Inte ett gott avslut på detta helvetesår

Har drabbats av ett sjukdomstillstånd som hållit mig sängliggande förutom de minuter jag varit uppe för att dricka/gå på toaletten i nästan tre dygn, varför jag i natt hölls vaken och när jag klockan åtta i morse lyckades somna blev liggande till nu. Halsen är röd, skaver och rosslar, näsan är mer täppt än normalt, febern stiger och tröttheten slår ut mig. Nyårsafton må vara skrattretande överskattat och det är absolut ingenting jag bryr mig om, men det är sällan man får träffa så mycket människor och hemvändare varför det är tråkigt att inte kunna gå ut när håret blivit så lockigt, men jag måste tänka rationellt: Varför skall man träffa människor för fem sekunders trivsel innan verkligheten kommer över en (du betyder ingenting ändå för de här människorna, ditt parti är det sista de skulle ta), när det viktigaste är att kurera sig så att man orkar med kommande terminstart? Som jag är nu vore det vansinne att bege sig ut någonstans och likaså att uppsöka en roligare förfest eftersom jag skulle svimma av utmattning. Det tar nog mycket på krafterna att sitta upp trots alvedonknaprande, pressade citrusfrukter och full påpälsning under tjock filt. Fick till och med ställa in läkarbesöket igår, och orkar jag inte sitta på en stol i 40 minuter orkar jag inte tvångsdricka alkohol, eftersom utgång är en mardröm utan, och stå inne på en klubb i fyra timmar, svettig och borta (i stället för skumpa insuper jag en annan värdig dryck; mitt eget blodutblandade slem - skål!).

I stället blir det till att fortsätta vilan och förbanna att 2008 inte hade något att komma med, att det var det mest meningslösa året i mitt hittills 21-åriga liv som inte innehöll en enda positiv sak under sina 365 dagar. Det var dåliga prestationer, uppgivenhet, besvikelser, sjukdom, viktökning, dödsfall, hemlöshet och idioter. Jag ser inte fram emot vad 2009 har att ge, för alla vet att det alltid kan bli sämre och jag känner på mig, att sämre kommer det fan också att bli. Jag har ju precis allt 2008 hade att vänta, men med mer studier, mindre pengar och större ensamhet som omsluter allt jag gör. Man kan säga att mitt mående idag sammanfattar hur 2008 var alldeles perfekt. Inte undra på att man älskar livet.

Så ha nu en riktigt god nyårsafton, era lismande kokosbollar. Hoppas ni självutnämnda raketmästare får fingrarna avskjutna i stormen. You deserve it! Och nej, det stämmer inte att vad man gör under tolvslaget kommer styra hur ens kommande år blir. Vore det så väl hade jag stått litet väl rusig i en hamn iklädd en partyhatt varje helg. Så blev inte fallet.

Förresten finns det bara ett fåtal platser kvar nu i Grupp 6 på Barskolan. Anmäl er nu så kan vi jämföra drinkar på Mallorca i augusti!

Kommentarer
Postat av: karin

stackare! har också åkt på nån form av influensa.

keep up the good work med bloggen! är verkligen en ljusglimt i den annars grå tillvaron då man ligger här sjuk och eländig. :)

krya på dig!

2008-12-31 @ 17:00:33
URL: http://nothingbutahounddog.blogg.se/
Postat av: Heidi

Min kväll kommer att spenderas ensam i min lägenhet, med 3 liter rött vin i en billig box ståendes precis en armslängd från min plats vid datorn. Jag har t.om försökt att gråta en skvätt över hur patetiskt det är, men jag är så totalt likgiltig inför den här skitkvällen ändå, så det kom minsann inga tårar. Lika bra det, jag är inte den som gråter ändå.



Gott nytt år och krya på dig!

2008-12-31 @ 17:07:47
Postat av: alextheaddict

svar: Tyckte ditt inlägg samt argument i min blogg var mycket relevant, thx!

2008-12-31 @ 17:09:09
URL: http://alextheaddict.blogg.se/
Postat av: Cecilia

karin: Tack så mycket.



Heidi: Ja, det känns egentligen inte minsta nödvändigt att gråta över en nyårsafton (ändå grät jag så jag trodde jag skulle kvävas när mina planer gick i stöpet en vecka tidigare, för man känner sig ju verkligen patetisk). Enda anledningen till att folk känner sig tragiska är ju dock pressen på att man måste ha något att göra, och det är ju det mest tragiska av allt. Visst är det trist att man inte har några vänner att äta lyxig nyårsmiddag hos. Man lessnar på att alltid vara den som inte har några planer, och jo, det suger att vara utanför, men som sagt är det en jävla skitkväll ändå. Man kan ju alltid kolla på TV och, tja, äta. Tre liter vin framför datorn låter rätt mastigt.

2008-12-31 @ 17:26:33
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag kommer givetvis inte att dricka alla tre litrarna. Känns som att jag kommer att gå och lägga mig tidigt ändå.

Jag blev glad när jag fick ett sms tidigare idag och tänkte att det kanske, kanske är någon som vill hänga med mig ikväll? Olyckligtvis så hade jag full inkorg = det kom aldrig fram. Lika bra det, kanske.



Ja, det är en jävla press, och jag hatar det. Varför är det så viktigt att ha planer just den här dagen? Jag vill iofs också göra mig iordning och klä mig i mina allra finaste skor och sätta på mig mitt nya, jättefina läppstift i perfekt röd färg. Jag vill också ut och fira och ha roligt. Men det får väl bli en annan gång. Mina planer är att dricka lite vin, äta mer mat och sova.

2008-12-31 @ 20:30:09
Postat av: Georgie

Jag är med sjuk det suger!

2009-01-01 @ 03:55:54
URL: http://silentchoke.blogg.se/
Postat av: Emma Amelie

synd att du var sjuk! var på love and rockets och tänkte att man kanske skulle få syn på dig där.

jag insåg i år att varför stressar man egentligen ang nyårsfestande? det kommer ju så himla många fler nyårsaftonar. det var en mycket skön insikt så i år oroade jag mig inte alls över om kvällen skulle bli årets bästa eller inte.



måste erkänna att jag skulle tycka det var kul med barskola, så kanske jag skulle vara kvalificerad till iaf något jobb i framtiden.

fast sen är jag lite nervöst lagd också, liksom tänk om man bor i typ ett nedgånget rum med läskiga kryp..och ja sen att ha kortärmat i värmen är ju en lite avskräckande tanke med.

egentligen borde jag åka på något sådant där, vara lite spontan och inte kontrollfreak hela tiden.

2009-01-01 @ 23:15:49
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Emma Amelie: Hade planerat att gå på Love & Rockets, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Som sagt kommer det fler aftnar, och kvällen är rysligt överskattad i vilket fall. Hur hade ni det?



Om det låter intressant tycker jag du skall haka på, åker du med Grupp 6 (25 juli-15 augusti) så har du ju i alla fall en bekant där. Alltid ett plus.



Man bor på ett oklanderligt lägenhetshotell på Magaluf, så inga kryp där inte. Det är en erkänd utbildning med gott rykte. Anmäl dig vet jag, så kan ju läsa mer i broschyren du får hem, och känns det (mot förmodan, jag blev mer sugen när jag fick hem den lilla boken) inte bra, så skickar du bara ett enkelt mail och säger att du fått ändrade planer. Men, gör det innan platserna är slut, för de går snabbt åt! Om en vecka kan de vara fullbokat.



Vad gäller ärmlöst känner jag samma noja, men jag tror inte det blir nödvändigt att knalla runt i ärmlöst dagarna långa heller. Det finns många tunna toppar med lösa svala ärmar som inte ser misstänkt eller för varmt ut. Har sett ett par stycken på sidan med ärmar, även om nu merparten helst verkar strosa runt i bikini.



Gör det, säger jag! Det blir en erfarenhet med gratis drinkar i tre veckor och en yrkesutbildning (även om det inte är ens slutgiltiga mål, som sagt)! Dessutom kan du lägga till "bartender" i beskrivningen om dig själv i Emzas blogg. Hur coolt är inte det? :D

2009-01-02 @ 00:17:03
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Emma Amelie: Fan, nu är det fullt. Men anmäl dig ändå, ifall någon ändrar sig! :(

2009-01-04 @ 04:52:46
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0