Förgrämd & banal

Sommar och sol. Nu blir det till att sitta instängd i två månader och jag ser fram emot allt spännande datorrummet har att erbjuda! Myggor, svettosande klädesplagg och värmeslag. Ni får ursäkta min negativitet mitt i all oroväckande glädje, men hur kan man längta? Jag är förmodligen en av få som ser fram emot hösten och att inte behöva tänka på var plaggkombination, då man ändå bär ytterkläder större delen av vistelser i andras sällskap. Jag hatar svala plagg och att behöva visa mina ickeexisterande företräden för allmänheten. Bara en sådan sak som strumpbyxor och långärmat i 30 graders värme kan ta kål på vem som helst och att jag inte kan bära linne är sådant som får en måttligt deprimerad. Det här med att jag skulle sola i sommar stryker jag helt ur min planering. Det blir till att sitta under stora parasoll med cigaretter, mina största solglasögon och en dyr paraplydrink vars namn knappt går att uttala. Fy för den lede.

När vi ändå är inne på denna bitterhet, måste jag bara tillägga hur mycket jag ogillar dessa skrattretande modebloggar, var unga flickor kopierar in samma plagg som de ej äger från Asos (som för övrigt är en gravt överskattad butik då det kommer till klädesdräkterna) likt ett tusental andra flickor, visar upp "dagens outfit" (en gång i veckan, vid galej eller bara då de känner sig riktigt fräcka räcker inte, en daglig uppdatering skall det vara bara för att få tillfälle att visa upp sina 365 uppsättningar), citerar "Sex and the City" samt lägger upp bilder av Nicole Richie pratandes i sin mobiltelefon var de frågar vilken kroppshydda som passar henne bäst - givetvis enbart för att fiska fler kommentarer. Detta får dem alltså att tro sig vara moderiktiga. Nej, skall man ha en stilblogg, skall det ta mig sjutton hålla en viss klass. Jag tror banne mig jag måste styra upp detta. Jag har många plagg jag inte äger i min önskelista, och ni kan vara lugna; ni kommer inte att få se mig posera fram en helkroppsbild framför en spegel på ett bra tag. Jag besparar er madrömmarna ödmjuk som jag är.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag känner PRECIS som du... Och detta evinnerliga ifrågasättande och tjat om att man bär för mycket kläder i värmen. Jag kan knappt med att sitta lättklädd här hemma även om jag är helt ensam. Det är synd om oss självkritiker :)

2007-06-08 @ 19:33:17

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0