Två listor för mitt och ditt tidsfördrivs skull

"Designen" är en katastrof just nu och jag övervägde att låsa bloggen tills jag kommit för mig att göra något åt det. Dock kan det dröja som den lata, oinspirerade och otåliga människa jag är, så det får vara. Jag vill få dit en header ganska snart men har inga idéer om hur den kan tänkas se ut. Den får gärna representera mig och säga "välkommen 2009, du är inte efterlängtad" utan att vara alltför plottrig eller tråkig, så att jag slipper ändra den stup i kvarten. Förslag, någon?

stänger du av mobilen när du sover? Nej, det är då jag slår igång den. Jag vill vara säker på att alarmet går igång. Det och att kunna se vad klockan är är enda anledningen till att jag har en.
vem såg dig senast naken? Jag visar mig inte naken och jag är glad att folk slipper se eländet.
hur såg du ut på högstadiet? 18 kilo (som för ett halvår sedan var bara åtta kilo - förstå vad bittert att gå från "bara åtta" till nästan tjugo kilo på så kort tid!) mindre, överdosering av kajal, röda läppar (som alltid), blekpudrad, långt otvättat hår, nitbälte, 14-hålskängor och avklippta nylonstrumpor till armvärmare. Som ett spektakel, m.a.o.
hur kommer du se ut om tjugo år? Rynkigare med litet kortare frisyr och allt utom håret hängandes längre ner.
hur var du på dagis? Fick inte gå på dagis för min mor som anser att det är bättre för barn att stanna hemma hela dagarna. Det är antagligen därför jag alltid varit dålig på att knyta kontakter och haft problem med jämnåriga.
hur är du att ha som arbetskamrat? Inte bra. Gör allt för att komma från ämnet (men hatar då andra gör likadant) och försöker ha roligt i stället. Är desto ambitiösare när det gäller något jag tycker om/vill bli av med.
biter du på naglarna? Nej.
har du något handikapp? Nej, däremot ser jag mig som tämligen socialt handikappad då ingen tycker om mig.
är du rädd för att få hängbröst? Det har jag alltid haft, så nej. Varför vara rädd för något som är ett faktum?
tror du att gud är en man eller en kvinna? Könlös kraft.
svär du? Ja. Använder dock nästan bara "jäsiken" som svordom i klart tillstånd medan "jävlar" och "fan" fungerar som förstärkningsord. När man flippar däremot kommer allihopa på rad och jag låter som en besatt med tourettes.
är du trevlig mot jehovas vittnen?
Träffar inga vittnen, men nej, jag är inte trevligare mot dem än någon annan, och jag är inte överdrivet trevlig mot någon.
hur homo är du på en skala 1-10 ? Är ingetdera. Jag går inte igång på främlingar, hur "heta" de än är och vilket kön de än tillhör. Är jag inte intresserad av dig vill jag inte ha dig för stunden heller. Jag är för trogen för det.
tror du på utomjordningar? Nej.
om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut? Stripsmeny? Älskar "pommisar". Dock tröttnar man efter varje meny, så jag får säga potatisgratäng eller pizza. Man kan variera båda.
vad finns alltid i ditt skafferi? Nutrilett, eftersom jag aldrig gör mig av med dem och tar dem som jag bör. Annars finns alltid fullkornspasta och champinjoner. Fast jag har inget skafferi, bara ett skåp jag knappt når upp till.
vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Kött. Anledningen är väl uppenbar, men låt bli att bjuda mig på kinafärs, är ni snälla. Jag kan inte med ananas och tomat heller. Värsta tänkbara kombinationen är en hemmagjord pizza med ananas, kinafärs och (färska) tomater (krossade/passerade är en annan femma).
ljuger du? Eftersom jag strävar efter sanning skulle jag ljuga om jag hävdade att jag aldrig ljuger. Det ligger dock inte i min natur att vara oärlig. Då håller jag hellre tyst. Dock tycker jag om att krydda samtal (men tar för givet att folk förstår när jag är oseriös, även om jag kan dra skämt väldigt långt ibland).
har du kysst en polis? Det skulle aldrig falla mig in att kyssa lagens väktare.
är du rädd för securitasvakter? Nej. Man har dock all anledning att vara det.
har du någonting att dölja? Ja.
vad har du på din nyckelknippa? Jag har ingen nyckelknippa, till mitt stora förtret.
är du / har du varit gift? Nej, men jag vill. Har dock givit upp hoppet.
skulle gå upp klockan tre på natten en arbetsdag för att hämta din partner från krogen fast det går nattbussar? Nej. Vem är en sådan toffel? Och vem är så egoistisk att den väcker någon som skall upp och arbeta?
kan du laga cyklar? Nej. Jag vet inte ens vad de kan drabbas av för åkommor. Att kedjan kommer på villovägar?
kan du fixa med bilar? Nej. Jag vet inte ens vad de kan drabbas av för åkommor. Att däcket flyger av i farten?
brukar du köra om? Jag har ingen användning för körkort än.
kan du baka bröd? Ja, men det gör jag inte.
vet du hur man frostar av en frys? Ja. Du stänger av kylan och låter det droppa.

ALLMÄNT
1. Vad heter du? C, men jag tycker inte om när främlingar använder mitt namn i tid och otid. Det är för privat bruk.
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? C duger, men är jobbigt att säga då det låter som ett enda långt väsande. Jag är väl ingen orm. "Ssssscilia, Ssssscilia..." Är det därför jag alltid haft ett extra gott öga till Sir Väs varje julafton 15:00?
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig?
Märta.
4. Vilket stjärntecken är du?
"Stenis".
5. Vilken årgång är du? Argbigga_87. Argbigga var för övrigt mitt första internetalias. Tänk så ingenting förändras!
6. Vart bor du? I samma stad som jag alltid bott.
7. Bott utomlands? Nej.
8. Flyttat antal gånger? Tre.
9. Vart skulle du vilja bo? Där jag av misstag lägger ifrån mig min hatt, där är mitt hem.
10. Vilken skolklass? Klasslös, som alltid.
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Skådespelare, manusförfattare, regissör. Jag gör en Hasselhoff.

UTSEENDE
1. Hur lång är du?
Fem centimeter kortare än genomsnittskvinnan i Sverige. Muntert.
2. Hur mycket väger du? Tvåsiffrigt. Än så länge...
3. Hårfärg och frisyr? Två blonda färger varav en är naturlig och en saknar pigment helt, oomsorgsfullt uppsatt.
4. Ögonfärg? Grönmelerade.
5. Mest nöjd med? Inget.
6. Minst nöjd med? Allt.
7. Skostorlek? UK8.
8. Glasögon? Nej.
9. Har du några piercingar/tatueringar? Nej.

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka?
Svart pälsjacka, svart kavaj. Inte samtidigt, dock.
2. Vad använder du just nu för skor?
Mina fula ankelboots min mor hade mage att kalla Peter Pan-skor(!). Kommer ha glömt hur det är att gå i högklackat när vintern är slut.
3. Favoritfärg på kläder? Svart, marinblå, grön, guld.
4. Favoritmaterial på kläder? Bomull.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Många. Orkar dock aldrig sätta ihop några snygga outfits.
6. Favoritaffärer? Har ingen.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Allt från 0-X000 kronor. Jag beställer mest från internet, så det blir oftast sällan men för mycket då jag handlar.
8. Favoritmärke? Borde jag bry mig om sådant?
9. Vad har du för byxstorlek? Använder inte byxor.
10. Vad har du för tröjstorlek? På VILA, Gina och dylikt kan jag precis klämma mig i XL tack vare mina små hängbröst, på Kappahl och Lindex har jag L. Synd att deras utbud inte är mycket att hurra för då.

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Kent. Nej, inte efter bandet.
2. Var har du i din jackficka just nu? Har ingen varför kjol med fickor är att föredra. Hatar att inte ha någonstans att stoppa händerna.
3. Vad är du beroende av? Socker. Väldigt beroende.
4. Vilket land kommer du i från? Sverige. Gammelfarmors farföräldrar var dock norska och fransman. Räknas det?
5. Vilket sorts cerat använder du? Tandborste och varmvatten är det bästa sättet att hålla läpparna mjuka.
6. Vad tror du på? Sanningen.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Uppror mot tyranner är lydnad mot Gud.
8. Vad köpte du senast? Mat för dagen.
9. Har du nåt husdjur? Ja. Vi bor inte i samma hus, dock.
10. Var bor du? Björkskatan/Örnäset/Vuxenutbildningens lokaler.

Kommentarer
Postat av: Maelstrom

Hehe, ojdå. Du håller dig sysselsatt iaf, lååångt inlägg... ;D

2008-12-17 @ 02:34:52
URL: http://maelstrom.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Maelstrom: Hah, var detta långt? Inte i min värld inte. Listor är ju tveklöst det intressantaste man kan hitta i folks bloggar. Ju utförligare desto bättre.

2008-12-17 @ 02:37:55
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Angelique

Åh, jag måste nog också ta och göra denna lista, jag har så tråkigt så det finns inte.

2008-12-17 @ 02:42:39
URL: http://kinkykitten.blogg.se/
Postat av: Maelstrom

ok, i min värld var de det iaf. :S Mitt tålamod är = Zero, och det tar mig minst en timme att fylla i en sådan lista eftersom jag måste "grubbla" över varje fråga...

2008-12-17 @ 02:47:42
Postat av: Lina

Jag kopierar den där listan... :)

Gillar ditt svar ang. dagis, det kunde lika gärna vara jag!

2008-12-17 @ 07:27:17
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Anna

jag gick på dagis men är inte särskilt bra på att knyta sociala kontakter i allafall, och min kompis som inte gick på dagis hon är en sån som blir kompis med alla...men jag gillade dagis i alafall, för det msta.



örnäset har jag alltid läst som Örn-nästet och tyckte att det lät väldigt spännande, som i en roman :D

2008-12-17 @ 14:58:50
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: [Emma]

Jag kopierar listan någon gång, haha.

Intressant lista, bättre än de flesta listor.



Och jag gick inte heller på dagis. Så jag har samma sociala-problem.

2008-12-19 @ 10:20:47
URL: http://emmajosephina.blogg.se/
Postat av: Fanny

Har funderat en hel del på det här med dagis. Folk brukar tala om att barn måste vara trygga, men missar grejen med att man kommer behöva möta verkligheten förr eller senare. Och då blir de som är senare utstötta, för att de andra redan lärt sig spelet.



Lågstadiet och dagis är ju liksom den tid man lär sig mest ifrån, när det gäller socialt spel. Kommer själv ihåg hur jävla hemskt det var att försöka vara en del av gruppen, men vet också att jag lärt mig extremt mycket av det.



Läste en artikel av en snubbe som tyckte att man skulle avskaffa dagis helt, och låta barnen vara hemma med sina morsor hela dagistiden. Otroligt dumt. Skall man ha ett samhälle där 50 % av befolkningen sitter hemma med sina barn i genomsnitt 10(fem år per barn, två barn per familj) år av sitt yrkesverksamma liv. Ekonomin skulle blir helt sär.



Men hade du några vänner annars när du skulle ha gått på dagis, eller var du faktiskt helt ensam fram tills du började skolan?



2008-12-20 @ 10:46:27
URL: http://intefanny.wordpress.com/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0