Don't blame me

Vad har dagen att erbjuda? Jag vaknade fly förbannad och kommer att känna så till dess att jag vaknar nästa gång. Vad är det för fel på mänskligheten? Vad är det som förvrider deras hjärnor så att de inte kan visa minsta taktfull- eller pålitlighet? Varför är det socialt accepterat att hejvilt såra andra utan att behöva stå i skuld till den utsatte? Man fortsätter i stället att gömma sig bakom uppsatta lagar för att se till att denne inte skall kunna slå tillbaka. Var befinner sig den djärvhet ni så gärna vill glänsa med annars då? Har ni vett att se era brister eller letar ni genast upp nya omedvetna att lägga det gamla bakom sig med?

Uppdatering 13:10: Veckan har varit ett enda kaos, även vad gäller skolstarten. Har tilldelats två scheman som varit felaktiga, både årskurs, grupp och ämnen trots att detta skulle vara ordnat i våras. Det känns typiskt att var gång något skall utredas går det snett och det har inte berott på mig. Jag har gjort vad jag kunnat. Inte undra på att man känner sig missanpassad och utesluten ur leken.

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0