I slöhetens esse

1. Namn:
"Die nameless, bitch!"
2. Pepp just nu:
Jag är inte pepp på någonting över huvud taget. Allt är nedsvärtat.
3. Happening på gång:
Ett misslyckat PMN.
4. Jag älskar:
Det känns inte som att jag inte kan älska.
5. Jag hatar:
Nariga läppar, mänsklighetens ignorans.
6. Snyggast just nu:
Jag vet inte vem som är snyggast just nu. Antagligen den med spexigast outfit?
7. Snygging denna veckan som inte är din pojk/flickvän:
Jag har inte den blekaste aning.
8.Om jag kunde skulle jag:
Resa, reducera hålögdheten/keratosis pilaris/tonsillerna/ärren, operera näsa och mun, förbättra hyn, skala av sisådär 30 kilo, avklara studierna en gång för alla, lämna staden och börja om på nytt med nya mål, återfå skrivarlusten, köpa lyckan, träffa rätt.
9. Het person jag vill känna bättre:
Ja, du lille. Jag är inte den som önskar lära känna någon på grund av fördelaktigt utseende.
10. Katter är:
Självständiga, intelligenta, filosofiskt lagda, listiga.
11. Snällast denna vecka:
Jag är så tråkig som alltid ignorerar dessa frågor, så jag får väl överraska och säga min svensklärare på IV som orkar med mig.
12. Person som gör mig engagerad:
Samma personer jag stör mig på. 
13. Någon jag stör mig på:
Samma personer som engagerar mig.
14. Jag får ont i magen när: 
I pressade situationer var paniken och stressen accelererar.
15. Jag är rädd för:
Att bli bortgjord/förnedrad i offentliga sammanhang, framtidsutsikten, borgerligheten, döden.
16. Främling jag vill lära känna bättre:
Det vore ohyfsat att namnge någon.
17. Bekant jag vill pussa på:
Jag... pussar inte på bekanta.
18. Jag pratade senast med:
S.
19. Jag läser jämt folks internetdagböcker:
Jämt? Jag gör annat med, faktiskt. Ibland.
20. Just nu är jag:
Uppriven, gråtfärdig, huvudvärksdrabbad (tabletter! tabletter!).
21. Just nu är jag inte:
Avslappnad.
22. Dömer du folk efter utseendet?
Jag klandrar ingen, men visst bedömer jag deras stil. Det är dock inte någonting som avgör huruvida jag bestämmer mig för att se på denna. 
23. Är du kär?
Nejdå.
24. Blir lätt "för stunden-förälskad" i okända på t ex tåg?
Nej. Jag har alldeles för höga krav för det, d.v.s. kravet om en människa som respekterar och accepterar mig.
25. När jag ser en snygging:
Iakttar, dock utan att egentligen bry mig. Jag inspireras möjligtvis av vackra kvinnor.
26. Jag diggar mest:
Rött läppstift, mörka solglasögon, Stimorol Fusion, hiphop, jazz.
27. Om jag var döende skulle jag:
Dö gråtandes.
28. Jag har en hemlig passion för:
Passionen har börjat avta liksom ytligheterna.
29. Jag blir kåt när:
Jungfrur och martyrer låter sig inte upphetsas.
30. Hälsning till någon babe:
Ingen babe läser mina ord, men om ni gör; vänligen stig fram, så att jag kan skänka er eder hälsning.
31. Är du snäll?
Jag är snäll, om än något avmätt. Dock har jag goda tendenser att bli en riktigt överjävlig subba, men då gäller det att ni själva gjort er förtjänt av det.
32. Är du fåfäng?
Jag var det tidigare, idag har jag insett att det inte finns mycket att göra.
33. Är du blyg?
Nej, inte numera. Jag har dock varit extremt skygg. Nu är jag alldeles för vidöppen.
34. Är du piercad? 
Nej.
35. Är du bestämd?
Ja/Nej.
36. Intressen:
Film, antikviteter, skrivande, religion, inredning, astrologi, shopping.
37. Favoritdricka: 
All vätska är kommen ur vatten, men om vi nu talar om färdiga drycker, är jag en dam med förkärlek för välblandade drinkar.
38. Vad gör du just nu?
Det torde säga sig själv, men om det mot förmodan inte skulle göra det; jag besvarar ännu en hop frågeställningar.
39. Senaste person du kramade: 
Under teaterspel.
40. Senaste person du ringde:
Tandläkaren.
41. Senaste person som ringde dig:
S.
42. Hur många speglar finns i det rum du är i?
En.
42. Saknar du någon nu?
Ja.
43. Vad köpte du senast?
Pepitarutig omlottklänning, som jag dock skall lämna tillbaka om köpa om med 25% rabatt då kvalitén var hemsk, I morgon: En rosa keps att bära i sommar. Smaklös, men charmig.
44. När var du i en affär senast?
Förra veckan.
45. Vad har du för framtidsplaner?
Jag fortsätter att traggla med skolan.
46. Vad drack du senast?
Vatten.
47. Har du stadigt sällskap?
Nej.
48. Vill du ha barn?
Nej.
49. Längtar du till din nästa födelsedag?
Jag fasar.
50. Har du rakat dina ben någon gång?
Många gånger.
51.Är du sugen på något nu?
Nej.
52. Hur många hål har du i öronen?
Två relativt stora. Ingen håltagning finns inblandad, dock.
53. Född?
Dessvärre, får man väl säga.
54. Var bor du?
I det glödande helvete vi kallar jorden.
55. Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag?
Ingen.
56. Hur vill du ha ditt kaffe?
Slut, tack.
57. Använder du hudkräm?
Ja.
58. Byter du kanal under reklampauser, går du därifrån eller sitter du kvar vid tv:n?
Vänder mig om och somnar.
59. Vad jobbar du med?
Personlig assistent.
60. Vad läste du för språk i skolan?
Inget.
61. Har du någon gång gjort något olagligt som resulterade i att brandkåren fick rycka ut?
Nej, men en dag glömmer jag att släcka rökelsen och brinner inne.
62. Äger du en diskmaskin eller diskar du för hand?
Både och.
63. Är du miljövänlig?
Inte såpass som jag borde vara.
64. Källsorterar du?
Jag försöker.
65. Attraheras du av män med skägg?
Nej. Kvinnor med skägg har däremot sin charm.
67. Brukar du torka håret med hårtork, handduk eller inte alls efter en dusch?
Handduk.
68. Var brukar du handla dina kläder?
Varierandes beroende på säsongen och det mode som är till salu i de olika butikerna.
69. Tycker du att du är snygg?
Jag kan utan överdrift säga att jag är den fulaste jag vet.
70. Micro-pop eller poppa själv?
Micropop, även om jag nu inte äter popcorn över huvud taget i en tid var människor är så taktlösa att de tar med en kartong in på teaterföreställningar.
71. Fredrik Lindström, Henrik Schyffert eller Kristian Luuk?
Jag förstår inte frågan, eller rättare sagt har jag ingen åsikt i den. Jag tycker dock om språkprogram.
72. Vad ska man göra i en dusch?
Tvaga bort smutsen, tvätta sitt gyllene hår.
73. Är du bra på att laga mat?
Nej.
74. Har du några fobier?
Social.
75. Har du några tvångstankar?
Nej.
76. Tycker du att du har fin dialekt?
Nej, jag har dock ingen bred sådan. Talar relativt "rent" med inslag av luleåmål och diverse norrbottniska uttryck.
77. Hångel? 
Nej.
78. Hur märks det på dig att du är öppensinnad?
Det är jag inte, även om jag försöker för min egen överlevnads skull.
79. Hur märker man av din charm?
Det är jag inte, även om jag försöker för min egen överlevnads skull.
80. Var du med i barnens trafikklubb när du var liten?
Nej, men kyrkans barntimme. Dock har jag en vinylskiva med Televinkens vackra sånger, även om jag nu köpte den i åttonde klass under min punkaktiga Televinkenfascination.
81. Vilken har varit den bästa julkalendern genom tiderna?
Jag tyckte om Trolltider, Pelle Svanslös och Jul i Kapernaum då det begav sig. Idag gillar jag inte julkalendrar.
82. Brukar du baka?
Ibland. Jag tycker åtminstone det är en hemskt rolig syssla.
88. Röstade du i det senaste valet?
Det sämsta man kan göra är att slänga bort sin röst.
89. Är du nöjd med ditt liv som det är nu? 
Nädå.
90. Är du mytoman?
Nej. Jag ljuger dock då det passar sammanhanget, men mest för att krydda en annars ganska ointressant story. Jag tenderar att överdriva emellanåt.
91. När hånglade du senast? 
X år sedan. Jag minns inte ens hur man gör, men oj, vad bra jag är på att göra det!
92. När åt du senast?
I går kväll.
93. Vilken låt lyssnade du senast på?
Take the A-Train.
94. Har du sovit i din egen säng inatt?
Nej.
95. Har någon annan sovit i din säng inatt?
Nej.
96. Vad tycker du är fint?
Päls (fuskpäls), 30- och tidigt 40-tal, smycken.
97. Vad tycker du är äckligt?
Luktrapar, mat, graviditet, offentliga förspel.
98. Vem fick du senast sms från?
-
99. Har du pengar på mobilen?
Nej, inga batterier heller.

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0