Årets fulaste

 
Nej, jag tänker inte lista mig själv. Däremot två modeller av det överskattade plagget kallat leggings. Folk tror att det går att göra vad som helst av vad som helst och att det skall gå vägen, men vägen går inte. Vissa saker är helt enkelt bra som de är i all sin enkelhet utan krusiduller och då någon försöker sig på annat står misslyckande skrivet med permanent tusch i pannan på dem. Tråkigt att det verkar gå hem ändå. Jag talar alltså om de 1) metallicleggings 2) latexleggings (Matrixinspirerad, någon?) man sett här och var.

Milleniehysterins "spaceade" mode borde vara 100% utdött vid det här laget med tanke på att det snart gått åtta år och inte såg bra ut från början. Tala om att något gick snett i designernas ögon. Nu får vi hålla tummarna för att detta är avrättat och begravet innan höstslutet. Jag tog med större spänning del av kvällspressarnas exklusiva obduktioner av "rymdmänniskor" (klokt att använda sig av ett progeribarn för en trovärdig äkthetskänsla) än det här.

Det enda positiva med trender är att det är snabba svängar och tvingas vi ta del av något så fult som ovannämnt, kan vi åtminstone trösta oss med att vi (oftast, vissa plågor kom för att stanna) har något annat att vänta inom kort. Det är värre med de som envisas med samma gräsligheter 365 dagar om året. Och det är här jag kommer in och skymmer andra från att vara med i bilden.

Men vilken stil man än föredrar kan väl ingen förneka att bystdrottningen Leslie Hall bär upp sina gold pants bättre samtliga catwalking ladies tillsammans. Hennes stil är svaret på alla mina amatörkortfilmsdrömmar som f ö borde sättas i verket snart. Så fort kamera är på plats och skådespelare dittvingade, kommer vi nog på en lösning som skall passa alla. I värsta fall får jag göra en enmansshow, men det är OK. Jag är flexibel och kan lätt anta andra roller. Snubbe som subba, käck som tjeck, knäckt som knäckätande. Bara jag slipper hålla mig till manus!

Kommentarer
Postat av: Stella

Åhh...jag gillar faktiskt metallicleggings *skäms och känner mig som ett offer för modebloggar*. Fast jag gillar allting som är tacky, "snyggt" mode är inte min grej. Hell, jag skulle gärna springa omkring i en klänning gjord av ölburkar om tillfället gavs. :D :D

2007-08-09 @ 10:34:41
Postat av: C

Haha. :) Jag tänker mig dock att ni bär upp dem bättre än dessa bloggande människovalpar. Ni har attityden för det, och kan vara fulsnygg utan att vara ful. Jag hade också kunnat dra på mig något liknande det på bilden vid rätt tillfälle - som då man lyssnar på Princess Superstar, till exempel.

2007-08-09 @ 12:31:44
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Alv

Vem är denna Leslie Hall? Jag måste säga att hon är superb på att hålla samma posé på varenda bild jag ögnat igenom på hennes sida. Känner igen det där sättet att hålla händerna som de trimmade alla barnen att göra på skolfotona.

2007-08-09 @ 21:40:41
URL: http://mandragora.webblogg.se
Postat av: C

Jag vet inte hur man skall beskriva Leslie Hall, men ni kan läsa mer om henne på Wikipedia. Tydligen har hon ett popband, men hört dem har jag aldrig gjort. Och visst är hon skicklig! Och de vackra tröjor hon väljer att posera i är inte att förglömma.

2007-08-09 @ 21:48:06
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Alv

Jag kommer absolut att finkamma igenom hennes hemsida för närmare information. Det är skrämmande underhållande.

2007-08-10 @ 02:30:18
URL: http://mandragora.webblogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0