Omänsklig stress framkallar minnet av en blåhårig mistress

Jag ringde tidigare och det gick bättre än väntat. Hon var inte alls (märkbart) irriterad utan hade helt rätt inställning med att det var jag som skulle bo där och att det var mitt besult, och lade ut soffan på Blocket direkt efter vårt samtal. Köp den gärna så jag får ställa in mina möbler så snart som möjligt: 1800 kronor för en fin (men för mig och mitt boende högst opassande) soffgrupp i öronlappsmodell i bra skick är inte dåligt. Dessutom får ni chans att se min lägenhet med egna ögon vid hämtning (annons här). Det känns skönt att ha fått det överstökat utan problem. Nu behöver jag inte grubbla mer på det.

I kväll vankas Euskefeurat på Kulturens Hus. Sitter tyvärr på balkongen varför jag inte kommer se mycket, men jag får skylla mig själv som drog upp bokningen med veckor eftersom jag trodde att livet skulle ge annat då. Att äntligen se länets mest betydande band live är hur som helst en upplevelse. Ronny Eriksson är en sann ikon och fastän man gått förbi honom på gatan flera gånger är det lika magiskt varje gång - det är till hans stadiga röst man vuxit upp och åkt på ofrivilliga endagssemestrar till Lycksele Djurpark med.

Jösses, vad det är mycket att stå i nu. Det drar ihop sig till nationella prov jag aldrig kommer klara, som jag måste ha avklarat alla uppgifter i ämnena för att få göra. Det ger mig fyra saker att göra i svenskan senast söndag, och senast lördag skall jag ha installerat internet i lägenheten vilket med min okunskap lär ta sin lilla tid. Frågan är om jag skall vänta med att flytta datorn tills allt är avklarat för att vara säker på att jag får det gjort? Flytta saker torsdag-fredag, plugga och sova "hemma" lördag och lasta av de sista sakerna i lägenheten samt göra sitt bästa för att ordna med datorn på söndag? (Det var så mycket enklare när det bara var att stoppa upp en kabel i uttaget och ha fri tillgång till internet.) Det låter faktiskt som det klokaste att göra i mina öron, som dock är ständigt fullproppade med vax och därmed inte helt pålitliga. Jag citerar Kvantum 2004 då jag och DD plockar ivrigt bland smågodiset, någon av oss iförd en blå peruk när en man ~55 tittar på oss, småler och säger: "Jag har haft en sån peruk", varpå mitt svar blir ett mycket ställt: "En FRU?!" - Ett hörfel som lever kvar i våra minnen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Euskefeurat är så bra, fick biljetter till dem i bröllopspresent och det blev verkligen en kväll att minnas.

2008-10-29 @ 14:24:41
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Anna: Nämen åh vad roligt att du gillar dem med. Och vilken UNDERBAR bröllopspresent! Var/när såg du dem? :D

2008-10-29 @ 14:37:41
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: klara

så fin blogg du har :) gillar din design. ha en mysig kväll, puss!

2008-10-29 @ 18:37:09
URL: http://klaras10.blogg.se/
Postat av: Stella

Ah helvete. Fåtöljen var riktigt snygg. Hade vi bott närmare så hade jag definitivt slagit till. Men att åka upp och hämta möblerna kostar nog mer än själva möblerna. FAN OCKSÅ.

2008-10-30 @ 10:18:34
Postat av: Linda

Jag tyckte jag kände igen ordet Euskefeurat men kunde inte komma på var, sen läste jag Ronny Eriksson och kom på vad det var.

Jag lyssnade på "de norrbottniska satansverserna" och tyckte att det var fantastiskt.

2008-10-30 @ 11:01:33
URL: http://vifsla.blogspot.com
Postat av: Georgie

Youtubade Euskefeurat hah vilka mysgubbar!

2008-10-30 @ 13:32:37
URL: http://silentchoke.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Stella: Ni har nog rätt i att det blir en omväg både för plånboken och er själva.



Linda: Och det bästa är att det finns så mycket mer att lyssna på! :)

2008-10-30 @ 13:58:14
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0