Viktredovisning 23/1-09

Viktminskning denna vecka: 0,0 kg (däremot en ökning på +0,3 kg)
Viktminskning sedan start (1/1-09): 2 kg

Utvärdering: Jag vägde mig i morse, såg resultatet och gick tillbaka till sängen med tanken att jag ändå inte måste gå på fredagslektionerna ("jag måste inte göra någonting alls, för jag kommer ändå ingenstans"). Det här är ett sådant inlägg man inte vill göra, men det kommer och det lär ske igen under resans gång. Jag har alltså gått upp och inte ner i vikt - ett resultat av att ha stoppat i mig yoghurt med kokos (enormt kaloririkt) de senaste kvällarna. Det är sådant som krossar ens motivation att veta att man inte ens kan äta något så litet (för det var inga stora mängder) framför en film utan att det skall förstöra ens redovisning.

Nu skäms jag över mig själv, tänker att andra skall tänka "klart att valrossen inte kan göra något rätt" och att jag inte skall äta något alls under helgen, samtidigt som jag i bakhuvudet oroar mig för att det kommer bli precis tvärtom eftersom det är så jag hanterar svårigheter - aldrig någonsin genom svält (vore det så väl hade jag inte sett ut som jag gör). Förnuftet däremot (jo, jag har ett sådant, ett onekligen större än genomsnittsmänniskans till och med) säger åt mig att "shit happens" och att det inte är en anledning till att ge upp. I stället är det bara att fortsätta kämpa och låta bli de där sakerna som fick en att misslyckas denna gång. Må vecka fem bli en bättre, mer aktiv och kalorifattig sådan.

Uppmaning: Sluta vara en sådan drama queen, och för sjutton, sluta att springa till vågen var tjugonde minut för att se om du hunnit gå ner något så att du slipper lägga ut den bistra sanningen i bloggen!  Allt står inte och faller med ett par hekto. Hade du gått upp 2 kg hade jag däremot inte klandrat dig ifall du skolkade och tjöt. Gå och krafsa ihop litet lunch istället så att du inte hungrar ihjäl ikväll.

Kommentarer
Postat av: Belial

3hg? No worries.. bara att ta en vända in på dasset (och då menar jag självklart för ärende nummer 2). Man pendlar snabbt dem första veckorna när man bantar ju. Man kan försöka att undvika vågen så mycket som möjligt i början, så blir man oftast glad.. åtminstone när vikten väl börjar rasa (efter allt detta med vätska som man går ner och som kommer tillbaks osv). 2007 (under min första viktresa) sket jag i vågen tills jag anade så smått själv att jag kanske börjat få resultat. Det var verkligen en upplevelse att ytterst tveksam ställa sig på en vågjäkel ett par månader senare och få ett resultatslag rakt i nyllet. Rekommenderas. Man får försöka att inte ha för mycket brådska också.. fast det är jäkligt svårt. =/



/En annan Stenbock Cilla som gärna tappar 1 kg eller 2 (eller 15) det närmaste tiden.. men det får ta den tid det tar. Keep it up! :)

2009-01-23 @ 14:11:45
URL: http://belial.blogg.se/
Postat av: Jackie

0,3 kilo är ingenting att oroa sig för, det kan lika gärna vara vatten och det kommer ju komma fler perioder där viktnedgången är stillastående eller kanske visar något hekto uppåt men det betyder ju inte att du inte är på rätt väg.

2009-01-23 @ 14:44:47
URL: http://ultraflesh.blogg.se/
Postat av: Marlene

Jag tycker att du ska vara stolt över dig själv istället.

Jag har hittils gått ner 2.3 kilo och trots att jag inte har gjort allt jag kunnat är jag stolt. Hade det bara varit för två månader sen hade jag inte ens gått ner de där 3 hektona fastän det är mer än nödvändigt.

2009-01-23 @ 15:13:14
Postat av: Anna

Åh, det går du ner till nästa gång. Vikten pendlar ju naturligt också både under samma dag och under månaden, jag själv hade ju gått upp 0,5 kg ) och visst är det trist att skriva resultatet (kan erkänna att jag funderade på att ljuga och säga att jag inte varit där och vägt mig :D) men å andra sidan spelar det inte så stor roll.

2009-01-23 @ 15:55:04
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tyckte snarare att det var ett bra resultat, dvs -2 kg på mindre än en månad. 0,5 kg nedgång per vecka är ju inom ramen för vad som räknas som lagom snabb nedgång. Så försök att inte analysera det där allt för mycket :)

2009-01-23 @ 17:10:33
Postat av: Louise

Cecila, se verkligheten nu! Du gör juh framsteg ta dig själv i kragen, fortsätt..du e starkare än du tror och du fixar det här. =) jag tycker du bär mäta dig själv i centimeter istället för att focusera på vikt om du vill se det verkliga resultatet av dina anstträngningar. Oftast ger centimeterna en mer rättvis bild av hur det egentligen ligger till.. och i slutända ska du väl ändå inte springa och stå på en våg framför folk? kram

2009-01-23 @ 17:16:54
URL: http://louisetarden.blogg.se/
Postat av: [E m m a J o s e p h i n a]

jag instämmer med de andra; don't worry!

Det är alltid så de första veckorna.

Fortsätt kämpa! :D

2009-01-23 @ 19:09:51
URL: http://emmajosephina.blogg.se/
Postat av: Alv

Jag säger som de andra, det kan vara en tillfällighet. Håll upp motivationen för jag vill banne mig se dig i en tidning i dina tjusiga outfits i framtiden så jag kan klippa ut dem! =)

2009-01-23 @ 19:11:43
URL: http://mandragora.webblogg.se/
Postat av: Emma

Tycker din uppmaning till dig själv låter bra :P Ibland behöver man faktiskt en smäll på käften för att kunna gå i rätt riktning och sluta sitta ner och tycka synd om sig själv. Idag åt jag en hamburgare och godis för att "det var så synd om mig". Äh! Ska fan inte låta det gå ut över hela helgen i alla fall. Har hållit på för länge med det här för att låta mig själv misslyckas. Tjurskallen kommer segra tillslut.



Ang stegräknaren så vet jag inte, min är påslagen hela tiden men jag tror inte den drar så mycket batteri, borde räcka ett tag.

2009-01-24 @ 01:02:17
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Katarainaz

Haha håller med dig om de det med godiset. Har har stenar i m in skål från Indiska. för prydnadets skull. Hur gör du för att gå ner i vikt? duktig är du 2kg lättre liksom, men man blir ganska besviken på dom där tregrammen :( jag har gått ner 11kg sen första november så glad:d

2009-01-29 @ 17:15:35
URL: http://katarinaz.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0