Kändissverige slåss om förnedringspokalen

På flera håll runtom i landet bunkrar man nu denna lördag upp med kalorier och samlas för att titta på Melodifestivalen 2008. Jag kommer aldrig att finna något nöje i det då Sverige som känt inte förstår sig på omröstningar och det här med deltävlingar är en gräslig idé. Inte undra på att det går så dåligt för oss ute i världen när "folket själv får välja" (ta det inte som att jag är emot demokrati, jag är emot er smak) mellan Christer Sjögren och Amy Diamond. Den som sade att svenskar gör bra musik måste vrida sig i sin stolhets grav, för ingen kan väl på allvar tro att den lever kvar?

Nu börjar kampen om förnedringspokalen. Vem skall vinna och "hur svårt kan d va?" som Linda Bengtzing, 33, skulle uttrycka det. Det är nästan så att jag innerst inne hoppas att Andreas Johnson och Carola skall göra det, bara för att få se mer av de där hysteriska ögonen på skärmen.


Kommentarer
Postat av: Georges

Jag tyckte fruktansvärt mycket om I love Europe med sjögren. jag kom på mig själv med att nynna med och bli varm i magen :)!

Amy diamond är en lite gullig stjärna hon med, vilken röst!

2008-02-10 @ 01:01:43
URL: http://georges.blogg.se
Postat av: C

Amys röst är hemsk. Man hör att hon fortfarande är en jäntunge som nyss kommit ur puberteten vilket inte hör hemma i showbusiness. Det är enbart skrämmande att se henne stå och hoppa framför dansare som är tio år äldre än hon själv.

2008-02-10 @ 01:28:09
URL: http://heartsick.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0