Mindre bra & litet bättre

#1
Mindre bra:
Jag har tappat bort min kortläsare till Nordea och kan inte betala mina räkningar, vilka har lagts på hög.
Litet bättre: Jag räknade småpengar i den skål jag hittade under letandet av kortläsaren och kom upp i 150 kronor. Perfekt att betala påminnelseavgifterna med när jag får tag på det jag söker!

#2
Mindre bra
: Den senaste blekningen gick hårt åt mina arma toppar.
Litet bättre: Jag har fått ändan ur vagnen och bokat frisörtid (det blir exakt fyra månader från det att jag klippte mig sist).

#3
Mindre bra: Det går dåligt (verkligen uruselt) med lägenhetssökandet. Mina tre år i bostadskö som jag är redo att kasta bort på åtta månader ger ingenting varför jag antar att det blir en direktbokning på något av bostadsområdena sex kilometer utanför centrum, vilket kapar önskan om gångavstånd till något annat än närmaste närköp, som får gälla hösten 08-sommaren 09.
Litet bättre: Jag har hoppet och jag har tron. Åtminstone intalar jag mig själv och hoppas att jag har tron. Hoppet kan man inte undgå, även om man i de flesta fall skulle vara bra bättre utan det när allt man får ta del av är besvikelser i olika stora mått.

#4
Mindre bra:
Jag kommer befinna mig på Luleås förhatliga HBTQ-klubb Make Out (bara namnet bådar ont och ont har det alltid varit) i kväll efter förfestande med syster (vilken relationen med kommer att förbli extremt krystad), svägerska och dessas vänner.
Litet bättre: Jag har bunkrat upp med Koskenkorva, Triple Sec och tranbär för att inte förgås bland antifeministiska bögar med nasala röstlägen juckandes till Alcazar iförda korvskinnstighta jeans, deras tillhörande straighta faghags (vilka är de enda kvinnor de respekterar) och polyamorösa flator (de vägrar bekänna sig som lesbiska - flata är den enda benämningen tillräckligt cool för dem) med häng och synliga herrboxer, piercing i antingen läpp eller ögonbryn och vaxinkletade miniatyrmowhawks. Något säger mig dessvärre att jag gör det ändå då jag oavsett hur mycket jag än fått i mig aldrig lyckas förlora omdömet. Till mitt stora förtret, med tanke på att det är mina pengar som går åt i flykten undan det sunda förnuftet.

Dags att gå och försöka göra något åt ansiktet (som fortfarande är flottigt efter morgondagens rengöring - "passar alla hudtyper" min röv!). Detta kommer dock att vara den risigaste utgången någonsin för egen del. Jag har tappat stinget och oy, det märks!

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0