Leverans: Post, 7-10 dagar

image161Ja jösses, vad jag älskar att fynda sådant man inte skulle köpt till fullpris, men kastar sig över vid 400 kronors rabatt. Denna jacka i fuskpäls med knytband i skinnimitation är ett sådant exempel.
Tittade på den redan i fjol, men ryggade tillbaka då jag såg värdet. Gick därefter och köpte en dyrare, fulare och med största sannolikhet obekvämare jacka med sämre passform (fråga inte varför, jag har inget vettigt svar).

295 kronor från Catalog och klart charmigare än den dubbelknäppta senhöstkappa jag ångrat att jag införskaffat (jag måste finnas med på impulsköparnas topp tjugo-lista). Visst är den fin, men med mig nedklämd i den ser helheten anskrämlig ut. Det är bara att konstatera att jag är för kort/bred/hängbystad för sådana plagg, men eftersom jag aldrig kommer få den såld på Tradera för mer än en tredjedel av nypriset för är det bara att bita ihop och tränga i sig den då nöden kräver.

Vilken tur att jag och mina stubben glädjs något gräsligt åt billiga syntetpälsar, då.

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0