2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Tog studenten och fick 1000 kronor av en främling, flyttade hemifrån, åkte 2:ans buss, började komvux.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Ger inte löften jag inte kan hålla.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej.
4. Dog någon som stod dig nära? Mormor, morföräldrarnas närmaste vän. Sistnämnd stod förvisso inte mig nära, men tillhörde den ingifta släkten.
5. Vilka länder besökte du? Inga.
6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009? Ett vettigt umgänge, slutbetyg (det kommer dock att skita sig vad gäller matten, helt klart), mina kläder jag inte längre kommer i.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför? 20 mars då en knappt engelsktalande snubbe försökte ragga upp mig på centralen och ta med mig till någon vild fest i Sundsvall varpå jag avböjde eftersom jag "hade skola" och fick "school on Sunday?!" till svar (jag hävdade att det var söndagsskola och hoppades att han skule fatta vinken, men i stället blev jag sittande med honom i säkert en timme och då jag väntade på ett tåg kunde jag inte gå någonstans), 5 juni då jag grät hela dagen när normalt folk hade studentskiva och hela kvällen eftersom det var slut med gymnasietiden, 11 augusti då jag var i Stockholm och grät ögonen ur mig på trappan till Zinkensdamms vandrarhem, 13 augusti då mormor dog (hon hade en såpass betydande roll för alla även om vi inte alls drog jämnt, ingenting blir sig längre likt), 6 september då mormor begravdes, 29 september då jag blev sviken av ett jävla as. Det har varit ett tufft och meningslöst år.
8. Vad var din största framgång i år? Jag gick till skolan.
9. Största misstaget? Att bli sambo.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, flera gånger.
11. Bästa köpet? Mina Friis & Company-tofflor. Inte är det min sjunde digitalkamera i alla fall.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Hyra.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Nej.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008? Eva Eastwood - Someone to Love, Vera Lynn - We'll Meet Again, Everly Brothers - All I have to do is dream, Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama, Eminem - Sing for the Moment, Katy Perry - Thinking of You, Simpsons - He's the Man, Ulla Billquist - Min Soldat, Buju Banton - One to One, Paul Whiteman - Paper Moon, Bonnie Raitt - Have a Heart (nej, inte p.g.a. Idol-jäntan), Alicia Keys - No One.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare. Exakt hela året har varit kantat av sorg och besvikelser. Jag kan bara hoppas innerligt att 2009 blir litet lättare både fysiskt och psykiskt.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Hållt mig till mina påbörjade dietförsök då jag gick upp tio kilo april-oktober.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit.
18. Hur tillbringade du julen? Åt och sov.
19. Blev du kär i år? Nej.
20. Hur många one night stands? Inga.
21. Favoritprogram på TV? Cheaters.
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Ja, minst sagt.
23. Bästa boken du läste i år? Läser inte böcker.
24. Största musikaliska upptäckten? Upptäckte inga nya band.
25. Något du önskade dig och fick? Nej.
26. Något du önskade dig men inte fick? Ja.
27. Årets bästa film? Har inte sett några bra filmer i år.
28. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du? Sov. 21.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Slappare än någonsin. Jag har gett upp då jag är ful vad jag än gör.
31. Vad fick dig att må bra? Ingenting.
32. Vilken kändis var du mest sugen på? Är jag sugen på kändisar? Det känns litet högstadiementalitet.
33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Antagligen FRA då det är det som varit på tapeten.
34. Vem saknade du? Estettreorna (med fåtalet undantag), min mormor, min syster emellanåt, någon av värde.
35. De bästa nya människorna du träffade? Lärde inte känna någon som jag inte ogillar nu.
36. En värdefull läxa du lärt dig i år? Lita aldrig på någon.
37. Citera en sångtext som summerar ditt år:

"Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream
When I want you in my arms
When I want you and all your charms
Whenever I want you, all I have to do is
Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream"


Kommentarer
Postat av: Eyemou

Men :( 11 augusti, det var ju då vi drack drinkar med passionsfruktskärnor i :(

2009-01-07 @ 05:31:04
Postat av: Cecilia

Ja, det var trevligt. Synd att du inte kunde smaka glassdrinkarna för de var verkligen guld, men när jag blivit bartender kan jag bjuda dig på något riktigt tjusigt i stället. Känslorna som kom senare på kvällen var dock allt annat än roliga. Flippade efter att ha irrat runt i storstan en hel dag utan att veta var jag skulle gå och pga omständigheterna hemma, och när jag skulle boka en hemresa för att jag inte orkade dela rum med tyska backpackers fungerade inte SAS hemsida på vandrarhemmet så jag fick leta reda på närmaste 7-11 där ca sju tonårskillar började tjafsa med och skratta åt mig när jag kom in där helvirrig, och inte heller deras internet fungerade, så jag fick chansa och ta första flygbussen morgonen därpå i hopp om att det skulle finnas en ledig plats på flyget. :/



Dyraste krogrundan indeed. Dessutom gick mina favoritskor sönder, så det var ingen höjdare. :(

2009-01-07 @ 07:52:46
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: karin

åh Cheaters är ju världens bästa tvpogram! :D



Ledsen att höra det med din mormor, min gick också bort i år. Så fruktansvärt, man förstår inte hur ovärderliga de är innan de lämnar en.

Ta hans om dig och hoppas du får ett bättre år i år!

2009-01-07 @ 17:54:23
URL: http://nothingbutahounddog.blogg.se/
Postat av: Angelique

Hoppas att 09 blir ett bättre år för dig :)

2009-01-07 @ 18:00:06
URL: http://kinkykitten.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Karin: Cheaters är jättebra, jag älskar Joey Greco. Synd att man inte har TV400 eller Zone Reality mer.



Tråkigt att höra att din mormor gått samma öde. Det är så hemskt när någon dör eftersom det är precis som du säger, man inser aldrig en persons värde förrän den är borta. Hoppas ditt 2009 blir bättre med.



Angelique: Tack, och detsamma. :)

2009-01-08 @ 09:45:32
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Studentskiva

Beklagar din mormor <3

2009-02-10 @ 00:43:28
URL: http://www.minstudent.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0