Det blir inte bättre än så här, visst?

Igår: Torsdagar betyder två lektioner vilket för den som annars bara har ett ämne med en kolossalt urtråkig grupp är fullt godkänt (jag önskar att jag liksom alla andra hade fått gå skola sex timmar om dagen och panikläsa inför prov, och inte sitta här ensam innan klockan ens slagit eftermiddag medan andra lever med normala rutiner, men det är gamla nyheter som inte betyder något så snart jag skickat in min ansökan till folkhögskolan och tvingats bli vuxen). Började tjuta under musikelevernas konsert vilket kändes nästan lika typiskt som att jag fortsatte med känsloutbrottet över samma framträdande tre timmar efter att det avslutats. Gråt är förvisso ett naturligt sätt för oss att bli av med stress och det är inte var dag en av de låtar man lyssnade på senast samma morgon framförs live, men litet image kan man måhända ändå försöka behålla? Ånejnej. Här låter vi de mentala defekterna flöda!
Jag försökte senare tillaga något i ett hopkok av ärtor, bönor, sojakorv, svamp, turkisk yoghurt och soja. Normalt går det att skapa en rätt av detta, men behöver jag ens påpeka att jag misslyckades fatalt och fick tvinga i mig den vidriga grytan, som fortfarande inte är slut, på ett osmörat rågbröd jag köpte i all snålhet då den var hela 90 öre billigare än det ätbara brödet.

Idag: Hasade mig fram på löpband i max 15 minuter, åkte hem, duschade, skickade in autogiromedgivandena till WWF, vilade huvudet i händerna och förstod att det inte blir bättre än så här. Åkte till lektionen, misslyckades fatalt med att hitta min karaktär i den 65-åriga drömmerskans korta monolog (och värre blir det med min mansroll nästa vecka, men det känns skönt att få spela något mer humoristiskt än en nedbruten kvinna i morgonrock vars man jämförs med en "elefant i en porslinsaffär" hur intressant hon än må vara - hur skall jag få självförtroende?). Åkte hem, gick över till de katter jag även i år tagit på mig ansvaret att sitta vakt åt och rengjorde kattlådan till bredden fylld med urin (ignorera att jag här prompt måste tillägga; "- så drick min vän, drick sol och doft, ty dagen den är din"). Köpte vit choklad och mer choklad, blev spyfärdig, planerade att lägga mig tidigt vilket sket sig då det i morgon bitti inleds en hel temadag om syndikalism. Jag kommer att åka dit, men förmodligen också hem så fort som tänkas kan. Jag vill bara sova, sova, sova men att göra det om nätterna är omöjligt, och inte för att jag har en lossnad frans som fastnat i ögat.

Kommentarer
Postat av: MariaV

Bor du ensam?

2007-11-18 @ 15:32:07

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0