24 år har gått

image281

"24 år har gått, kvar på samma spot" nödrimmade Petter (som nu är tillbaka) för nio år sedan. Någon fullfjädrad rappare har det aldrig blivit av denna skorpionkvinna - tvärtom, jag vet ingen som rimmar så illa som hon - men en desto skarpare blivande professor och skönhet som uppfostrat och på gott och ont vakat likt en hök över mig. Må dina synder förlåtas och våra upptåg förbli lika hysteriskt omogna och fullständigt tokiga som de alltid har varit. Din kropp åldras men din invärtes människa förnyas varje dag.

"Dotter (sjunger): Du är helig, du är hel. Du är alltid mycket mer än vi nånsin kan förstå, du är nära ändå! Välsignad vare du som kommer hit just nu, välsignade vår jord, blir till bröd på vårt bord...
Mor (gastar): Håll käften, jag kan inte tänka!
Dotter (sjunger): ...du är helig, du är helhet, du är närhet. Hela kosmos lovar dig... Hosianna, Hosianna, Hosianna, Hosianna, Hosianna, Davids son!
Mor: Måste du skråla så förbaskat då jag är trög i magen?
Dotter: Pappa, vad skulle du göra om jag gick med i Pingstkyrkan?
Far: Tja, vad skulle jag kunna göra? Du har ju varit med i Anarkafeministerna och det är ju ungefär samma sak."
2003-02-23

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0