Det hände på en skitig gata för tjugo år sedan


Genrepet var skönt nog utan publik och gick överlag bra. Läraren fick ett utbrott han sedan kände sig tvingad att ursäkta sig för, jag var för snabb utom i bytena då jag i stället var för långsam och hade glömt kvar rekvisita nere i logen, men i övrigt; visst. Det är skönt att ha det bortgjort. Nervositeten hann jag inte tänka på utan låter den i stället återkomma någon gång i morgon eftermiddag. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att missa övriga inriktningars slutproduktioner då jag är mer intresserad av att se dessa än att medverka i den egna men skall försöka att gå på åtminstone en. För de intresserade av vår spelas samtliga föreställningar i Lärkans aula, och då det är en bra historia är det värt att missa ett avsnitt av Sanningens ögonblick/Postkodmiljonären, eller att strunta i en dags menlös sovmorgon. Faktum är att det är rentav skamligt att prioritera något sådant före en såpass välskriven pjäs som "Road" är. Betydligt bättre än "Stjärna" vilken hela staden verkade älska. Antagligen därför att man lät den utspela sig i Luleå vilket ju också var det bästa med hela pjäsen, lokalpatriot som man är. Litet medryckande sångnummer är ju heller aldrig fel, men vi har både Sex Pistols, Otis Redding, Eva Eastwood och Vera Lynn - något för alla smaker med andra ord (för att inte tala om all den fylla och svärta vi älskar så).

Kommentarer
Postat av: Nancy

Sjunger ni Sex Pistols alltså? Cred cred cred. Det hade jag verkligen velat se, synd bara att jag bor så långt borta.

2008-05-09 @ 19:47:23
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Nancy

Still...!

2008-05-09 @ 20:30:14
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: hannu

så du har också fallit helt för den låten (där får jag andas ut) ja visst är det något med den som inger lite hopp om att det någonstans (långt härifrån?) kanske finns en liten plats att andas ut..

2008-05-09 @ 22:10:45
URL: http://tingeltangel.blogg.se/
Postat av: Nancy

Oerhört pinsam musik men gud man känner sig som en rebellisk liten tonåring igen när man lyssnar på dem!

2008-05-10 @ 12:53:57
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: kalle

hej och tack för föreställningarna. jag har haft en jättetrevlig tid med dig och alla andra och det känns tråkigt att det nu är slut men livet får helt enkelt gå vidare.. jag gillar verkligen dina bloggar måste jag säga. Har nyss suttit och läst igenom dem och kände att jag var tvungen att skriva lite. ha det bra så ses vi snart igen \kalle

2008-05-10 @ 23:45:37

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0