Eftersom jag inte har något bättre för mig:

10 favoriter
Dialekt:
Eftersom dialekterna i norr skiljer sig avsevärt existerar inte norrbottniska (inte heller norrländska - jag blir så less då folk tror att människor utspridda på 60% av landets yta talar samma dialekt - här räcker det med att åka tio mil för att inte förstå vad någon vill ha sagt) men låt oss säga de norrbottniska dialekterna med undantag för de finskbrytande.
Mat: Potatisgratäng. Variationsmöjligheterna är oändliga!
Låt: Ulla Billquist - Min Soldat.
Tecknad figur: Akakaboto. Aggressiv, ogillad och går aldrig idé... Jag kan verkligen relatera till björnstackarn.
Sport: Diverse kampsporter, basket. Inte att utöva, dock. Då är jag mer för hederlig gammaldans och rapbattles.
Komiker: Ingen särskild. Jag har väldigt bred humor.
Veckodag: Hade det inte varit för att de aldrig visar något sevärt på TV om fredagar hade jag svarat det.
Glassmak: Chokladglass med mandelkrokant, chokladbitar och annat spännande man kan hitta däri. Ju mer klet desto bättre.
Soloartist: "What?!" Lil Jon, såklart. Jag får något barnsligt glatt i blicken var gång jag hör hans strippklubsinspirerade slingor. Som man kan göra en snyftande telning glad med en polkastång och Sylvia Fine med pudding kan man göra mig glad med LJ.
 
9 för tillfället
Humör:  Stressad.
Tanke: "Jag luktar svett."
Kläder: Slappt och fult.
Bakgrund: På datorn? Ingen. Jag inbillar mig att den går snabbare då.
Känsla: Ensam.
Tid: 01:00. Men så hoppar jag fram och tillbaka, sparar formulären i utkast och återgår till dem en annan dag.
Bästa sak: Kristallskålen på fot som tillhört min kära gammelfarmor.
Irritationsobjekt: Att jag sitter fast med skolan ännu ett år och inte har någon som helst självdisciplin.


8 första
Bästa vän: Utöver min syster; Anton om somrarna, Natalie resten av året.
Husdjur: Nalle, Norrbottenspets.
Kyss: 14 år och svår. Den sög (bokstavligen).
Piercing: Näsan.
Förälskelse: Jag gick i lekis och var förälskad i ett nuvarande nazistdrägg som förmodligen gick fordons eller el på gymnasiet.
CD skiva: Babylon Zoo - The Boy With the X-Ray Eyes. Jag hade bättre musiksmak då än nu. Ni minns väl Spaceman? Jag hade heta drömmar om Jas Mann men var livrädd för den mixade rösten och höll alltid fötterna högt ovanför golvet då refrängen kom.
Bil: Är det inte en fördel med körkort för det?
Ord: "Mamma", som resten av världens befolkning. Jag kunde dock tala rent när jag var två, vilket är mer än vad man kan säga om gaphalsen till grannunge.


7 senaste
Telefonsamtal:

"Ja, det är Kenneth."
"Oj, då har jag ringt fel."
"Jaså, är du säker?"
"Eh, ja..."
"Jag är ensamstående. Har du fortfarande ringt fel?"
"Ja, då har jag ringt väldigt fel. Hejdå."
(Tillägg: Kenneth är tydligen min fars chef. Jag vet inte om jag vill veta vad han ville ha sagt.)
Mat: Nudlar.
Dryck: Vatten.
Biltur: Åkte en runda kring Porsön i kväll.
Tv-program: 2½ män. Varför? Jag vet inte.
Spelad låt: Anne Shelton - Lay Down Your Arms.
Köpta klädesplagg: Svart blus.


6 har du någonsin
Dejtat någon av dina bästa vänner:
Har aldrig dejtat över huvud taget.
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Blev tagen för snatteri i nian. Utöver det; nej.
Badat naken: Nej. Jag har nog inte badat sedan jag var tio.
Varit med på TV: Ja. Motvilligt.
Varit med i tidningen: Ja. Motvilligt.


5 nej tack;
Skolämne:
Matte, engelska.
Mat: Jag får kväljningar av tanken på att tugga i mig något tillrett av någon som haft samma funktioner som en själv, som även de känt glädje och smärta. Att människor ser djur som lägre stående är bara en större anledning till att visa samvete och ansvar, ty ser vi att intelligens är avgörande i frågan kan vi lika gärna ta död på utvecklingsstörda då grisar har lika hög IQ som hundar, som i sin tur sägs ha lika hög IQ som en treåring vilket är vad många sjuka har. Och nej, det blir inte "för många djur" av att fler äter vegetariskt då dessa föds upp enkom för slakt. Minskar efterfrågan minskar även produktionen. Logiskt.
Musik: Metal, grunge.
Dryck: Öl. Hur det kan vara sådan hysteri över denna dryck förstår jag inte.
Djur: Jag känner obehag inför samtliga med fler än sex ben och färre än två.


4 saker
Du gjorde igår kväll: Rensade i mitt obebodda flickrum. Det är ett flerdagarsprojekt.
Du kan höra just nu: Mitt tuggummi.
Du inte kan leva utan: Dagdrömmeriet.
Du gör när du har tråkigt: Filar fötterna?


3 personer

Du kan berätta allt för: Ingen.
Du tycker om: Ett fåtal.
Du inte gillar: Ett flertal.


2 val

Coca Cola eller Fanta: CC.
Hund eller katt: Katt. Hundar är för krävande och ohygieniska, men jag tycker om att träffas och gosa med dem och ja, jag önskar att min katt var lika kramvänlig som slumpmässigt utvald jycke och fungerade att promenera med i parker.


1 önskan
Att få uppleva lycka.


Kommentarer
Postat av: Deserie.

"Djur: Jag känner obehag inför samtliga med fler än sex ben och färre än två."



Haha! Klockrent.

2008-07-26 @ 08:46:05
Postat av: Sandra

Haha, "Min soldat" var jag tvungen att sjunga på en soaré.. usch !

2008-08-02 @ 01:49:05
URL: http://sandyfraction.blogg.se/
Postat av: Candy

GOD DAMN att jag stör mig på att somliga förutsätter att alla pratar samma dialekt i en landsdel som täcker i princip två tredjedelar av den totala landytan. Vad menar de egentligen med norrländska? Inte fasiken pratar väl alla nedanför Göteborg skånska? Har de aldrig hört talas om att det finns många norrländska dialekter, men att norrländska i sig inte är någon dialekt utan ordet för en norrländsk kvinna? Folk är så obiladade ibland...



Norrländsk dialekt jag inte tycker om: Kalix- & Överkalix-bondska.



Och detta:



"Att människor ser djur som lägre stående är bara en större anledning till att visa samvete och ansvar, ty ser vi att intelligens är avgörande i frågan kan vi lika gärna ta död på utvecklingsstörda då grisar har lika hög IQ som hundar, som i sin tur sägs ha lika hög IQ som en treåring vilket är vad många sjuka har. Och nej, det blir inte "för många djur" av att fler äter vegetariskt då dessa föds upp enkom för slakt. Minskar efterfrågan minskar även produktionen. Logiskt."



Sjukt bra skrivet! Håller med dig & du uttrycker det på ett väldigt skönt sätt.

2008-08-21 @ 06:41:00
URL: http://istillbite.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0