(ingen rubrik)

Söndag är likamed dålig TV och som alla vet älskar jag mot min vilja att hänga framför denna dumburk (och kan ni tänka er att jag trots det inte följer en enda serie utöver tjugominuterssitcoms och deras fristående avsnitt - jag har noll koll på vad som är vad och har inte sett ett enda avsnitt av vare sig Grey's Anatomy, Heroes, Lost, 24, Desperate Housewives, Prison Break och allt vad de heter), men nu har hela dagen gått och lika bra är väl det. Åkte in till stan kvart över tre för att dra igenom Åhléns rea en snabbis, men hittade och köpte inget mer än en skön grovstickad halsduk för 10 kronor (ord. pris 100) och en svart basklänning i stretchmaterial för 75 kronor (ord. pris 249). "Simpelt men elegant", som jag själv skulle uttrycka det och alltid gör. Gick därefter frusen mot det förhatliga biblioteket med fönsterväggar som får en att känna sig som en apa i bur alternativ en gapande guldfisk i en skål för att träffa M en snabbis. Vi satte oss i max tjugofem minuter på MCM innan stängning och tryckte i oss varsin 50-kronorsmacka. Den var allt annat än godkänd och vi för snåla för att köpa något att skölja ned den med. Pinsamt nog var min spontana tanke också just: "Fasen att jag inte tog med den där colaburken från kylskåpet!" Jag hade hoppats på att M skulle följa med till Domkyrkan efter fackeltåget till minne av förintelsens offer, men det blev till att gå själv. Söndag är dock inte bara likamed dålig TV; det är likamed dåliga busstider med varför jag gick mitt i gudstjänsten. Nu sitter jag här efter att ha ätit en kiwi och fantiserar om chokladbiskvier. Jag hatar då samtliga ingredienser finns tillgängliga till något som är så enkelt att röra ihop. Har ätit nog fel i helgen, men jag får se till att kompensera för det genom att vara desto nyttigare på veckorna. Att kasta in en och annan promenad vore inte helt fel heller, få saker är så sköna som en riktigt lång gång, men bara att tänka på att vistas ute i denna kyla gör mig sjuk. Tills det blir litet mer uthärdligt väder får det räcka med att stiga av en busshållplats tidigare någon gång då och då.

    

Kommentarer
Postat av: jenny

Jag tycker att du är vacker.

2008-01-28 @ 11:14:55
Postat av: Susie Kate Mela

vacker som en dag !

2008-01-28 @ 18:06:42
URL: http://candykate.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0