Vissna blommor ljuger inte

Undvik allt som pinar ditt hjärta, allt som plågar din kropp: ungdom och blomning är snart förbi.

Det är svårt att säga, men det måste göras. Jag vill inte sluta här. En dag i taget-tänkandet gör mig tokig. Aldrig kommer något att ske ifall man inte kommer fram till vad som skall stå på morgondagens schema. Varför hålls inga seriösa kurser i hur man skall uppnå sina livsmål? Därför att det inte finns några specifika riktlinjer? Därför att de som uppnått dem drabbats av storhetsvansinne och inte vill dela med sig av sina saftiga kakor? Varför kan ingen bara arrangera min vardag likt dåtidens äktenskap? Ge mig en handbok min enda uppgift blir att läsa och göra exakt vad som är tryckt. Jag kommer inte att protestera bara jag får någonting gjort.

Varför är man så dum att man tillåter sig ha drömmar? "Det är det drömmar är till för" sagt med ett bländande svettigt, hängselprytt Charles Ingalls-leende räcker inte som förklaring. Jag går hellre nollställd än enbart tänker på vad som är utom räckhåll och i slutändan vill få mig att dö då jag vet att allt jag har att falla tillbaka på är fantasier.

Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-09-16 @ 22:50:25
URL: http://www.FashionWay.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0