För fet för att finnas

Jag har inte orkat göra något under helgen efter att jag upptäckt att någon ur sällskapet vi mötte på Cleo under Halloween kallat mig för smällfet. Detta finner jag dokumenterat i white trash-brudens, som kom fram till oss eftersom hon tyckte vi var lika, blogg (ni kan stereotypen så väl; burdus och högljudd på ett otrevligt sätt, blonderad med mouchepiercing, blev på smällen i tonåren och kallar sig vänster i samma mening som hon omnämner mörkhyade som svartskallar, samt tror att jag faktiskt är moderat i min så uppenbara utklädnad). I samma inlägg kan man även hitta två osmickrande bilder av mig då jag pressades att medverka. Tydligen ville hon dokumentera att det finns andra kvinnor med korta näsor och grisögon. "Slående likhet" my (too fat) ass. Jag känner mig förnedrad.

Först och främst anser jag att det är högst respektlöst att skriva ut sådant, precis som om man var ett fenomen snarare än en person, speciellt efter att personen i fråga så korkat uppgett adressen i tron om att jag skulle vara för dragen för att minnas det/dem. Jag hade druckit tre drinkar och levde mig enbart in i min roll eftersom jag ville från dem så fort som möjligt: Jag var inte ens berusad utan bara uttråkad av deras fantastiskt ointressanta personligheter (det var inte för inte jag "bara skulle gå ut och röka" men aldrig kom tillbaka). Sedan förstår jag inte varför jag tar åt mig av något 25-åriga ofräscha karlar som går på hockeymatcher häver ur sig (bara det att de är 25, eller till och med något år över det, och har ett ordförråd och en mentalitet som en 15-åring och talar så om kvinnor är skrämmande), men det gör jag eftersom de representerar allmänheten, och jag har suttit sömnlös tre nätter p.g.a. det, hatande mig själv med en stor klump i magen. Ingenting har blivit gjort. Inte en uppgift har påbörjats, inte en tallrik har diskats, inte en soppåse har slängts.

Det resulterade i att jag igår var helt slutkörd och för trött för att gå på naturkunskapen som jag ligger efter något så enormt i trots att jag hann vakna till precis i tid för att gå. I stället sov jag i sexton timmar, och kan inte lägga mig nu eftersom det väntar två prov och en redovisning idag. Jag har inte läst genom de fyra kapitlena det är prov på och jag har inte skrivit ned några stödord till redovisningen. Dessutom måste jag hålla mig vaken så att jag kan ställa om den här olyckliga "dygnsrytmen". Men jag mår illa och vill över huvud taget inte gå ut, när det första intrycket jag ger allmänheten är "smällfet". Folks ytlighet gör mig inte arg längre, bara så otroligt deprimerad när jag vet att det är så andra ser en; inte som en tänkande och kännande individ utan som en fettklump man kan äcklas och göra narr av utan att tro att det sätter spår. Jag gjorde med andra ord helt rätt i att stå kvar och frysa utanför Max i stället för att gå in och värma mig i senhöstnatten i väntan på att få åka hem. Fettklumpar på Max utgör ingen vacker syn, även om de inte ens planerat att beställa något.

Att olyckor aldrig kommer ensamma vet vi redan, men det känns ändå värt att påpeka hur typiskt det är att man aldrig får hänge sig åt en, det skall alltid komma mer och bygga på den hopplösa stämningen som inte får en att vilja göra annat än just hoppa. Jag kommer inte att få träffa min syster till jul eftersom C menade att det skulle bli orättvist ifall bara S' familj fick komma, och nu när det inte längre går att boka några flygresor har hennes egen bestämt sig för att åka ner(!). På detta kommer mitt enda umgänge med största sannolikhet att flytta till staden innehållande den som förstört flera år av mitt liv och fortfarande påverkar mitt psyke än idag. "Vilken jävla stad i landet som helst utom den" är min enda tanke om det, och jag är förkrossad. Det finns verkligen  ingen anledning för mig, fettklumpen utan vänner och utbildning, att fortsätta, och jag överväger att börja skada mig igen. När jag ändå inte lyckas gå vidare med något annat, varför inte lika gärna ta upp det så jag får litet känsla och kan fokusera på hur jag skall undvika att låta blodet droppa på det hyrda parkettgolvet? Kökskungen har finfina allknivar, och det är ändå ingen som skall se min kropp. Tur är väl det, för då hade de kvävts i sina egna spyor. Vidrigare kvinna har aldrig skådats.

Nu ringer det. Det är min far som skall "väcka" mig så att jag inte försover mig till provet som jag inte förstår varför jag gör.

08:00: Det fattades bara att man började blöda näsblod fem minuter innan man åker för att göra nationellt prov, då. Jag känner på mig att det här kommer bli en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

I know the feeling...

Tråkigt att det finns såna elaka, ytliga och otroligt barnsliga människor. Jag skulle vilja säga till dig att inte bry dig om det som hon skrivit. Men jag vet själv att det inte är så lätt... Det känns ju ungefär som man fått bekräftelse på de man redan vet, när nån säger nåt sånt där. Usch...

Kram

2008-11-25 @ 06:51:42
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag skulle också vilja skriva "bry dig inte", och fan, det ska man ju inte! Men det är ju så SVÅRT. Vissa personer, vissa ord och vissa handlar kommer åt en ändå, och träffar så förbannat direkt. Och det gör ont.



Försök att tysta ihjäl idioten istället. Ge inte personen mer uppmärksamhet, whatsoever. Det är mitt "råd".



Kram!

2008-11-25 @ 07:12:35
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Fanny

Fy fan vad vidriga människor det finns. Jag fattar inte varför någon måste sätta ett värde på en annan persons utseende. Speciellt om det bara rör sig om vänskap, eller fyllesällskap, eller vad det nu var. Det är totalt irrelevant hur man ser ut, och jag förstår inte varför folk inte bara kan få in det.

2008-11-25 @ 08:04:16
URL: http://intefanny.wordpress.com/
Postat av: psykos

Hejhej, tack för att du titta in! vad har du för relation till psykiatrin. du har en fin blogg, å den där människan du skriver om verkar vara en mycket mycket sjuk sådan. kram P

2008-11-25 @ 09:02:48
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Man ska inte bry sig om vad sådana där low-lives/imbeciller/idioter tycker (lättare sagt än gjort iofs). Försök lägga ditt hat mot dem så mycket som det går istället. They can all go to hell, de empatistörda krypen...

2008-11-25 @ 09:55:18
Postat av: lisa

det handlar inte om hur de ser dig, utan vad de säger för att pressa ner dig i en mall. förenkla sitt eget liv genom att förtrycka andra. det handlar helt enkelt om elakhet.

2008-11-25 @ 11:28:16
URL: http://www.schmut.net
Postat av: Anna

När personer utrycker sig så om en annan människa tycker jag att det visar mer på hur de är än på hur du ser ut. Själv har jag ögon att se med och tycker att du är jättesnygg (något jag inte skulle säga eller skriva till någon om jag inte tyckte det).

2008-11-25 @ 14:47:48
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Jackie

Jag skulle också bry mig om en sådan sak, ta åt mig och känna mig sårad så att skriva att du inte ska bry dig känns dumt, för bryr sig gör man. Jag blir dock så jävla förbannad av att den sortens människor har makten att få en att känna så. Ännu mer förbannad blir jag av vetskapen om man lever i en värld där man inte är värd något om man inte är smal och helt utan ett skavank på kroppen och att folk anser att man valt att väga "för mycket" och därför förtjänar att stå ut med anmärkningar kring ens vikt. Jag förstår som sagt att du tar åt dig, men det borde du verkligen inte göra, den sortens människor är inte värda att bry sig om och kommentaren av den sorten säger mer om hur puckade de är än om dig.

2008-11-25 @ 15:43:43
URL: http://ultraflesh.blogg.se/
Postat av: Anna

:( Människor gör ju verkligen allt för att såra...

Men ja, andas ut kom över det och ta åt dig av de fina kommentarerna.

Första gången jag såg din helgon blev jag helt förstenad över hur vacker du var! Tro mig, för det är verkligen sanna ord!

2008-11-25 @ 17:35:16
URL: http://beleaguer.blogg.se/
Postat av: Alv

Det är ju som sagt lättare att höra den där enda rösten som säger det man tror om sig själv istället för alla andra röster som ropar om motsatsen. Jag sällar mig till kören och säger att du är vacker. Förhoppningsvis så överröstar ropen snart de som har fel.

2008-11-25 @ 19:57:08
URL: http://mandragora.webblogg.se/
Postat av: Heidi

Vem var hon/dom?

2008-11-25 @ 22:18:57
Postat av: Fia

Du är 1000 gånger snyggare än vad hon nånsin kan drömma om! Ser ingen likhet, what so ever.. Och ja, jag va tvungen o googla upp hennes blogg för o kika va apan skrivit.

2008-11-25 @ 22:19:11
Postat av: Heartsick svarar

Tack allesammans. Det känns onekligen bättre och skönt att veta att man har så många snälla läsare! Man får bekräftat att inte riktigt hela världen är så fixerade och onödiga. Min logiska sida vet ju att det inte är värt att ta åt sig och låta sig påverkas av sådana lowlives.



Fia: Ja, jag har ju verkligen inga höga tankar om mitt utseende. Skulle gladigen byta ut det mot varenda förbipasserandes, men jobbiga människor blir fula, och hon var verkligen inte vacker när till och med jag reagerade med ett "åh, nej, är det så illa?" inom mig när hon klampade fram och skrek att vi var lika. Det är väl litet som med blonda och pastellfärger, alla får rosa vid sminkningar.



Heidi: Jag har ingen aning, har aldrig sett människorna förr och skulle inte ens känna igen dem. Några kan säkert ha bott här men det är inga typer jag har hängandes runt min bekantskapskrets, så att säga. Hon bodde i alla fall i Skellefteå.

2008-11-25 @ 22:46:47
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Lina

Hemsk hemsk människa! Du borde inte ta åt dig av det, men jag tror inte att det hjälper vad jag skriver tyvärr. Jag tycker iallafall att du är väldigt vacker, och även klok och duktig på att skriva. Kram!

2008-11-26 @ 18:48:58
Postat av: W A R G

Men GUD det finns då människor till alt! Du är skit snygg tjejen borde tro på dig själv mer!

2008-11-26 @ 22:26:06
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: Desiree

Vilken fin blogg du hade! gillade verkligen stilen!

2008-11-28 @ 07:43:01
URL: http://tromigellerej.webblogg.se/gladajag/
Postat av: Cecilia

Lina, Warg och Desiree: Tack så mycket. :)

2008-11-28 @ 07:52:22
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Hatchetface

Försök att inte bry dig. Din blogg är den enda jag följer och du är grym! Jag vet att det är ganska omöjligt att fatta det själv (särskilt som tjej, och bruden som kommenterade dig så idiotiskt, elakt och fel har uppenbarligen stora problem med både självrespekt, självförtroende och självinsikt) men du är så jävla bra (och snygg, men det tycker jag egentligen inte hör till sammanhanget, när det kommer till kritan. Skulle hon inte ha kallat dig "smällfet" kunde det lika gärna vara "korkad" eller något annat osant). Hon är inte värd dina uppskurna armar.

2008-11-28 @ 21:08:15
Postat av: Tonårsmorsa

"(ni kan stereotypen så väl; burdus och högljudd på ett otrevligt sätt, blonderad med mouchepiercing, blev på smällen i tonåren och kallar sig vänster i samma mening som hon omnämner mörkhyade som svartskallar, samt tror att jag faktiskt är moderat i min så uppenbara utklädnad)" UNDERBAR formulering!!



Tack också för din glädjande kommentar på min sida! Önskar dig en fin helg! ♥♥♥

2008-11-28 @ 22:21:20
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Sandra

Tycker verkligen synd att du ska känna sådär! Alltså känna dig för fet för att gå ut bara för att det finns så ytliga och elaka människor i den här världen som måste kommentera andras utseenden för att må bättre. :/ Och jag är nog hellre fet än blåst.

Jag är inte överviktig alls, men jag har haft en konstig kroppsuppfattning hela mitt liv och jag har också sådana dagar då jag inte vill gå ut för att jag känner mig för fet. Kan tillägga att jag fått elaka kommenterar om min vikt med i högstadiet då jag var lite större än de andra flickorna, inte TJOCK, men vägde kanske 5-10 kg mer. Fick en gång en kommentar som "marken går sönder när du går på den"... och den kommentaren satte spår hela livet ut. Försöker ständigt gå ner i vikt nu för att slippa elaka kommentarer för jag tar verkligen åt mig djupt av vad folk tycker om mig (tyvärr). Tycker du ska stå på dig och skita i vad fan folk tycker!



Tycker hur som helst att du är jätte fin! Kram!

2008-11-30 @ 12:25:11
URL: http://famousgirlfriend.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Sandra: Det är så hemskt att se/höra hur folk beter sig, eller rättare sagt är det hemskt att folk inte kan bete sig. Tack så mycket för din fina kommentar. Den värmde. :)

2008-11-30 @ 12:27:54
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0