Sunday morning

Man vet att det är dags att göra något åt sina vanor då man äter frukost 15:30.

I morgon: Marknad. Tänk så underhållande det kan vara att femton år i rad passera samma stånd med samma pensionärer som genom att lista sina varor på ett vitt A3 tror att någon skall köpa deras renkött och marmelad och det medelålders new age-anhängande par som inte ser ut att ha tagit en dusch på lika många år, som säljer stenar de köpt in för 6:-/hektot för 60:-/styck till vilsna ungdomar och kärlekskranka som söker lycka vid samma bord som flinande dödskallar fästa på nyckelringar tar upp plats.
På onsdag: Nattklubb bland falskleggande 17-åringar med partytoppar från Solgården och unga män i kortbyxor som tycker att Basshunter är en härlig kille. Ja, allt kan ske! Någon som känner sig manad att ansluta sig?

Och av allt att döma är mynta inte den bästa födelsedagspresent att ge sin katt. Inte nog med att hon tillbringade sin stora dag åt konstant ätande, blev rentav aggressiv och bet mig då jag inte gav henne mer mat - hon flippade ut värre än lille Jon och östsidans pojkar i sitt högsta esse, och det är väl inte exakt sådan jag föredrar henne. Hon kunde tveklöst kontrollera sitt intag bättre på den tid hon fortfarande fick plats i fatet, men det var väl innan livstristessen satte in. Jag känner i vilket fall att min är ohygglig.


Kommentarer
Postat av: Alex

Härliga inlägg du har :)

2007-07-08 @ 16:51:11
URL: http://anxious.blogg.se
Postat av: Linnéa

Har hon fyllt år? :) Det gjorde ju Kleva med för ett tag sedan :) de kanske är lika gamla rent ut av!
Trots att jag tycker att det enbart är hemskt att hon blir ett år äldre så firade jag henne som den prinsessa hon är, fast inte med mynta, hon fick en björkgren. :)

2007-07-09 @ 23:56:07
Postat av: C

Linnéa: Daisy är allt litet äldre än Kleva, för hon blir väl bara två? Daisy "firade" sin fyraårsdag nu den femte. Hon verkade dock inte bry sig nämnvärt, men det låter fint med en björkgren. Blev hon glad över sin present? :)

2007-07-10 @ 00:16:04
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Linnéa

Är hon redan fyra! Oj, med risk för att låta gammal, men gode gud vad tiden går fort, jag minns ju när du fick henne :) Kleva fyllde bara tre. Och ja, hon tyckte mycket om grenen :) Ingen av de andra fåglarna får gärna sitta i den - trots att grenen är över 1,50 m lång och Kleva själv tar upp max 20 cm med sin kropp <3 Hon arbetar på den varje dag; biter, gnager, vaktar och hänger upp och ner i den, precis så som normala fåglar inte gör.

2007-07-10 @ 01:34:49

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0