Två komplimanger & desto fler födelsedagar

Idag fick jag två oväntade komplimanger inom loppet av tio minuter; en gällande mina plastörhängen köpta på en maskeradbutik, en gällande min uppenbarelse. Efter att ha klivit av bussen tilltalar en kvinna någonstans runt 40(uppskattningsvis - jag är dålig på att bedöma andras ålder, men inte lika usel som min mor, som tror att Lena Philipsson är "minst 50!") med gångstavar mig, säger att hon sett mig flera gånger på hållplatsen och tycker att jag har en vacker stil: "Det är så snyggt hur du blandar dina kläder!" lägger hon till. En minst sagt oväntad kommentar och den behövdes då jag tillbringade halva förmiddagen åt att stirra mig blind på mina bens omkrets. Man blir glad, just för att det är främlingar. Bekanta kan dra vita lögner för att uppmuntra en, men att vilt främmande personer kommer fram för att göra det är inte lika vanligt då de knappast kan se att man är på dåligt humör. Jag blir ställd och måste försäkra mig om att det är mig de pratar med, för att sedan inte veta vad jag skall göra annat än att tacka med ett tandköttsleende och fortsätta gå.

Idag fyller morsan (som det i talspråk heter) år vilket betyder att jag inte har fått vara ifred med mina halskramper tack vare smörgåstårtsätande gäster och endast har tryckt i mig kakor till middag. Till veckan fyller farmodern 80, jag firar ett år med bloggen och undrar vad som kan vara en passande gåva. En totalrenovering, som kommer få mitt tvåsiffriga antal läsare att upphöra att besöka den, som matchar att vi övergått till sommartid och jag p.g.a. det låg kvar en timme för länge i morse? (Inte för att jag inte ställt om mig själv, jag hade däremot glömt att ställa om väckarklockan.) Har jag använt den till vad som från början var tänkt? Inte helt och hållet. Det har blivit för mycket dagbok och för litet underhållning, men det är förlåtligt. Jag tycker själv att det är trevligare att läsa om andras dagar än kläder (ty sådana har man ju själv, men ens liv är man ensam om), även om kombinationer är det bästa.


Kommentarer
Postat av: nett

Ånej, gå inte och fundera på att "renodla" bloggen till nåt slags modetjafs, det finns tillräckligt mycket sånt på nätet redan. Däremot tycker jag allt att du kan fortsätta göra dina fina kollage, för till skillnad från de flesta andra har du riktigt fina kläder och accessoarer med i dina.

Och mer cynism. Det är därför jag återvänder. (Däremot skulle jag vilja inflika att du nog skulle må bra av lite mindre självpåhopp, du ÄR väldigt vacker. Jag, och vad jag förstått de allra flesta, struntar fullkomligt i hur många kilon kroppen bär på. Jag anar att det ligger annat bakom, hoppas att du kan göra dig av med det nån gång.)

Nu har jag smörat nog. Keep up! :)

2008-04-05 @ 10:14:31
Postat av: C

O tack! Vad roligt att ni gillar den som den är. Men mode vet jag inte någonting om, så oroa er inte för det. Renodlade bloggar är dessutom det tråkigaste jag vet förutsatt att ämnet inte är underhållande då, men få lyckas när det mesta är hittat hos Ebba Von Sydow och på Asos - som förvisso börjar bli litet omodernt bland bloggarna nu: Sofi Fahrman och Topshop verkar vara senaste flugan. ;)

Det jag syftar på är egentligen inte att jag skulle ha skrivit för många personliga inlägg, utan får för få "intresseinlägg" vid sidan av då jag helt enkelt varit för lat att blogga så ofta som jag egentligen velat. Å andra sidan får jag se det som en bedrift att hålla någon slags kvalitet framför kvantitet när man ser vilka bloggar som hamnar på mest aktiva-listan - inte är det ofta det är för att de är intressanta. :D

2008-04-05 @ 11:55:31
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Pernilla

ahaha :D åhh smörgostårta är ju supergott haha
skön stil du har när du skriver här får man komma in och läsa lite fler gånger :D

2008-04-05 @ 12:02:12
URL: http://pernillabolwede.blogg.se
Postat av: Candy

Det vore tråkigt om detta blev en modeblogg, men jag tycker att du verkar ha fin stil. Jag får också ofta positiva kommentarer för mina kläder & människor undrar ideligen var jag inhandlar dem. Vi borde shoppa tillsammans någon gång! =)

2008-04-08 @ 11:58:33
Postat av: C

Candy: Instämmer. Modebloggar är tråkiga. Som sagt är det inte alls mitt område, men att shoppa kläder (d.v.s. de gånger man hittar något som sitter bra) är desto roligare!

2008-04-12 @ 11:04:25
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Cherry

Jag har tittat runt lite på din blogg och tycker verkligen att den är jättefin! Jag älskar också nostalgi och speciellt femtiotalet och pinupor!
Tycker du har en rikitgt fin stil, du passar jättebra i röda läppar och blont hår, du ser ut som en Hollywood.stjärna om jag får säga det själv :D

2008-04-13 @ 12:32:40
URL: http://www.ladycherrylicious.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0