Fyndat på Kicks

Eftersom Biotherm tydligen skall sluta sälja smink och satsa helhjärtat på hudvård hade Kicks utförsäljning av några av deras produkter (samt de presentkartonger som aldrig gick åt i julas, det är när man ser alla granna badbomber och badskum man önskar att man hade och inte hatade badkar).

Då jag är en sann judinna när det kommer till affärer är 285 kronor för en foundation otänkbart. Därför jublade jag inombords i fredags då jag såg att det var 70% rabatt på bland annat Biotherm Matte Pur. Jag ryckte åt mig en förpackning av den ljusaste färgen och skyndade mig till bussen som gick på sex minuter.




När jag var på väg hem runt halv fem återvände jag till butiken och plockade på mig de två sista förpackningarna i min färg eftersom "nu jäsiken!"-instinkten blir stor i dessa situationer. 85 kronor styck (d.v.s. 199 kronor rabatt) för en mattande foundation som gör porerna mindre framträdande är mitt bästa köp hittills i år då den budgetfoundation jag använder och är missnöjd med kostar 135.

Eftersom jag även köpte Dove Summer Glow för kropp och ansikte för 19 kronor styck (ord. pris 59 respektive 79 kronor) kan det hända att det inte dröjer innan denna blir för ljus för mig, men det löser vi med litet bronzer.


Sist och nästan minst på bordet var ett makeupkit med några applikationsborstar i miniformat för 19 kronor i stället för 129. Perfekt att ta med till Mallorca, tänkte jag och kände mig praktisk. Med händerna fulla lämnade jag rean och gick över till hårprodukterna. Lee Stafford Poker Straight Dry Schampoo för feta hårrötter och det väldoftande glanssprayet Shine Head Shine Spray fick följa med. 80 kronor styck.

Somliga prioriterar wide screen-TV, cafébesök, märkeskläder eller krogrundor. Jag är en ekonomisk hårtönt. Räknade ut att en billig kväll för medelsvensson aldrig går på mindre än cirkus 300 kronor (en flaska vin till förfesten; ~60, buss; ~20, inträde; ~80, två öl el. vin/en drink; ~100, nattbuss/delad taxi; ~40) och då somliga gör detta varje helg är det inga problem att unna sig något när man aldrig i princip aldrig går ut mer.

388 kronor totalt ger en nöjd prål- och hjärtsjuk hagga.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag använder samma glansspray och gillar det. Det är lite tråkigt bara att golvet blir till världens blixthalkefläck där man stått och sprayat håret.



Har de 75% på Biotherms makeup i Luleå? FUSK. Här i umeå har vi "bara" 50%. Jag är visserligen alldeles för torr för de foundations som finns kvar i min kritvita nyans, men tog ändå en Aquaradiance (visserligen för normal/comb hud) och en Long wear detox i de ljusaste nyanserna.

2009-01-19 @ 15:17:30
Postat av: Cecilia

Heidi: Det blir ett riktigt moln av det, och tar man för mycket kan det bli litet väl mycket doft, men jag gillar't med. Dock upplever jag nästan att PHCs glansspray är bättre. Åtminstone har mitt hår sett litet mer skinande ut med det. Och jo, det var dock bara 70% på ett fåtal utvalda artiklar, denna foundation och ett löspuder. Resten stod väl kvar där det brukar. Sedan var det mest Date-parfymer och så Dove Summer Glow till salu. Visst jobbar du på Kicks där nere?

2009-01-19 @ 17:40:34
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Heidi

Ja, här är nästan ingenting på "procentrea", det är bara biotherms makeup och kvarvarande doftkartonger som är på 50%. Resten har färgade pluppar som går från 9 till 149 kronor.



Precis, jag jobbar på Kicks här. Jobbade i Luleå också från de öppnade, tills det att jag flyttade hit.

2009-01-19 @ 19:42:36
Postat av: Cecilia

Heidi: Fast då är det nog samma som det är här (förutom procentantalet då), det är doftkartonger, några Date-deodoranter och så litet Biotherm. Färgplupparna sitter på de andra sakerna.



I see. Hur länge har du bott i Umeå och hur kommer det sig att du flyttade ner?

2009-01-19 @ 19:58:04
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag och Sofia (Olsson, från Boden. Du känner henne, väl?) flyttade tillsammans hit i Augusti. Jag bodde innan det i Malmö och hon bodde innan det i Göteborg. Vi ville båda komma närmre våra familjer och vänner, men inte bo så nära som i samma stad. Därför beslöt vi oss för att Umeå var en lagom "mittemellanstad". Mellan Malmö och Umeå bodde jag någon månad i Luleå när jag väntade på att Sofia skulle flytta uppåt. Det var under de månaderna som jag bodde ihop med en annan tjej, när hon sedan plötsligt sade upp vår gemensamma lägenhet. Som jag skrev en annan gång. Och här är jag nu!



Och här sitter jag och skriver min livshistoria. Det blev lite långt, jag ber om ursäkt och skyller på min feber.

2009-01-19 @ 22:50:21
Postat av: Cecilia

Heidi: Visst ja, du var ju där nere med. Ser dig fortfarande som luleåbo, men det var väl ett tag sedan du "bodde" här nu. Ja, det var ju en trevlig himla tjej det där (de kanske borde börja hänga, våra puckon till ex-kombos, de verkar ju dela livsfilosofi åtminstone). Trivs du i Umeå då? (Känner gör jag väl inte precis, men vi har ju träffats många gånger genom åren.)

2009-01-19 @ 23:10:06
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Heidi

Ja, jag ser mig själv som luleåbo än, så. Det kommer ju alltid kännas som "hemma", även om "hemma" inte alltid behöver vara en bra grej. Jag saknar faktiskt inte Luleå och är glad att jag flyttade både till Helsingfors och Malmö, men här trivs jag bättre än jag gjorde i Finland och skåne. Och Luleå, såklart. Det känns (än så länge) bra, även om jag inte förstått hur folk hittar nya vänner. Jag tänker att det kommer av sig självt senare, kanske. Eller så inte? Hursomhelst, så överlever man väl. Själv är bäste dräng, som det så käckt heter. Dock vet jag väl inte om det var planerat att drängen faktiskt skulle vara -ensam-.



Ska du stanna i Luleå efter du pluggat klart?

2009-01-19 @ 23:20:54
Postat av: Cecilia

Heidi: Jaha, oj, du har hunnit vara i Finland med. Då är du riktigt berest trots din ringa ålder. :)



Nej, det är ett helt projekt att hitta nya vänner. För att hitta några måste man till att börja med ha en vän att hitta människor genom. Det är väl främst när man pluggar/jobbar folk lär känna varandra (eller, det är i princip det enda sättet, såvida man inte är stammis på samma krog eller något), men hur går man från ytligt småprat om ditt och datt under bensträckaren/rökpausen, till att inleda en djupare bekantskap? Bara en sådan sak som att byta nummer med folk - hur kommer man dit? Somliga verkar ha väldigt lätt för det där.



Jag satsar på att bli färdig innan jul. Det enda mål jag öht har för framtiden är att fortsätta med teater (gud så tragiskt), så jag blir kvar här under årets första halva, försöker ordna med ett heltidsjobb för att spara ihop litet pengar, samtidigt som jag söker till olika skolor inför höstterminen. - Om jag hunnit gå ner 20 kilo och fräschat till mig på ett år tänker jag samtidigt försöka åka runt på auditions och hoppas på napp. En statistroll här och en där kanske blir en liten, liten talroll till slut. HAHA.

2009-01-19 @ 23:42:18
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Heidi

Ja, precis. Jag har väldigt lätt för att bli bekant med folk, men just det där med att byta nummer och att faktiskt ses "på riktigt".



Ja, nångång när jag också gått ner 20 kg (wont happen, är alldeles för lat och har för dålig självdisciplin) så ska jag ta tag i mitt liv och göra något utav det.



Vad spännande! Jag ser fram emot att få se dig på scen i framtiden.

2009-01-20 @ 00:21:12
Postat av: ronny

Kan ju kasta in en kommentar här om att torrshampot från lee är guld! Vet inte i hur många år jag använt det till min feta (smöriga) lugg. SKITBRA! Såg i ett tidigare inlägg om att du inhandlat Dr Brandt Porless, är nyfiken på om produkten var bra, jag är bara så fast i allt som kan ta bort porer och göra huden perfekt.

2009-01-21 @ 21:30:27
URL: http://www.pjey.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Ronny: Nej, jag har aldrig köpt detta. Det låg på min önskelista, dock. Är också ute efter något som är till hjälp för huden, men har aldrig hittat något som varit till nytta.

2009-01-21 @ 21:38:05
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: J

Samma här, man festar ju så sällan numera. Då får man unna sig lite hår- och hud-vård med gott samvete!

2009-01-29 @ 12:36:08
URL: http://livselixir.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0