Mot otrohet hjälper inte höstens trender

image235Om höstens sminktrender, hämtat från SalongK.se:

Så läpparna ska vara röda i höst?
- Läpparna ska garanterat ha färg i höst, i olika nyanser av röd eller rosa. Blanka eller matta färger spelar ingen roll.

Hur ser höstens makeup-trend ut överlag?
- Den största influensen är skådespelerskan Veronica Lake - röda läppar, svart eyeliner och långa ögonfransar.

Hur ska ögonen se ut i höst?
- Den så kallade cat-eye-looken har kommit tillbaka, det vill säga eyeliner som slutar i en vinge i ögonvrån. Sotiga ögon är också väldigt populärt, speciellt i gråa nyanser.

Vilken underlag är hetast?
- Matt hy, det är det absolut senaste.

Ögonbrynen då, ska de vara tjocka och oplockade eller välansade och smala?
- De får gärna vara lite mer tjocka och oplockade i höst. Ögonbryn som är lite mer markanta är det senaste, men se till att matcha med naturligt mejkade ögon.

Jag har ett iskallt intresse för trender, men när man vet att man råkar vara "helrätt" för säsongen känns det onekligen bra. Tala om att jag ha sitt på det torra ty det är inte alltid man får fungera som stilikon (vem vet, snart kanske det blir senaste flugan att förlänga bysten med en decimeter och korta av näsan med lika mycket!). Det där med matt hy är det sisådär med, puder är den flottige t-zonens bästa vän även om den snarare fnasar än mattar den och det sugits upp på tjugo minuter. Synd att jag hamnat i en förfärligt sportbetonad period då var jag inte alls klär mig som jag lär. Alltid skall det vara något fel med en. Jag får hålla vetskapen om att jag kunde ha varit "helrätt" (underbara ord) för mig själv.

Men efter solsken skall givetvis ett regn falla. På samma site påminns vi åter om att över 50% av befolkningen varit otrogna. Det är sådant som gör att man inte ens vill ingå ett förhållande då det ändå slutar upp på samma vis. Är det ens värt det när man vet att denne tre månader efter uppbrottet har någon ny i tankarna? Jesus! Tre månader senare är jag fortfarande inkapabel till att ha någon som helst kontakt med yttervärlden och kan lämna rummet enbart för att köpa sådant att tröstäta och knivar att hantera det med. Nu är det tack och lov historia, även om tanken på att vara oälskad till ens dödsdag inte är den trevligaste, men att gå omkring och tänka så gör en endast ännu sorgsnare. Bit ihop, le och låtsas som ingenting hänt, för det har det ju inte. Ingenting har hänt, och det är det som är det sorgliga: Jag har verkligen ingen anledning i världen till att vara glad.

Jag har inga framtidsutsikter, ingen familj, utöver bekantskaper jag inte knappt hälsar på inga riktiga vänner (och jag vet inte ens om jag vill ha några då jag behöver avståndet, men bara en sådan sak som att ha någon att nämna vad man sysslat med under dagen och ens smärtor i lillfingret för eller tala ut då man överväger att ta sitt liv med det morfin ens moder fått utskrivet saknas, de psykologer jag förut träffade användes snarare som jourhavande vänner jag hellre drog cyniska skämt för än tog upp tidigare nämnt eftersom det då alltid slutade upp med att jag mådde ännu sämre då jag lämnade än när jag anlände eftersom det inte gav någonting), ingen som uppskattar mig (ingen som känner mig), ingen trygghet vare sig i själen eller utifrån, inga realistiska drömmar alls. Vad jag har? Dvärgben, ångest, anskrämliga drag och en månad var jag officiellt kan räknas som "trendig". Ge mig ett skäl till att fortsätta.

Har du varit otrogen någon gång?


Ja. (53%) 591
Nej. (47%) 525

Totalt antal röster: 1116

Den där sidan var riktigt intressant. Vi får även veta att nu också smink kan orsaka cancer: "Enligt nya forskarrön kan kosmetika och solskyddsprodukter som innehåller nanopartiklar vara cancerframkallande."
Orkar vi ens bry oss längre om vad som orsakar cancer då 90% av oss antagligen kommer att drabbas hur vi än lever, när till och med kostfascisten Skipper riskerar att insjukna?

Kommentarer
Postat av: Alv

Vi kan väl alltid hoppas att Skipper stryker med, hon sminkar sig ju kopiöst hela tiden och när hon väl trillar av pinn ska jag fanimig gotta mig kopiöst åt hennes död på sant asgams-manér.

2007-10-07 @ 10:47:04
URL: http://mandragora.webblogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0