Inget kalas i sikte, men feststämning likväl

Om man nu kan kalla skavsår och fnasig näsa feststämning kan vi diskutera (enda gången jag lär komma ut innan jul lär väl vara nästa helg förutsatt att det bjuds på något roligt, vilket det ej görs ty ingen vill väl bjuda mig), men nya låten "Krazy" muntrar åtminstone upp en trött dam i höstmörkret, för det är väl ingen överraskning om vem som dominerar min playlist. Se så söt han är i sin löjliga uppenbarelse! Om bara deras videos var lika bra, för nog borde multimiljonärer ha råd med en litet fantasifullare regissör? (P.S. Bara för att det är den enda artist jag verkar ha skrivit om i bloggen, är det verkligen inte det enda jag lyssnar på, jag lovar. Jag är mer än vad som finns att snoka reda på i den, nästan för mycket.)




"Mycket hög språklig nivå och bra textbindning. En mycket bra utredande text." - Så skönt att för omväxlings skull få höra något positivt, men det är svårt att ta till sig när man har så mycket kvar som inte vill sig. Svenskan klarar jag gott bara jag lämnar in alla uppgifter så att jag ligger i fas med planeringen, men för att klara det måste andra ämnen hamna i skymundan. Det fungerar inte. Jag har fem andra ämnen att oroa mig över, och till att börja med måste jag börja sova(!). Jag struntade i matten för andra veckan i rad i morse (går jag inte på måndag blir jag struken) för att få sova tjugo minuter och skulle ha gjort första delprovet nu men har inte ens avslutat första kapitlet, vilket jag dessutom är för feg för att erkänna för läraren varför jag kommer strunta i halva, göra sista sidorna och därefter få ett omprov eftersom det ändå säger sig själv att jag inte skulle bli godkänd i matematik även om jag så blivit klar med kapitlena för en månad sedan.

Min hårfärg har gått ur efter mindre än fem tvättar och jag är platinablond i väntan på ny utväxt igen (så oerhört enerverande!), tidigare idag gick jag nästan vilse i Porsöns centrum (hur är det möjligt?) i jakt på kiosken som fått mitt bredband och nu skall jag som vanligt gå och slötitta på TV tills jag kommer på bättre tankar. Hur jag skall klara mig utan fler kanaler än 1, 2 och 4 vet jag inte, men ju färre jag har desto mindre kan distrahera mig.

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0