Drömmar om fest

Det är drygt fyra månader kvar, men redan nu kliar det i fingrarna efter att få skapa en riktigt bra playlist och jag är sugen på att komma igång med festen. Har bestämt mig att årets skall hålla hög klass, trots problemet datumet medför. Man kommer att ryckas med oavsett vad man annars lyssnar på, och det är det som är så fantastiskt med denna tillställning! Människor i alla åldrar som aldrig annars skulle ha tittat åt varandras håll möts i annat än förakt, hänger och dansar med varandra. Filantropiskt men fascinerande. Kanske måste man vara involverad för att verkligen uppskatta budskapet (jag vet ju hur negativt inställd jag själv var till en början), men det är det fascinerande från denna sida; alla är välkomna att bidra. Det existerar ingen elit, utan alla uppmuntras att ta så mycket ansvar de känner för och delta för att hålla traditionen levande.

Man skall såklart inte hoppas på för mycket, då går det alltid åt pipan, men man måste tro, och det gör jag. Idéerna är många, och det är så man lyckas skapa något som är något, men viktigast av allt är kanske huruvida vi har tur med vädret och att moder natur bjuder på en klar himmel. Själv kommer jag att finnas där, inte för min egen skull då jag kommer att gå igenom en svår månad, men för principens. Lova att bespara mig en ledsam kväll och kom ni också. Den som tar min vädjan till sig lovar jag i min tur att bjuda på en grillad med bröd och minst två låtar 100% försäkrade på listan, hur dåliga de än är. Gränsen sträcker sig dock någonstans vid Gessle, men det kanske är fullt förståeligt att man inte kan sprida hans obarmhärtiga tankar hur som helst.


Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0