Irriterande felskick & volymmästare

Litet hade jag sett fram emot att hämta ut mitt paket, men då har man förstås skickat fel varor och nu är mina beställda slutsålda. Det enda som kom fram smärtfritt var den charmanta tantklänning jag gör fashionabel likt lilla Ida gör sommaräng av en gräsplätt och de en halv storlek för små shortsen jag behåller och ser bättre ut i längre fram då jag även måste skaffa ett sommarjobb. Var och framför allt hur återstår att se. Jag behöver erfarenhet som är något att tala om för framtiden, men mest av allt en sysselsättning. Jag blir galen av att behöva vara i bostaden för länge varför det tar emot att kalla det "hemma". Ett hem är något man längtar att få komma till efter en tung dag och inte bort från vad som än hänt. En dag skall även jag få tillfälle att ordna med ett sådant, men nu känns det onödigt då jag ändå kommer att bli kvar i Luleå och inte är i skick att klara av den ensamhet en lägenhet skulle betyda. Rent ekonomiskt vore det korkat att flytta två kvarter bort då jag tillbringar större delen av hemmatiden framför datorn och TV:n. Så nej, ja flytt int' än. Det är både bekvämare och billigare att bo med ens föräldrar fastän man ogillar varandra.

En trevligare nyhet att tala om är min nyinköpta Björn Axén Volumaster. Äntligen ett smidigt sätt att balansera höfterna på!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Men är den egentligen inte bara en vanlig våffeltång? Har känt lite begär efter den, men så tänker jag att den ju ser ut som en våffeltång, och en sådan har jag redan (om än ganska dålig). Eller har den några speciella finesser?

2008-02-09 @ 10:26:37
Postat av: C

Många använder sina vanliga krustänger i stället för Volumemaster och jag hade antagligen gjort detsamma om jag haft någon eftersom det går att få volym med dem båda. Vad man känner inför resultatet med en Volumemaster beror nog mycket på förväntningarna: Är man van att tupera, krusa och spraya är skillnaden antagligen litet mindre än för oss som endast har för vana att tupera och spraya. Krustången är en godkänd budgetvariant, men börjar er bli ringrostig tycker jag att en Volumemaster är värd att satsa på vid nästa köp av volymredskap. Jag kan tänka mig att den är betydligt smidigare i och med att den används på så många salonger var endast det bästa är gott nog, och framför allt så är ju resultatet hållbart. :)

2008-02-09 @ 11:09:26
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Missjeni

Volumemaster har jag själv inhandlat och är så nöjd, så nöjd :) äntligen lite volym!

tack för dina kommentarer :D

2008-02-09 @ 16:56:23
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja! Bild på resultatet vill vi se! Jag har inte riktigt förstått hur den fungerar, synns det krusiga när men är klar? Jag provade med min krustång men det såg bara ut som om jag krusat hårrötterna. Ingen volym alls att tala om.

2008-02-09 @ 17:31:02
Postat av: Prinsessan

Hmm, har också varit sugen på att köpa en sån och nu när jag läser att Missjeni är riktigt nöjd med den, så blir jag nästan övertygad.

2008-02-09 @ 20:07:28
URL: http://www.prinsessa.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0