08.11.16

En säsong kommer visst ta 3 years, 44 weeks att ladda hem enligt BitTorrent, och det verkar stämma. Har haft datorn på i två dygn och är inte ens halvvägs. Skadeglädje är härligt, för inte tillhör jag heller de få som seedar (jag stänger ner programmet så fort jag fått mitt, bara för att vara på den säkra sidan), men tråkigare är det när andras drabbar en själv.

Idag dog nätverket under två, tre timmar. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle ta mig till ensam i en lägenhet på ett område där allt i affären är så dyrt att man inte ens går dit i nödfall, med knappt några TV-kanaler och inget internet som kunde hjälpa mig med engelskan (jag måste googla varannan mening för att se ifall någon annan kan bekräfta att det går att skriva som jag gjort), men nu fungerar det igen och jag ångrar nästan att jag försökte göra något åt det eftersom det bara bidrar till att jag gör mindre av det jag borde.

Helgen har jag ägnat åt att sova vilket var det sista jag ville. När jag vaknat har det redan hunnit bli mörkt ute och att ens stiga upp är lönlöst eftersom jag är lika trött ändå. Jag känner mig isolerad och blir galen när jag vet att det inte finns något att äta eller möjlighet till att baka något. Om träning gjorde så att jag kunde äta en godisbit om dagen (en "godisbit" i min värld är en chokladkaka à 100 g, tro inte jag nöjer mig med en dumlekola) skulle jag göra det, men vad man än gör är inte tillräckligt, även om litet alltid är bättre än ingenting.

Nu vill jag gå och lägga mig igen, men måste först skriva ett påhittat brev till en påhittad vän i engelskan. Har varit uppe i timmar utan att ha gjort något och det gör en tröttare än att faktiskt vara produktiv, men eftersom jag inte vaknar när alarmet ringer utan i sömnen väljer att snooza nio minuter och fortsätter göra så timme efter timme efter timme utan att ens vara klar nog att störas av den högst irriterande signalen kan jag inte ta någon tupplur. Det är inte direkt så att jag har något kaffe heller att sörpla i mig, men även om jag haft det hade jag inte gjort det: Jag hatar det här av hela mitt hjärta och har ingen önskan om att förbereda mig inför en morgondag. Varför skulle jag?


Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0