Till salu

I stället för att posta drösvis med säljesinlägg eller starta en separat blogg skapar jag en ny kategori. Ta gärna en titt och se ifall ni hittar något som faller er i smaken.

Allt som säljs är oanvänt eller i mycket bra skick och har med största sannolikhet varit impulsköp. Vad gäller kläderna är det först och främst tjockisstorlekar som finns till salu och skor i storlek 41, men jag kommer även att lägga ut objekt i kitsch- och retroanda. Alla priser är diskuterbara. Tveka inte att fråga om ni undrar något!

Objekten finns kvar så länge de ligger kvar på bloggen. Jag tar ner allt som blir sålt med en gång.





Blå disktrasa med motiv av Reinfeldt och text "Till din hushållsnära tjänst". Kökshjälp på högsta nivå. Formgiven av Caroline Byh.

Kjol i vådskuren, vid modell med hög midja. Bred fåll nedtill. Dragkedja och knapp bak. Två fickor. Längd ca 57 cm i stl 38. 38% ull, 25% polyester, 25% bomull och 12% polyamid. Polyesterfoder. Storlek 46. Oanvänd. Nypris 299 kronor.

Shorts med normal midja och passform. Snedställda fickor fram, stolpfickor bak. Veck fram.
Fastsytt uppvikt benslut. Storlek 48. Vävd av 30% ull och 70% polyester. Ullprogram 40°.
Beninnerlängd 10 cm. Jättesnygga med ett par tjocka strumpbyxor eller tights under. Oanvända.

Breaking out - The Alcatraz Concert - svåråtkomlig värdefull DVD från The Alcatraz Concert med bla: Run DMC, Missy Elliott, K-Ci & Jo Jo, Too Short, Kurtis Blow, Naughty By Nature, Mack 10, Usher, Dru Hill, Immature, Total, m.m. Fortfarande inplastad. Ett måste för hiphopälskaren.


Re-enacting the journey from the mainland to Alcatraz, some of Hip-hop and R&B's biggest stars found themselves shackled and pushed onto a prison boat, surrounded by swarms of armed helicopters. Once arriving at the former prison, they "broke ...
Full Descriptionout" and performed some of their greatest hits to benefit at-risk kids. Don't miss this concert with its spectacular message: "Break Out, Go Straight, Follow Your Dreams.



Svart/vit omlottklänning med blomstertryck allover från Ulla Popken. Med svart knytskärp och 3/4-ärm. 95% viskos, 5% elastan.
Storlek 46/48. Ca 80 cm lång. Nypris 599 kronor. Helt ny och oanvänd.



Marinfärgad kort kappa i lätt A-linje från Ulla Popken. Med ståkrage, snygga dekorsömmar och isticksfickor i sidorna. Bra kvalitet. Lätt vadderad med helt foder. 46% polyester, 40% viskos, 8% ull, 6% elastan. Foder: 100% polyester. Nypris 899 kronor. Storlek 46. Helt ny och oanvänd.




Klänningar i lätt figurformad modell med härlig retrokänsla, krage och helknäppt front. Hällor i midjan. Bälte och 3/4-ärm med muddkant. Fickor fram med lock. 98% viskos och 2% elastan i skön trikåkvalitet. Längd ca 102 cm från axeln. Storlek 46.
Finns i både leopardmönstrat och brunt - välj själv! Båda är fortfarande ouppackade. Nypris 299 kronor.



Halvlång pennkjol med hög midja, sidfickor och bälte. Mycket elegant modell. Jag har dubletter av den i kritstreck såväl som i svart och säljer en ouppackad kritstrecksrandig i storlek 46. Nypris 299 kronor.




Blå ljuslykta med paljetter och pinupmotiv.

Två mintgröna ljuslyktor med ljusmassa och pinupmotiv. Säljes tillsammans.

Stor mugg med Marilyn-motiv, vattenfall.

Stor mugg med Marilyn-motiv, leopard.




Röda ankleboots i läderimitation med rynk och knyt baktill. Storlek 41. Använda en gång inomhus. Bekväma och betydligt snyggare i verkligheten, men jag säljer dem eftersom jag vet med mig att jag inte kommer att använda dem igen.

Svarta pumps i originell modell med knytband, av syntetskinn med foder i skinn. Syntetyttersula. Klackhöjd 9 cm. Strl. 41. Oanvända, endast provade en gång. Nypris 299 kronor.



Plåtask från Miss Smith med roligt motiv. "Jesus is coming - look busy". Ny och oanvänd. 14x8 cm.


Kommentarer
Postat av: andrea

Guuuuud skinnjackan, är den kvar? Har letat med jävla ljus och lykta efter en skinnjacka. Om den finns kvar ska jag be till gud att jag får den över pattarna och att du vill sälja den...

2009-01-28 @ 13:10:03
Postat av: Annika

Jag är sugen på både skinnjackan, ljuslyktorna i par och marilyn-muggen i leopardmönstrat! Andrea kanske hann före vad gäller skinnjackan, men man kan ju alltid drömma! Hursomhelst, vad kan man få ljuslyktorna och muggen för?

2009-02-06 @ 12:36:31
Postat av: Cecilia

Annika: Hon skall prova jackan i kväll, passar den ej är den fortfarande till salu. Ljuslyktorna och leopardmuggen tillsammans kan du få för, tja, 60 kronor? 30 kronor styck alltså. Låter det rimligt?

2009-02-06 @ 12:47:56
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Annika

Det låter som en bra deal för oss båda! Men jag inväntar gärna kvällningen och resultatet av andreas provning, haha. Isåfall kan jag ju föra över pengar till dig på en gång (eller hur det nu går till, jag antar att Traderas rutin är rimlig: pengar in, paket iväg), både för jackan, ljuslyktor och mugg menar jag. Hur låter det?

2009-02-06 @ 14:47:06
Postat av: Cecilia

Annika: Ja, precis. Det kan ju bli litet billigare med portot om man samfraktar alltihop.

2009-02-06 @ 14:49:01
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Annika: Skinnjackan finns fortfarande kvar om du är intresserad!

2009-02-16 @ 14:49:41
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Elin

Snygg skinnjacka ju ;)

2009-02-16 @ 18:34:50
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: vifsla

Den svarta kjolen, finns den kvar och vad kostar den?

2009-02-16 @ 20:38:20
URL: http://www.vifsla.blogspot.com
Postat av: Cecilia

vifsla: Jodå, kjolen finns kvar. Skitsnygg, fast jag trivs inte i vida modeller. Den är ju helt oanvänd, så jag hade tänkt mig 179 kronor iaf.



2009-02-19 @ 13:29:41
URL: http://heartsick.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0