40 frågor, 40 svar

De spelar Gangsta's Paradise på Rix FM (sitter på Örnäset med en elva år gammal dator utan högtalare varför jag har en bergsprängare från '92 på stolen intill mig och hörsnäckorna ikopplade) och jag får något vått i ögat som inte är av sorg. 90-talets hiphop var guld jämfört med dagens (bortsett från crunken då, förstås).

1. Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?
Pratar rimmar på hatar. Jag har alltid varit bra på rim (det var till mig folk kom och ville ha julrim skrivna) och svaret är nej.

2. Har du sett din bästa vän gråta?
Har ingen, men nej.

3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
Hur skall jag kunna minnas det? 

4. Vad åt du senast?
Knäck. Jag mår illa.

5. Har du fått någon komplimang idag?
Nej. Eller, min far sade att skivomslaget jag gjort var roligt. Det är väl en komplimang.

6. Har du varit med i en rättegång?
Nej.

7. Är du polare med grannarna?
Nej, jag skyndar mig förbi dem så jag slipper vara god granne och hälsa.

8. Vilka språk pratar din mamma?
Hon kan med nöd och näppe göra sig förstådd på svenska.

9. Vilka länder har du bott i?
Sverige. Nästa höst kan jag svara Spanien med, bara för att framstå som mer världsvan.

10. Senaste piercingen?
Tog hål i öronen när jag var 17. Det varade inte länge.

11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
Idag. 1) Jag bor i Norrbotten. 2) Det är jul.

12. Gay?
"Gays" (fjollor) suger, och inte enbart bokstavligen.

13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
Ja, jag dricker alldeles för hastigt.

14. Har du äggat någon?
Nej. Varför skall höns behöva lida extra för att jag skall kunna ta ut hämnd på någon?

15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
Så onödigt.

16. Suger det här?
Jo, det var då en alldeles förskräckligt tråkig lista.

17. Har du varit på stranden?
En gång, i Grekland. Jag stönade och bad om att få gå därifrån.

18. Har du haft en stalker?
Ja, men jag ser det som en helt jävla fantastisk komplimang att någon finner mig så intressant att de bara måste få veta mer. Det är ju för deras skull jag gör detta. "I want him to know what I know. I want him to know I want him to know."

19. Minns du dina/din musiklärares namn?
Ja, det var ju det alla mobbade honom för.

20. Hur bra är din syn?
Själva synen är det inget fel på, men ögonen är ständigt trötta och överansträngda. Jag misstänker brytningsfel av något slag, för det har varit så här i drygt tre år.

21. Har du varit på ett party?
Ja.

22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
Nej. Jag kan inte ens simma med spigg.

23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i ditt syskon?
Jag skulle dels förstå dig och dels bli svartsjuk för att det inte är mig du älskar. Vi är ju trots allt av samma skrot och korn; lika smarta och långhåriga blondiner båda två, födda av samma hjälplösa kropp. Det enda som skiljer oss är sexualsyn, musiksmak, klädstil, trosinriktning och attityd.

24. Har du varit utomlands?
Ja, en gång. Jag räknar inte Alko ett par kilometer innanför finska gränsen och inte heller det där dygnet i Vasa som sexåring.

25. Har du sett din bästa vän naken?
Har ingen, så nej. Dock känns det inte som om vuxna näckar inför sina vänner såvida de inte är medlemmar i samma bastuklubb.

26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
Har bara varit på en vigsel.

27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
Nej. De förväntar sig ingenting vad gäller mig och skola.

28. Var är dina syskon just nu?
På jobbet i Värmland.

29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
Senaste drömmen handlade om en stor kombinerad idrottsarena/nattklubb/köpcentrum var man var tvungen att lösa ut sina skor för att få lämna byggnaden. Där fanns även lägenheter (jag hade en helvit från golv till tak) och en person jag ogillar starkt som dumförklarade mig inför sina vänner. Om jag inte missminner mig blev hon överkörd av ett stort ångvältslikt fordon inuti lägenheten. Jag brukar känna starkare i drömmar där jag dödar någon men jag antar att det inte låg någon som helst ånger i detta dåd utan endast kändes bra. Låg till och med kvar för att kunna gotta mig i det.

31. Vilken tid gick du upp imorse?
Efter elva.

32. Vad ska du göra i helgen?
Fylla år, försöka koppla av innan årsskiftet då jag skall sätta igång med pluggandet och nyttig(are) mat.

33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
"Men herregud, jag läser kommentarer på Aftonbladet och slås av hur otroligt naiva och dumma folk är. De pratar om det privata barnsjukhuset i Sthlm och förfasas över att sjukhuset inte tar emot kroniskt sjuka barn. Men vad trodde de? Att privata vinstdrivna sjukhus skulle ägna sig åt kostsamma saker som att ta hand om svårt sjuka barn som inte får teckna sjukförsäkringar som täcker vårdbehovet? Knappast. Mest sur blir jag över att folk är såna dumma skallar som tror att världen är snäll och kapitalismen bara existerar i fantasin."

34. När var du riktigt sjuk senast?
Jag är konstant "sjuk". Var dock riktigt sjuk i början av terminen då jag hostade och snorade konstant i tre veckor. Inget bra första intryck, men jag är van vid att göra dåliga intryck.

36. Vad finns i din bakficka?
Har inga bakfickor, såvida du inte syftar på tarmfickor. Ni kan ju gissa vad som finns där.

37. Har du färglinser?
Nej. Standardmodellerna fungerar inte i mina ögon utan flänger omkring vid varje blinkning, men jag väntar ett gratispar från fargadelinser.se.

38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
Kom på att jag lovat göra en skiva åt min far i "julklapp" och satte igång att ladda hem musik. Det vill säga igår natt. För en timme sedan satt jag här.

39. Vad är det första du gör på morgonen?
Jag somnar om. Ställer alltid klockan tidigt eftersom jag tar en evighet på mig att vakna. Jag är inte kontaktbar och struntar fullständigt att det ringer någonstans i fjärran. Min far trodde nog att jag tagit livet av mig i morse efter att jag storgråtit i telefonen kvällen innan och velat dö. Det lät så på honom.

40. Vad ska du göra efter det här?
Gå och lägga mig efter att inte ha sovit mer än tre timmar i morse så att jag orkar upp och titta på barn-tv. Julotta är jag för trött för. I stället blir det Babe (inte för att den är bra utan för att jag vill kunna titta och tänka "Lillgris!") och Emil i Lönneberga.

Rix FM fortsätter med Dido och Lugna Favoriter med Cecilia Wennersten. Det är pest eller kolera, trots att Cecilia Wennersten en gång i tiden var min barndomsidol. Ni kan ju gissa varför (nej, inte för att hon älskar att se mig när jag sover och andas).


Kommentarer
Postat av: Anna

Mkt underhållande :)

Men jag lär ju fråga vad i herrans namn crunk är för något??

2008-12-25 @ 03:20:43
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Anna: Nu är du uppe sent. ;)



Crunk är en undergenre till dirty south-hiphopen och innehåller mycket trummaskiner och upprepade synthslingor. För crunken är beatet viktigare än texten medan övrig rap ju främst fokuserar på texterna (varför den fått kritik för sin avsaknad av innehåll från många hiphopare). Crunken är dock inte tänkt att vara smart. Crunk är party (och den officiella förklaringen av ordet är att det är en sammansättning av crazy + drunk). Lil Jon är crunk.

2008-12-25 @ 04:07:29
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: eLIN

12. Gay?

"Gays" (fjollor) suger, och inte enbart bokstavligen.





Antingen är jag förbannat trög efter ett dygn utan sömn, men vafan menar du med de där? :O

2009-05-26 @ 22:08:43
URL: http://ehliin.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0