Rampfeber

Jag är nervös. Jag har stått på scenen förut men det var ingenting, och då flippade jag totalt. Denna gång har biljetter sålts, jag håller en usel monolog som dåligt sminkad sjungande(!) åldring onaturligare än Al Jolson i "Jazzsångaren" med mer rörelsemönster att följa än ord att häva ur sig (hur skall jag kunna göra detta bra när jag omöjligt kan avgöra var vattnet skall spillas eller på ett smidigt sätt kunna gräva i en låda och snabbt få fram och tillbaka läppstift och kam?) samt spela man med min kroppsform i en annan lika kort scen, och jag har ännu inte flippat, men vill just nu bara dö. Gode gud, hjälp mig, jag mår så illa! Jag har kräkts två gånger i veckan, och jag kallsvettas floder med extrem mensvärk vilket jag normalt aldrig har på det. Jag ber, låt mig inte skämma ut mig själv ytterligare. Låt mig inte tappa volym och bli utskrattad. Låt mig, kära gud, inte börja gråta på scen som jag varit så nära att göra på varje repitition och redan gjort på en.

Om två timmar skall jag vara på skolan. Till dess kommer jag att sitta här och låta aggressiv mainstreamhiphop dåna ur lurarna för att få litet positiva styrkevibbar, men jag skakar och nu finns inget som jag vet kan hjälpa mig. Det skulle vara att helt plötsligt börja tro på mig själv och strunta i att min lärare blir galen på mig för att jag låter allt rinna bort, men jag kan ju inte det. Jag vet ju hur dålig jag är, jag vet ju att ingenting jag gör är bra. Jag vet att det är över på lördag och att detta inte betyder något på söndag. Ändå mår jag sämst över detta av alla. Jag ser ingenting bra eller roligt i detta utan ännu ett tillfälle för världen (nåväl, en aula x4) att syna mig och se mina brister, se mitt feta ansikte glänsa i rampljuset och min otympliga kropp skvalpa. Om jag varit ett vackert ansikte hade det inte gjort något att jag spelar dåligt, om jag varit en bra skådespelare hade det inte gjort något att jag har ett groteskt yttre. Det är bara att önska mig lycka till, ty jag lär behöva det.

Nej, nu får jag rycka upp mig så att jag kommer ut idag!

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0