta vet jag inte. "Dumheten" är egentligen bara en oroväckande tankspriddhet. (Tänka sig vad svårt det skall vara att lära känna någon!)

5. Beskriv din far med 3 ord:
Spelberoende, helgalkoholist, duschonanist.

6. Vad heter dina syskon?
Sandra/Sany.

7. Är du lik dina syskon?
Vissa säger det, men knappast överdrivet mycket. Vi var betydligt mer lika innan jag odlade kalkonhaka och hon blev bohem.

8. På vilket ställe betalade du senast inträde?
På Färjan för tre veckor sedan. Där kan vi tala om bortkastade pengar (lokalen lämnades efter en timme).

9. Vilken/vilka böcker läser du just nu?
Jag läser i princip aldrig böcker. Koncentrationssvårigheter har sina följder.

10. Tycker du att åldern har nån betydelse?
Med åren kommer erfarenheter och genom dessa utveckling och mognad.

11. Vad heter din katt?
Daisy Margaretha.

12. Vad tänder du på?
Vältränade armar, vapen, rap, fyndighet/humor, inre lugn kombinerat med temperament (ingen gillar sinnesslöa), (äkta) mörkt och/eller lockigt hår, fylliga läppar, självsäkerhet, politisk medvetenhet, andlighet, avhållsamhet, elegans och kreativitet. Givetvis kombinerat. Jag är inte den som är lättimponerad.

13. Vad ska man göra för att du ska bli intresserad?
Som sagt; en kombination av ovanstående vore något. Kavla upp ärmarna, dra en revolver, dra en opromiskuös aggressiv rap och tro att det är bra, samtidigt som ni vickar litet tjusigt på händerna.

14. Har du varit hos en psykolog?
Många gånger.

15. Om ja, varför?
Därför att jag fortfarande hoppades på att det skulle vara till min nytta. Det var det inte.

16. När bör man läggas in på mentalsjukhus?
När man anser att "Lustgården" är ett faktiskt bra program, att TV6 är en ball kanal och använder sig av kvällspressarna som "tillförlitliga källor", anser jag är en ganska bra måttstock.

17. Vad tycker du om?
Shopping, att fylla min tillvaro med materiella ting jag egentligen inte behöver.

18. Vad använder du för uttryck?
"Oy!"

19. Vad har du för färg på naglarna?
Ofärgade.

20. Ditt hår då?
Askblont.

21. Vad har du i din handväska idag?
Idag skiljer sig inte mycket från annars, då allt ligger kvar och väntar på mig. Cigarettpaket, tändare, plånbok, busskort, läppstift, mp3-spelare, kompaktkamera.

22. Vad ser du fram emot?
Ingenting.

23. Säger du kåt eller upphetsad?
Kåt. Upphetsad är ett ickesexuellt tillstånd (och bör inte förknippas med något annat än hänfördhet).

24. Favorittidning?
Jag läser så sällan tidningar, men Illustrerad Vetenskap brukar vara spännande (så länge det inte involverar allt för mycket teknik jag ändå inte förstår mig på). Annars tycker jag om de äldre årgångarna av Husmodern och Filmjournalen.

25. Vad ska du göra nu?
Fortsätta på ett andra frågeformulär. Vad trodde ni?

Fortsättning på ett andra frågeformulär:

Höger- eller vänsterhänt:
Vänsterhänt.

Humör just nu:
Hemskt less, sårad och besviken (i synnerhet på mig själv över det att jag låter andra göra mig besviken).

Favoritgodis:
Jag älskar Exotic Snacks dragerade godis: Cocostoppar, mjölkchokladdragérade bananchips (ja, ni läste rätt - banan!), müslitoppar och Cornflakes chokladmix. Jag skulle utan tvekan kunna äta två kilo utan stopp, men det är sällan man har råd med mer än två hekto.

Är det nåt du absolut inte äter:
Mycket, men eftersom jag är vegetarian får jag väl inflika att jag inte äter kött heller.

Kläder just nu:
Svart långt linne, underkläder och mössa i samma färg + marinblå filt. Stylish!

Musik just nu:
07 - Duke Ellington - Take The A-Train

Höstplaner:
Jag kommer att lägga till något ämne till mitt schema, vilket känns otroligt skönt att äntligen få göra.

Saft eller alkohol:
Alkohol. Dricker inte saft, bortsett från Fun Light's Wild Berries (yum!).

Hur många kuddar sover du med:
I morse vaknade jag utan någon kudde alls. Vanligtvis somnar jag med två soffkuddar.

Favoritväder:
Jag föredrar mulna dagar.

Spelar du nåt instrument:
(Här hörs ett uppgivet stön) Nej. Jag är deprimerande omusikalisk vilket har gjort mig bitter och ointresserad av allt som kallas musik. När jag var liten började jag att spela trummor, men slutade precis då det började gå framåt, och idag kan jag inte ens "Ulla-Bella".

Morgon- eller nattmänniska:
Nattmänniska.

Sparare eller slösare:
Sparare med grava slösartendenser.

Kommer du ihåg din första kärlek:
Nej. (Eftersom det slutade som det gjorde var det uppenbarligen inte kärlek det handlade om.)

Tror du på mirakel:
Nej. Det vi ser som mirakel är egentligen bara ödets väg.

Hur många barn vill du ha när du blir stor:
Se; http://www.vhemt.org.

Bio eller promenad:
Promenad.

Stjärntecken:
Stenbocken.

Rädd för insekter:
Nej, men jag kan inte påstå att jag tycker om dem.

Största svaghet:
Jag ältar.

Det här är jag bra på:
Att älta?

Chips, morötter eller godis:
Godis.

Pizza eller hamburgare:
Pizza (i lagoma mängder), men helst ingetdera.

Skriver du dagbok:
Ytterst sällan.

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig:
Piercing ser bra ut på de som besitter rätt utseende, men är inte alls min grej då jag föredrar stilrenhet. Jag har länge haft planer på att tatuera mig, men vet inte hur typsnittet på det planerade motivet skall se ut, eller hur det skall lägga sig.

Stökigt eller välstädat:
Välstädat. Inte här, dock.

Är du rädd för blod:
Vilken ironi det hade varit om jag varit det. Jag drömde till och med om en framtid som obducent som barn, näst efter dödgrävare. Jag var en morbid flicka.

Saltar du på maten:
Inte ens då det ingår i receptet. Jag tycker inte om salt. (Svartpeppar, däremot!)

Gillar du att sjunga:
Nej, ve och fasa (men jag rappar lågmält i min ensamhet).

Anser du att du är stark:
Åh, Gud, nej. Jag är pinsamt hjälplös rent fysiskt, även om jag nu försöker framställa det som att jag faktiskt inte har några problem alls med att bära den där kassen.

Brukar du sola:
Nej. Jag kan inte med stark sol och hetta. Jag blir på dåligt humör och min hud, ja, den är rynkig nog som den är.

Vad gör du om du får hicka:
Hickar?

Kaffe, te eller inget:
Ingetdera, tack ändå.

Har du en besatthet:
Jag lever för mina besattheter. Jag skulle dock aldrig avslöja detta för en ny bekantskap eftersom man ofta blir sedd som något skrämmande då.

Färg du hatar:
Överlag; orange + turkos. Då talar jag i synnerhet för vad gäller kläder och inredning. Jag tycker om ljusblå hav och orange grapefrukt.

Så får du motion:
Träningscyklen är min vän.

Om du var en blomma:
Ros. Användbar, grann och mytomspunnen med vassa törnen.

Det dyraste du äger:
Min digitala systemkamera som jag låter ligga utan linsskydd i det fria.

Första frågan du ställer till ny bekantskap:
"Vad vill ni?" Så taktfull är jag.

Samlar på:

Hattar, nederlag.

Underskattad grönsak:

Gurka.

Lyx är:

Oberoende, en för mig förutsättning för den sanna lyckan.

Du gör med 100 upphittade kronor:

Gömmer noga för att sedan glömma var.

När är man vuxen:
När man tvingas ta fullt ansvar över sitt eget liv. 

Ditt livs aha-upplevelse:
Varför nöja sig med ett livs aha-upplevelse när Astro hos Astrid ger en flera nya vid varje besök?

Kommentarer
Postat av: Lolita Loco

Vi har samma saker i väskan och gillar Ill. Vetenskap båda två. =) Och nr. 14 bör man väl inte ens gå in på... hahaha

2007-04-09 @ 22:04:52
URL: http://vintagemaniac.net

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0