I need those crunches!

image159

Jag är allt bra tragikomisk. Efter att ha "råkat" vräka i mig pizza (jag tycker inte om det alls så "varför?" är min enda fråga) går jag ned till motionscykeln och trampar fyra mil utan motstånd för att sedan släpa mig upp med pionröda kinder och ta den bit som finns kvar (kylskåpskall, men fortfarande lika osmaklig), sätta mig och titta på Simpsons och samtidigt inse att jag aldrig någonsin styrketränar utan konstant ägnar mig åt kondition: Är det konstigt att huden slappar och förvärrar de redan vedervärdiga dragen? "Nej", inser jag, greppar ett löst tag om tvåkiloshantlarna och fortsätter varva tricepsövningar med tuggövningar.

(Och inom mig hör jag Fran Fines himmelska stämma tillrättavisa sin moder jag emellanåt så obehagligt påminner om: "When they say 'do 10 crunches', they don't mean Nestle!")

Kommentarer
Postat av: Stella

Du som cyklar så mycket borde börja spinna. Det är roligt. Alltid kul att ha träningshitler skrikandes åt en. "KOM IGEN DÅÅÅ!!!" hihi.

2007-07-30 @ 22:03:27
Postat av: C

Haha! Nej, ve och fasa, vilken mardröm. Vem vill träna bland ett tiotal svettiga cykelbyxor med tofs i håret och vattenflaska när man kan göra det med mp3-spelaren i all ensamhet?

2007-07-30 @ 22:34:40
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Stella

Jag :D

2007-07-31 @ 08:21:32
Postat av: C

:D

2007-07-31 @ 08:26:44
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Candy

Haha, det var det roligaste jag läst på länge, men samtidigt så jävla jobbigt! För det suger stenhårt (för att ta ett fjortis-uttryck) att inte ha någon disciplin. :S I know that feeling.

2007-08-11 @ 18:51:31
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0