I just couldn't take it baby

Efter att ha tvättat bort sminket för tredje gången och försökt få till ett bra resultat med tre olika mascaror i tre prisklasser ger jag upp. Jag vet inte vad som har hänt med mina ögonfransar men numera är de glesa och står åt alla håll trots fransböjare, och man ser klart och tydligt linjerna i pannan - ingen går miste om dem längre. Jag klarar inte av att visa mig ute som planerat. Det får vänta tills i morgon då jag ändå måste iväg, för jag orkar inte börja om från början. Jag vet bara inte hur sjutton jag skall hålla mig vaken nu då det var detta som skulle hindra mig från att somna så att jag senare skulle kunna göra skoluppgifterna (jag lagade till och med husmanskost för att återfå energi): Morgonrock och ett rödsprängt, svullet ansikte är inte upplagt för mycket annat.

Jag är så less, ni anar inte hur less jag är. Jag står med ett redskap i ena handen, jag gör mitt bästa för att dölja defekterna men misslyckas då de faktiskt är svårdolda och plötsligt kommer allt över mig när jag tvingas möta min spegelbild. Alltid samma självhat, samma andnöd som följs upp av hysterisk gråt som slår ut mig och upprör min stackars katt och gör henne mer nervös än vad hon redan är. Hur skall hon förstå varför mamma är ledsen? Hur skall hon kunna veta att den mamma hon med stora uppspärrade ögon och ett kurrande undrar hur det är fatt med i människans mått mätt ser ut som ett monster? (När skall jag förstå att det inte spelar någon roll eftersom jag inte är den enda som gör det?)

Det blir inga ärenden uträttade idag. Det blir ännu en dag undangömd från omvärlden, flyende förbannad om än mest besviken. Det finns ingenting jag äcklas av så mycket som elaka människor, så vad är det som driver mig till tankar som gör att jag inte ens kan skriva ett beklagansvärt inlägg utan att under tiden falla till golvet med hela min abnorma tyngd, skakandes av gråt samtidigt som jag sparkar benen ömma mot väggen i all frustration?

Nej, jag kan inte sätta ord eller min på hur illa jag mår. Varenda ett känns krystat och överflödigt och "rfhhnrffb dVJES½!!" säger mer än ovanstående. Så ofta som detta sker och så länge som det pågått är det inte ens värt att nämna: Det här är vad de kallar för Livet och lugnast blir det nog om det inte talas om alls.

Kommentarer
Postat av: Des

Testa att lägga lite vaselin på dinaögonfransar innan du går och lägger dig , dom brukar bli jätte fina dagen efter då!

2008-03-04 @ 12:41:14
URL: http://desiii.blogg.se
Postat av: dedi

haha, jag har många utav dom! det är bara att vraka och välja under kategorin "listor och utmaningar"..

2008-03-04 @ 13:10:07
Postat av: A

Har också problem med ögonfransarna. De spretar åt olika håll(skitsvårt att applicera då), sitter inte särsklit tätt och är ganska korta, dock brukar ACOs mascaror fungera ganska bra!

2008-03-04 @ 17:47:05
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Rödebäckaren

Tack ;)
Ja, det är jobbigt när motivationen försvinner och man tappar all lust till viktnedgång och bättre hälsa. Jag hoppas det håller i nu.

2008-03-04 @ 21:24:36
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Josiee

tack sötnos:) haft en bra kväll?

2008-03-04 @ 21:36:49
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Sanna

Åh, vilken härlig blogg du har! Jag vet tyvärr inte vad det är för kamera som använts, en väns så ingen koll! Men hör va mig om jag får reda på det :) Ta hand om dig!

2008-03-04 @ 21:47:41
URL: http://sannaan.blogg.se
Postat av: Alv

Jag förstår inte riktigt hur någon kan tipsa om att lägga på vaselin på ögonfransarna när jag hellre önskade att ett Bamseplåster skulle göra allt så mycket bättre. (Visserligen har jag inte mycket övers till Bamse men ett plåster med Vargen på hoppas jag fortfarande på att det ska vara magiskt och trolla bort saker som gör ont.) Inte för att jag har några större förhoppningar om att en vilt främmande människas ord ska göra någon nytta men det är ju alltid lönt att försöka.

Ingen idé att komma med de klassiska klichéerna som brukar komma vid sådana här tillfällen men jag kan åtminstone säga att du verkar vara en riktigt intressant varelse och det är tråkigt att det ska vara monster runt dig..

2008-03-04 @ 22:17:32
URL: http://mandragora.webblogg.se
Postat av: Linn

I know the feeling. Kan tipsa om Isadoras mascara Boost up, den är super tycker jag och inte särskilt dyr. Den ger mycket effekt, och utan att man behöver lägga på tio lager.

Har dragit mig för att börja använda antirynk-krämer men började störa mig så brutalt på rynkorna i pannan. Köpte Vichys Myokine (den mildare varianten) och har använt den i några månader nu. Tycker faktiskt att jag ser resultat.

2008-03-09 @ 15:18:02
URL: http://lyckoland.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0