Gays don't know how to party

Fredagens förfest hos N&N som flyttat tillbaka upp var trevlig (fastän resan dit var hetsig). Lägenheten var fantastiskt fin vilket fick mig att tänka att ett hem i början av Hertsön kanske inte vore så dumt ändå, och grillad halloumi, potatissallad, rom, alltför starka drinkar och fint sällskap gjorde sitt. Vi pratade om tandvården och konstaterade att ingen av oss har sett eller vill gå och se Sex and the City-filmen, sjöng Euskefeurat och "Happy Birthday" för taxichauffören som tagit taxikort samma dag. Jag beklagade mig över/inför två sextonåringar med falskleg på väg mot Grace (och är glad att jag kan säga att jag som minderårig aldrig ens försökte ta mig in på krogen då jag har respekt för äldre och människors behov av frizoner; i detta fall en önskan om att slippa festa med de som har närmare till 10 än 25 - jag har för jistanes inte ens gått in på en 20 plus-klubb vid 19). Make Out därefter var i vanlig ordning dåligt, det sämsta hittills till och med (enda anledningen till att vi någonsin går dit är för att S prompt vill höra det senaste skvallret, vilket hon ändå aldrig får göra då hon blivit för gammal och passé för att känna till vilka som nyligen kommit ut ur garderoben och in i den tack vare lånat id-kort). DJ:n var under all kritik, det var garderobstvång, feta medelålders män med svetten rinnandes längs hela ansiktet trängde sig före i toalettkön, småpojkar hånglade med ståndet sprängandes mot byxan, vuxna karlar med polerade flintar knäppte upp skjortknapparna (det roligaste var att S råkade hälla sin öl rätt ner i vad som skulle föreställa en hårig urringning, fastän jag spelade ursäktande och gav honom hopknycklade toalettpappersbitar ur min väska). Dessutom lyckades jag dra på mig en förkylning då jag omöjligt kunde andas genom näsan när jag vaknade idag. Det enda positiva var att jag fick den farliga Long Island Ice Tea till priset av en vanlig fyra och dricka den omtalade Rosa Pantern av en okänd Dick (passande namn). Hemma vid halv tre upprepades de traditionella, högst jobbiga men oundvikliga efter fest-rutinerna.

Nattens mest äcklande, som stärker faktumet att HBTQ-kulturen är värd sitt smutsiga rykte och mer därtill:

Stereotyp bisexuell 40-åring/självutnämnd representant (maler på om sin styvdotters sugmärken och sexvanor): - jag älskar för fan att knulla tjejer. Jag knullar gärna en tjej med dildo alltså...
C: Too much information.
Stereotyp bisexuell 40-åring/självutnämnd representant: Amen vadå, vad fan gör du här då? Det är ju en gayklubb det här!
C: Jag undrar också vad jag gör här.



1) Kajsajunttis och Söderbergare har umgåtts i flera generationer. 2) A, som inte tyckte hon blev tillräckligt gangsta på bilden, med Sandra a.k.a. mingeldrottningen Sofie Fahrman för en kväll. 3+4) Sofie Fahrman får en tomatfläck från märkesjeansen bortgnuggade av den tiggande invandrarkvinnan, inser sedan att hon glömde hälsa på sina läsare. 5) B fick sin makeup lagd, en härligt turkos mix matchande glaset. 6) Sofie Fahrman stötte ihop med en minst sagt rusig hagga i damrummet. 7) Sofie Fahrman vill busa till det med tossiga miner eftersom hon hört att sådant går hem hos läsarna i bloggen och haggan hakar på. 8) Värdinnan, som inrett en fasligt tjusig lägenhet, tar sig för pannan. 9) En lekfull ungkatt vid namn Alice. 10) Mat, dryck, hembakat och tilltugg.

Eftersom jag är snål med kameran blev det inga fler fotografier än så, men när jag likväl är igång med bilduppladdning; en aldrig tidigare visad goding från i påskas som jag lägger upp för att sakta bli kvitt min "avsaknad av självdistans". Se det som självterapi, ty det är just vad det är.


Nej, det är inte vagnen som är liten. Det är jag som lagt på mig litet bara.

Kommentarer
Postat av: Maria

hihi, du har sån rolig humor :)

jättefina kort du lagt upp, jag vill oxå ha vitt hår!

Men vet hur det var sist jag hade, gick bara o ha superkort..

2008-07-06 @ 10:45:48
URL: http://mijamaria.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tack, tack. Jag ser mitt hår som gult snarare än vitt dock. :)

2008-07-06 @ 15:41:53
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: sandra

haha vad roligt! :D särskilt vykortet, dvs hälsningen till föräldrarna från karlstad, allra sist i inlägget!

Postat av: Cecilia

Sandra: Ja, jag borde göra ett vykort av det. Perfekt för nästa tripp söderut!

2008-07-06 @ 20:25:04
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Nostalchic

Underbar bild, du har skön humor!!

2008-07-06 @ 23:11:08
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: Cecilia

Nostalchic: Haha, tack. :D

2008-07-06 @ 23:13:22
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0