Skor från Nilson

image133

Att Nilsons skobutik öppnat här så sent som i juni var en glädjande överraskning då jag fick se denna underbara skapelse (jag går på stan alltför sällan), och jag vet att jag på något sätt skall ha tag på dessa även om jag befarar att de med största sannorlikhet är slutsålda i min storlek (så är det oftast och eftersom jag är sen med att upptäcka saker blir det sällan något över till mig varpå jag blir gåendes i samma noppriga trasor). Eftersom stadens butik dock tillhörde "Selected Stores" har de åtminstone haft skorna inne, vilket betyder att det finns en eventuell möjlighet för mig att en dag lyckas fälla en förbipasserande som ser ut att ha min storlek och göra dem till mina - eller för en mer realistisk tanke; i tystnad be för att denne skall halka i en lerpöl och totalförstöra dem. Skadeglädje, absolut, men den som säger att hon aldrig känner detta är inget helgon utan en lögnerska, vilket är en större synd i mina ögon.

Edit: Det visade sig att skorna tillhör höstkollektionen och ännu inte kommit in i butiken. Underbart. Jag har fortfarande en chans att få tag på dem och skall senare i veckan återvända för att fråga om närmare datum vilket jag givetvis glömde i all hast idag.

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0