Recept: Quornfärs med chili beans


Till fyra portioner behövs:

En förpackning quornfärs
En burk kidneybönor i chilisås
Ärt/majs/paprikamix, mängd efter behag


Bryn färs och grönt, tillsätt burken med chili beans och värm upp. Servera med fullkornspasta. Känns det torrt beror det på att ni föredrar er pasta utan ketchup. I sådana fall kan ni tillsätta litet matlagningsyoghurt, så är problemet ur världen. Faktum är att vad som helst kan slängas ned i dessa röror (så var vaksam). Som ni kan se på bilden hade jag även ett par överblivna morotsskivor som låg i frysen med i spelet. Valet är helt och hållet ert - gott blir det vilket som då det är chilin som gör det.

Och på tal om att äta gott, skall jag nu gå och titta på "Kvinnan som bantade bort två vuxna män" (som visas för trehundratrettionionde gången) på TV3. Om det ändå varit jag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Först och främst vill jag önska dig en god jul. Det skulle vara intressant att få veta lite om dina planer så här inför helgerna, skriv gärna om det om du vill.



Sedan skulle jag helst av allt komma och knacka på din dörr, ta ett foto av ditt förvånade ansiktsuttryck när jag ger dig en bamsekram för att sedan fullkomligt ösa komplimanger över dig. Du är jättefin som du är! Man blir inte lyckligare av att hela tiden sträva mot något som känns väldigt svårt. Otillfredställelse leder till lidande. Dock vill jag inte här vid min dator och peka med pekpinnen över hur du borde leva eller icke, nejnej det är inte vad jag vill. Jag vill bara säga att...



... du är snygg! :D

2008-12-18 @ 13:01:33
Postat av: Cecilia

Emma: Jag firar inte jul, har inga att umgås med och har således inga planer. Och om någon överraskade mig med en kamera och fotograferade mig utan förvarning skulle det snarare bli ett bamseslag i magen på denne, än en bamsekram åt mig. Och självklart blir man lyckligare av att ha ett utseende man är tillfreds med än ett man inte ens kan låta sig fotograferas på grund av, jag vet inte vem som sagt annat. Precis som du själv skriver leder otillfredsställelse till lidande. Men tack för ditt försök att uppmuntra mig(?). Ha en god jul du med.

2008-12-18 @ 13:29:38
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Anonym

oh va gott måste testa i morgon tack för tipset

God natt

2008-12-19 @ 02:12:05
URL: http://honeybunnie.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0