I've got 501 problems but a bitch ain't one #1

Numreringen på dessa frågor är som ni ser åt skogen, men så är det ju inte mitt formulär heller. 501 frågor sägs det vara, och jag litar på det. Jag må vara perfektionist men att numrera om flera hundra frågor ligger inte i mitt intresse. Nu börjar vi.

1. Vad exakt är klockan nu? 14:30.
2. Okey, let's go. Vad heter du? Cécilia (Lola).
3. Ålder? 19.
4. Trivs du med den? Trivs man med en ålder? Det är väl snarare en situation man trivs/vantrivs med.
5. Beskriv dig själv med ett ord: Envis.
6. Och med tre: Principfast, negativ, flärdfull.
7. Hur lång är du? 162,5, 163 eller 164 centimeter beroende på vem som frågar och hur lång denne är själv. Ju längre desto längre blir jag.
8. Och vad väger du? För mycket för att kunna stå för detta offentligt. 120? 150? Någonstans därikring.
9. Din bästa egenskap: Jag är en god människokännare med helt OK anpassningsförmåga och kan handskas mer och mindre bra med människor oavsett vilka de är. Det har jag väl att tacka teaterintresset för.
10. Din sämsta egenskap: Min överdrivna uppspelthet/oförmåga att veta när något är nog, som går både mig själv och omgivningen på nerverna.
11. Din konstigaste egenskap: Det finns nog en del.
12. Dina tre största intressen/hobbys: Film, skrivande, antikviteter (i synnerhet införskaffandet av dessa). 
13. Har du några husdjur? En katt.
14. I så fall, vad heter de? D.D.
15. Vart bor du någonstans? Luleå.
16. Vart är du född? Luleå.
17. Och uppväxt? Luleå.
18. Är du nöjd med din uppväxt? Nej (får man över huvud taget säga sådant utan att framstå som bortskämd?). Jag önskar att den innehållit mindre rädsla, slagsmål samt någon form av uppmuntran och kärlek.
19. Har du några syskon? Ja.
20. I så fall, trivs du med dem? Ja. Vi delar många underliga erfarenheter och har alltid något att tala om.
21. Hur gamla är de? 23.
22. Och vad heter de? Sandra (Sany).
23. Ditt stjärntecken: Stenbock.
24. Brukar du läsa horoskop? Talar vi nu om veckohoroskop? I sådana fall; Nej.
25. Tror du på dem? Talar vi nu om veckohoroskop? I sådana fall; Nej
26. Om ja; varför? -
27. Om nej; varför inte? Jag anser inte att det finns någon anledning till detta.
28. Din hårfärg: Askblond, något ljusare i topparna efter en tre år gammal blondering.
29. Är det färgat eller naturligt? Naturligt.
30. Om färgat; vilken är din naturliga hårfärg? -
31. Vad har du för ögonfärg? Gröngrå/Blågrå.
33. Hade du velat ha en annan ögonfärg om du fick bestämma själv? Enbart gröna.
33. Tre saker du stör dig på: Dumhet, användande av sarkasm i syfte att förminska någon, avsaknad av självkännedom.
34. Tre saker du tycker är viktiga: Berömmelse, utveckling, frihet under ansvar.
35. Tre saker du tycker om: Teater, väldoft, smycken/accessoarer.
36: Tre saker du ogillar: Gin, blond utväxt på svartfärgat hår, brunkräm.
37. Har du några fobier? Ja.
38. Om ja; har du försökt bli av med dem på något sätt? Nej/Ja.
39. Vad använder du för tandkräm? Colgate för närvarande. Märke är dock irrelevant för mig så länge krämen är rekommenderad av svenska tandläkarförbundet.
40. Schampo? Fructis. Jag tycker inte om det alls, men så reades de ut på Dollarstore.
41. Sminkar du dig dagligen? Jag sminkar mig de dagar jag går ut.
42. Om ja; hur mycket? "Osminkade" dagar; Underlag, mascara. Sminkade dagar; Underlag, rouge, eyeliner/ögonskugga, mascara, läppstift, läppenna, eventuellt ögonbrynspenna.
43. Vilket var ditt drömyrke när du var liten? Obducent, dödgrävare, begravningsentreprenör, skådespelerska.
44. Är det fortfarande det? Ett av dem, ja.
45. Om ja; varför? Det tillhör mitt intresse. Inte dödgrävandet, just.
46. Om nej; varför inte? Vad är ditt drömyrke nu? -
47. Vad har du för skostorlek? 41.
48. Har du breda, smala eller "normala" fötter? Breda. Lilla anka.
49. Din absoluta favoritmaträtt: Har ingen. 
50. Favorittandkräm: Jag har för mig att Colgate Herbal White föll mig i smaken. 
36. Favoritdrink: Allt som tilltalar mina smaklökar.
37. Favoritdryck: Vatten.
38: Favoritdjur: Klövdjur, kattdjur, fåglar.
39: Favoritland (av de du besökt): Grekland.
40. Favoritfilm: Hollywoodproduktioner, 1930-1950.
41. Och var vill du helst se den; på bio eller hemma? Hemma. Biograferna är inte vad de brukade.
42. Favoritklädesplagg: Klänning.
43. Favoritband/artist: Har ingen.
44. Och din favoritlåt med dem/den? -
45. Favoritparfym: Alien (Thierry Mugler), Cat deluxe (Naomi Cambell), no. 5 (Chanel).
46. Favoritfärg(er): Dova.
47. Använder du pyamas? Nej.
48. Nattlinne? Ibland. Sover oftast i vanligt, långt linne.
49. Senast köpta skiva: Köper inte min musik.
50. Senast lästa bok: Ordspråksboken? Det var evigheter sedan jag tog mig igenom en hel bok.
51. Favoritförfattare: Har ingen, men jag tycker faktiskt om både Dorothy Parker och Franz Kafka.
52. Om du inte läser böcker, varför gör du inte det? Koncentrationssvårigheter.
53. Tycker du om när det regnar? Det är vackert, men nej, jag håller mig inne sådana dagar.
54. Snöar? Nej.
55. Brukar du besöka några festivaler under sommaren? Nej. Jag tycker inte om konsertbesök.
56. Om ja; vilka? -
57. Bästa festivalen någonsin? -
58. Varför just den? -
59. Är du nöjd med ditt utseende? Nej, nej.
60. Din kropp? Absolut inte.
61. Ditt liv i största allmänhet? Nej.
62. Ditt största problem just nu: Den uteblivna läxläsningen är helgens problem, ja.
63. Din allra bästa vän: Min syster, antagligen, även om hon inte alltid är att lita på, tyvärr. Och min fästmö, då.
64. Vad är det som gör honom/henne till en så bra vän? Trivsamhetsfaktorn.
65. Bor du i lägenhet, villa eller radhus? Villa.
66. Trivs du med det? Nej.
67. Vart hade du bott om du fick välja helt själv, alltså stad, land, allting? Stockholm.
68. Varför då? Det är där arbetena finns.
69. Vad är meningen med ditt liv just nu? Att finna meningen.
70. Din civilstatus: Ensamstående.
71. Och sexuella läggning: Komplex och måhända något provokativ. Jag talar ogärna om detta med okända just därför.
72. Dricker du kaffe? Nej.
73. Om ja, har du socker i kaffet? -
74. Mjölk? -
75. Dricker du te? Nej.
76. Om ja, har du socker i teet? -
77. Mjölk? Mycket sällan.
79. Spelar du något instrument och i så fall vilket? -
80. Om ja, hur länge har du spelat? -
81. Spelar du i något band? Nej, men jag är huvudmedlem i ett rapcrew.
82. Om du skulle vara tvungen att välja någonting ur listan nedan att sitta fast i livet ut, vad hade du valt då?

Rullator
Datorstol
Rullstol
Vanlig stol
Rullskridskor
Eller en hawaiiskjorta med matchande shorts?

Svar: Rullskridskor, även om datorstol ligger närmast sanningen.
227027-30
83. Fulaste frisyren du kan komma på just nu: Långt, stripigt hår (se; mitt eget), pottfrisyr (om det nu är någon som fortfarande har detta).
84. Och snyggaste: Rullat.
85. Vad hade du velat skulle hända just precis nu, om du får välja precis vad du vill? En kärleksförklaring kommer lastad!
86. Varför då? Jag behöver det.
87. Vad sysslar du med? (alltså om du pluggar, jobbar eller vad du nu gör) Har en lektion om dagen måndag-torsdag, jobbar halvhjärtat som personlig assistent om helgerna, agerar chokladsmetsprovare resten av tiden. (Vadå, syns det inte?)
88. Trivs du med det? Nej.
89. Om du jobbar; vill du jobba med det livet ut? Det vore det värsta som skulle kunna hända.
90. Är det ett intressant arbete enligt dig? Nej.
91. Varför valde du just det arbetet? Jag har möjligheten att ha  det, och behöver pengarna för framtiden.
92. Om du pluggar; är det jobbigt? Ja. Dock ser jag fram emot att få läsa mer i höst.
93. Hur lång tid brukar det ta för dig att göra dig i ordning på morgonen? Jag tar gärna tid på mig, men klarar mig lika gärna på 10 minuter. Givetvis beroende på var jag skall.
94. Hur ofta duschar du? Dagligen.
95. Håller du på med någon sport? Nej.
96. Är det skoj? -
97. Hur många gånger brukar du äta om dagen, i genomsnitt (med mellanmål inräknade)? Äter inte regelbundet.
98. Är du vegetarian/vegan? Ja.
99. Varför/Varför inte? Jag anser att det är det enda rätta.
100. Är du medlem på helgon.net? Ja.
101. Vad heter du där? Heartsick.
102. Varför valde du just det namnet? Jag är Heartsick.
103. Vad är det värsta som kan hända just precis nu? Eldsvåda. 
104. Varför då? Mardröm.
105. Vad gör du när ingen ser dig? Tja, vad gör jag? Det är ingen som ser mig nu, och jag svarar på dett.a
106. Har du någon matta i det rummet du sitter i nu? Nej.
107. Vilken färg har den? -
108. Hur ofta dammsuger du? Jag vågar inte ens nämna hur sällan detta blir.
109. Är du ordningsam? Inte nu längre.
110. Vad brukar du ha på dig en vanlig vardag? Ge ett exempel på hur din outfit skulle kunna se ut: Vid mina bättre vardagar använder jag klänning/kjol och högklackat.
111. Hur skulle du beskriva din klädstil? Jag vet att jag har god smak, men skulle inte direkt beskriva min stil som tjusig då jag sparar mina bästa kläder till de tillfällen som aldrig kommer. Till vardags använder jag samma gamla trasor som alltid.
112. Ser man på dina kläder vad du lyssnar på för musik? Här lägger vi in ett rossligt, gällt asgarv, följt av ett bestämt "nej". Det är få som över huvud taget tror mig då jag talar om min musiksmak och att jag snarare driver med genren genom att nämna den.
113. Tycker du att det är viktigt hur man ser ut och klär sig? För egen del; ja. Jag dömer dock ingen efter klädval då jag vet hur tungt det kan vara.
114. Vad använder du vanligtvis för skor? Skoletter.
115. Åker du skidor? Nej.
116. Snowboard? Nej.
117. Vad är det mest förvånande du någonsin fått reda på om någon annan? Vet ej.
118. Av vem fick du reda på det? -
119. Vad hade du för betyg när du slutade nian? Två G, resten IG.
120. Var du nöjd med dem? Ja, hemskt nöjd.
121. Fick du några pengar av dina föräldrar för dina betyg? Nej.
122. Om ja; hur mycket? -
123. Kroppsdel du är nöjdast med: Jag vantrivs med samtliga delar av min kropp. Mina ögonfransar däremot är långa, och efter en träff med ögonfransböjaren är de helt OK.
124. Kroppsdel du har mest nytta av: Mina armar.
125. Kroppsdel du gärna skulle ändra på: Samtliga. Säg benen, då, för att inte låta så tråkig.
126. Varför vill du ändra på den? Ingen gillar stubbar, annat än myror och trötta fågelskådare.
127. Vilken är din största hemlighet? -
128. Okej, jag fattar att du inte vill avslöja den. Men vad handlar den om? Ämnet liksom: Religion, relationer.
129. Vad har du för dator? Dell.
130. Är det din egen eller delar du den med någon? Min.
131. Vad har du för mobiltelefon? Nokia 3510.
132. Fungerar den bra eller hade du hellre velat ha en annan? Nejdå, jag kan inte ens ta hem ringsignaler.
132. Bästa konserten någonsin: -
133. Varför just den? -
134. När brukar du stiga upp på vardagarna? Varierande, då min dygnsrytm inte är att tala om.
135. Och helgerna? Någon gång mellan 00:00-23:00.
136. Brukar du försöka hålla en jämn dygnsrytm? Jag försöker -
137. Brukar du lyckas? - men det vill sig inte.
140. Äter du sömntabletter? Receptfria, bara.
141. Några andra tabletter? Ja.
142. Har du någon kronisk sjukdom? Ja.
143. Om ja; vilken då och när fick du den? Borderline (även om det nu inte räknas som "sjukdom"), depression.
144. Bästa datorspelet: Inget.
145. PS: Inget.
146. Varför just dem? -
147. Har du någon hemsida? Nej, inte nu längre, men jag har haft.
148. Har du haft den länge? -
149. Hur många språk kan du? vilka? Svenska, engelska (men kan omöjligt tala det, språk är sådant man måste underhålla till skillnad från cykling och jag har inte pratat engelska sedan högstadiet).
150. Vad är viktigt för att en person ska ge dig ett bra första intryck? Artighet, lyhördhet. Och ja, jag förväntar mig att bli niad.
151. Tror du att du brukar ge folk ett bra första intryck? Ja, men det går snabbt över då jag sätter igång den uppspelthet jag inte förstår var den kommer ifrån.
152. Har du funderat över det någon gång innan? Ja.
153. Är du blyg? Nej.
154. Om ja; hur blyg? -
155. Är du rädd för att prata inför folk? Då det kommer till redovisningar skakar jag i hela kroppen, är nära både till uppkastning och tårar. Spontant däremot, har jag inga problem med det.
156. Gillar du att stå i centrum? Alltid.
157. Om ja; varför? Jag är en teaterapa av högsta grad som inte tål att hamna i skymundan.
158. Är du bra på att sjunga? Folk brukar be mig hålla tyst då jag sätter igång med mina psalmer och skillingtryck. Det säger väl en del.
159. Äger du någon stickad tröja och i så fall hur många? Två.
160. Vad är det för färg på gardinerna i ditt vardagsrum? Har inget vardagsrum.
161. Du skulle tjäna mycket på att vara lite mer... : Samlad.
162. Och du skulle tjäna ännu mer på att vara lite mindre... : Högljudd.
163. Använder du balsam och i så fall vilket? Ja/Olika.
164. Vad är det mest olagliga du någonsin gjort? Sådant talar man inte om. Eller?
165. Fick du något straff för det? Nej.
167. Tre saker du snott någonstans ifrån: Det har blivit en del ställen, men nej, jag stjäl inte på några villkor från privatpersoner, så oroa er inte. Jag har mina principer (se fråga 6).
168. Tre saker du ogillar att göra: Grubbla, gråta, gasta.
169. Tre saker du gillar att göra: Skratta, shoppa, strosa.
170. En sak du gjorde för länge sen och fortfarande har ångest för är när du... : Skar mig själv första gången, när jag så uppenbart hade kunnat låta bli, bara genom att gå och sätta mig framför datorn igen.
171. Varför gjorde du det? Jag tänkte mig inte för.
172. Hur skulle din drömpartner vara? Personen i fråga är politiskt medveten, någorlunda andligt intresserad och kreativt lagd, besitter ett djup och intellekt men kan samtidigt vara härligt utflippad när andan faller på.
173. Och hur skulle han/hon se ut? Damer; Stil går framför utseende, kvinnor är vackra som de är. Vad gäller herrar föredras vältränade sådana med snygg näsa och fylliga läppar.
174. Sexigaste kroppsdel hos det motsatta könet: Det existerar ingen kroppsdel som är sexig i sig. Däremot kan armar vara sexiga.
175. Tycker du det är onödigt eller viktigt med märkeskläder? Nej.
176. Varför då? Statussymboler intresserar mig inte. Jag är väl ingen tupp heller.
177. Vilken är den sämsta film du någonsin sett? "Hannah med H" är en av dem. Modern svensk film är överlag hemsk.
178. En plats du tycker om att vara på är... : Museer, teaterhus, svala hotellrum, religiösa byggnader, fyndmarknader, krogar, .
179. Bara för att där är det så himla... :  Tillfredsställande/Avkopplande.
180. En plats du inte tycker om att vara på är... : Bostaden.
181. Bara för att där är det så jäkla... : Ångestframkallande, ledsamt och ensamt.
182. Tre fula ord som du borde använda mindre: Fitta, kuk, arsle. Jag är ganska rå, ja.
183. Tre saker du borde göra oftare: Upptäcka, träna, studera.
184. Charmigaste dialekten: Irrelevant. Charmen sitter hos människan, inte talet.
185. Och värsta: Skånska. Varför jag anser detta och ogillar då folk imiterar denna i mitt sällskap torde vara uppenbart.
186. Vilken egenskap är den värsta en människa kan ha enligt dig?
187. Vilket parti tänker du rösta på i nästa val? Jag taktikröstade på Socialdemokraterna, och taktikröstar på Vänsterpartiet i näsa val.
188. Varför då? Som sagt; av taktiska skäl. Att rösta blankt är att ge en röst åt Alliansen.
189. Är du insatt i politik? Ja.
190. Om nej; varför inte? -
191. Tycker du det är viktigt att du kan vara med och påverka samhället? Ja.
192. Någonting som ofta bör göras men som du ofta bävar inför att göra: Läsa.
193. Hur många soffor finns det där du bor? Två.
194. Vilken färg har den som du tycker bäst om? Jag tycker inte om någon av dem.
195. Ditt favoritsätt att tillaga potatis på (chips, stekta, kokta, pommes frites osv.): Bakad potatis.
196. Tycker du att det är äckligt med spenat? Nej.
197. Tänker du ofta på vad du äter? Ja, med ångest.
198. Varför då? Det påverkar mig negativt.
199. Egentligen så borde du nog faktiskt äta lite mindre... : Socker, fett, kolhydrater.
200. Och lite mer... : Proteiner, vitaminer.
227027-31201. Vilken sorts juice är din favorit? Färskpressad grapefrukt-/apelsinjuice.
202. Vad anser du om dödsstraff? Patetiskt. Jag anser inte att en utomstående domstol skall avgöra huruvida någon förtjänar att leva eller ej, lika litet som jag anser att denna skall avgöra hur länge någon bör sitta inspärrad utan att se till omständigheterna kring handlingen.
203. Rasism? Förhatligt.
204: Barnarbete? Slaveri.
205. Mobbning? Förhatligt.
206. Om du fick göra en stor förändring i världen, vad skulle du ändra på då? Kraftigt ökat djurskydd världen över.
207. Varför just det? Det är en såpass viktig del och något jag brinner för.
208. Röker du? Ibland.
209. Om ja; varför slutar du inte? Jag blossar som sagt inte regelbundet varför jag inte heller känner något behov av att sluta.
210. Tycker du att det är viktigt att stå för vad man tycker? Ja.
211. Brukar du göra det? Ja.
212. Om nej; varför inte? -
213. En pinsam sak som hänt dig denna veckan: Det pinsamma är kanske inte att den telefon jag lånat av min mor ringde med värsta tänkbara signal (Falsksjungande kvinna ~25: "Helen, det ringer! Det är telefon till dig. Ska du inte svara? Vem kan det vara...?") under lektionstid, utan att jag faktiskt skämdes ögonen ur mig.
214. Känns det som om du gör bort dig ofta? Ja.
215. Favoritsmak på nudlar: Äter inte nudlar.
216. Om du inte äter nudlar, varför gör du inte det? Pasta är egentligen ingenting jag uppskattar.
217. Efter hur många trappsteg orkar du helt enkelt inte längre? Ett? OK, fem.
218. Är du i god form? Nej.
219. Om inte; varför tränar du inte upp dig? Jag jobbar på det emellanåt, men är dessvärre hemskt lat.
220. Har du några piercings? Nej.
221. Om ja; var någonstans? -
222. Tatuering? Nej.
223. Om ja; hur ser den ut? -
223. Gjorde det ont att göra den? -
224. Tycker du att det är äckligt med blod? Nej.
225. Någonting du inte skulle vilja ha krypandes i håret just nu: Jag vill helst inte ha något krypandes i håret.
226. Vilken är din favoritklädaffär? Har ingen.
227. Hur mycket pengar lägger du ut på kläder varje månad? Köper inte kläder varje månad.
228. Har du någon mp3spelare? Ja.
229. Om ja; vilken? Zap.
230. Var den dyr? 400 kronor.

231. Ser du dig själv som (ja/nej-svar):

Impulsiv? Ja.
Snäll? Ja, trot' om ni vill.
Egoistisk? Ja, men egocentrerad i första hand.
Snygg? Nej, jag är det fulaste jag vet.
Charmig? Jag är ganska charmig emellanåt, men det är nog bara jag som anser detta.
Utåtriktad? Inte direkt, men jag har inga problem med att vara detta.
Rolig? Jag tycker det, min syster tycker det. Det var väl alla.
Annorlunda? Jag känner att jag är för annorlunda för att på något sätt lyckas passa in, och det är inte positivt.
Ytlig? Nej.
Töntig? Jag är en extremtönt. Inte i bemärkelsen "nörd" à grå mus i en high school-rulle (snarare tvärtom), men jag har hemskt mycket larvigheter för mig.
Djup? Ja.
Intelligent? Jag är snarare insiktsfull än smart, men så finns det ju olika sorters intelligens.
Omtänksam? Mja. Inte fullt så omtänksam som man bör vara för att uppskattas.
Självsäker? Emellanåt, men mitt självförtroende ligger däremot på botten.
Förvirrad? Enormt.

232. Är det jobbigt att svara på såhär många frågor? Nej, jag uppskattar ju då att vara i centrum.
233. Hur gammal var du när du var full första gången? 14.
234. Vad hade du druckit då? Stulet, hembryggt vin.
235. Dricker du alkohol överhuvudtaget? Ja, men inte speciellt ofta.
236. Om ja; öl eller vin? Helst ingetdera, men jag säger vin ändå.
237. Om nej; saft eller sockerdricka? Fun Light. Ogillar både saft och läsk.
238. Någonting du gjorde förra veckan som du ångrar: Att jag bara låter tiden gå, och inte vet vad jag skall göra åt det.
239. Någonting du gjorde förra veckan som du är stolt över: Ingenting.
240. Någonting du funderade över mycket förra veckan: Sommaren jag inte ser fram emot.
241. Någonting du funderar över mycket idag: Studierna, som alltid.
242. Stockholm eller Göteborg? Stockholm.
243. Varför då? Det är en vacker stad.
244. Du hade gärna haft lite fluffigare... : Hår.
245. Och lite mindre... : Övervikt.
245. Och lite mer fantasifulla... : Idéer.
246. Anledningen till varför du svarar på alla de här frågorna är att du: Tidsfördriv.
247. Om du bara fick klä dig i tre olika färger kombinerat livet ut, vilka tre färger hade du då valt? Svart, brun, marinblå.
248. Vad skulle du säga till Göran Persson om han skulle kliva in genom ditt fönster just nu? "Hur lyckades ni?!"
249. Varför då? Fönstret är minimalt och dessutom låst.
250. Du tycker att Göran Persson är... : Bättre än Reinfeldt.
251. Har du rest utanför Europa någon gång och i så fall vart? Nej.
252. Var det en trevlig resa? -
253. Om ja; varför? -
254. Om nej; varför inte? -
255. Det här anser du om droger: Bör dekriminaliseras. Drogmissbrukare har det nog så svårt och behöver verkligen inte ses som kriminella med.
256. Är du en sån som har mycket åsikter om saker och ting? Ja.
257. Har du någon du kan berätta precis allting för? Nej.
258. Hur känns det? Tråkigt.
259. Håller du mycket saker inom dig? Ja.
260. Tycker du att det är bra eller dåligt att göra det? Dåligt.
261. Det bästa med julen är: Ingenting.
262. Det värsta med julen är: Den påtagliga ensamheten och påklistrade gemenskapen.
263. Du har aldrig någonsin... :
264. Men däremot har du gjort det här väldigt många gånger:
265. Har du lätt för att lära dig? Det har blivit svårare med åren.
266. Vad gör du om 10 år? Arbetar, förhoppningsvis är jag mer tillfreds med livet än idag.
267. Är du likgiltig? Beror på vad det gäller. Jag kan vara både hemskt likgiltig och känslosam.
268. Ärlig? Mycket, men jag har inga problem med att krydda en historia. Det ser jag snarare som skådespel, dock.
269. Tycker du att det är viktigt att man är ärlig? Mot sin omgivning, ja.
270. Är det okej med vita lögner? Om detta är nödvändigt för ens framtid och inte skadar en privatperson, så ja.
271. Är du vidskeplig? Nej.
272. Ditt motto är: "Skjut bara upp till morgondagen det du kan tänka ha ogjort när du dör", "Allt är tillåtet, men allt är inte nyttigt".
273. Gillar du stark mat? Ja.
274. Salt mat? Hu! Jag kan inte med saltad mat. Hoppar alltid över detta i recepten.
275. Gillar du godis? Ja.
276. Om ja; vilket är ditt favoritgodis? Tja...chokladcrisp med kola?
277. Om nej; varför inte? -
278. Din favoritglass är: Dyr sådan.
279. Bara för att den är så: Trevlig?
280. Ser du på sport? Nej.
281. Har du någonsin åkt luftballong? Nej.
282. Hoppat bungyjump? Nej.
283. Fallskärm? Nej.
284. Vill du göra något av ovanstående tre och i så fall vad? Luftballong vore väl spännande, men med min tyngd skulle den väl sjunka ganska snart.
285. En person du gärna skulle fika med just nu är: Jag tycker inte riktigt om att fika.
286. Hämta närmsta bok, slå upp sidan 15 och citera första meningen: "Jag har ofta frågor, Herre". (Haha!)
287. Hur pigg är du vanligtvis på söndagar? Piggy är aldrig pigg, skall ni veta.
288. Är du konstnärlig? Nej.
289. Rakar du benen? Ja.
290. Om ja; hur ofta? När jag känner att detta behövs och skall bära nylonstrumpor. Dock är min ansiktsbehåring ett kraftigare problem mina bens.
291. Vad har du för relation till din väckarklocka? Denna står oanvänd.
292. Dina föräldrar? Dålig.
293. Har du flyttat hemifrån än? Nej.
294. Om inte; när tänker du göra det? Då jag lyckats få en lägenhet och råd till denna.
295. Hur ofta bakar du? Numera gör jag inte det särskilt ofta.
296. Vad brukar det oftast bli? Chokladkaka, men även småkakor som jämtkakor och drömmar.
297. Du kände dig jättesnäll igår när du...: Jag kände mig inte jättesnäll igår.
298. Och det kändes förjävligt en gång när du råkade...: Somna.
299. Gillar du bananer? Mogna bananer.
300. Plommon? Ja.
301. Har du någon trädgård? Nej.
302. Om ja, är du bra på att sköta om den? -
303. Kan du dansa? Nej.
304. Om du får välja - thaimat, hamburgare eller pizza? Thai thai.
305. Vad är det för väder hos dig nu? Sol.
306. Tycker du att det är bra eller dåligt? Jag är likgiltig.
307. Har du någonsin sett alla Sagan om Ringen-filmerna på raken? Nej.
308. Två bra saker man kan använda en hink till: Skurvatten, rekvisita, papperskorg.
309. Snyggaste skådespelaren: Kate Winslet, av nuvarande levande, då.
310. Svarta eller gröna oliver? Äter inte oliver, men olivträd är vackra.
311. Vad använder du för tvål? Pumptvål från Oriflame med Aloe Vera och Lotus. Fantastiskt god!
312. Parfym? Noix de Coco, ju.
313. Gillar du ärtsoppa? Det är OK.
227027-32314. Vad är det mest underliga din mamma någonsin sagt till dig? "Bara du inte blir medlem i någon sekt nu, du vet ju hur mycket du går in för saker när du väl börjat"! (Jehova, bereden väg för haggan!)
315. Och det värsta: "En jävla slampa är vad du är"! (Sagt åt madonnan personifierad, liksom.)
316. Hur ofta går du ut på krogen? Inte alls ofta. Varannan månad, max.
317. Är det mer eller mindre än vad det borde vara enligt dig? Mindre. Jag tycker om att svira.
318. Nämn tre saker du skulle vilja ha råd med men som helt enkelt är för dyra: Tre? Tre tusen menar ni?
319. Om fick välja en av dessa saker gratis, vilken hade du då valt? Soffa/divan, barglob, grammofonen.
320. Vad har du för dold talang? Jag är en god medlare. Till och med jag chockeras av det.
321. Har du långa naglar? Nej. Långa naglar är passé.
322. Vad var det senaste du åt? En Läkerol med salmiaksmak.
323. När var det? Alldeles nu.
324. Vad var det senaste du köpte? Minns inte alls.
325. Ditt nästa mål i livet är: Göra färdigt skolan, söka arbete, ta hand om mig själv.
326. Om du fick ett enda kreditkort, vilken affär skulle du välja då? Vet ej.
327. Vem fick du senast SMS ifrån? -
328. Och mail? Resedagboken.
329. Brev? Haléns, Yves Rocher, Nordea, Kommunal.
330. En puss? Här fås inga pussar.
331. Din senaste sjukhusvistelse:
332. Vilket är ditt lyckotal? Har inget, men föredrar siffran 8.
333. Snuttefilt eller gosedjur? Gosedjur.
334. Katt eller hund? Katt, men jag tycker om små rufsiga hundar med snälla ögon med.
335. Favoritpålägg: Tartex, men jag köper inte pålägg. Jag är för snål för sådan vardagslyx.
336. Skulle du äta upp en hel daggmask för 1000 spänn? Ja.
337. Skulle du döda en hundvalp för 20 000? Nej.
338. Är du kär i någon just nu? Nej.
339. Om ja, vem då? -
340. Ditt måntecken: Väduren.
341. Varför svarar du på alla de här frågorna? Denna fråga har redan ställts.
341. Fras/ord du använder (för) ofta: "Elegánt". Gud, vad jag stör mig på det. 
342. Vilken inriktning gick du på gymnasiet? IV ES, d.v.s. individuella programmet kombinerat med estetiska.
343. Vad gör du om 15 år? Börjar närma mig medelåldern.
344. 25? Då är jag faktiskt död, tragiskt nog.
345. Lever du i nuet? Nej, i det förgångna.
346. Tycker du att det är viktigt att göra det? Det är en fördel.
347. Har du glasögon/linser (något synfel med andra ord)? Nej, men jag har olika stora ögon.
348. Vilken person i hela världen skulle du vilja träffa just precis nu? Ingen varken ni eller jag känner. 
349. Samlar du på något? Nej.
350. Om ja; vad? Problem?

Kommentarer
Postat av: ohsaysaysay

haha litet att göra en lördag eftermiddag?

2007-04-28 @ 22:17:11
Postat av: C

Ha. Ni måste skämta med mig!

(Men ja, detta var antagligen den mest händelselösa lördagen på länge.)

2007-04-28 @ 22:24:34
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Stella

Gud, vad roligt! Måste genast ta tag i formulär:andet.

2007-04-28 @ 23:58:05
Postat av: C

Do it, do it, do it!

2007-04-29 @ 00:10:24
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: C

Förresten, Stella. Ni borde tillåta anonyma kommentarer på er blogg. Hur skall jag annars kunna skriva till er där? Skärpning!

2007-04-29 @ 14:40:27
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Candy

Du vet att det krävs barnarbete för att framställa cigaretter?

2007-08-13 @ 12:04:48
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: C

Jodå. Jag vet även att klistret i filtret delvis består av fiskspill, att människor utnyttjas till slavlöner vid diverse odlingar, att många av de kedjor jag köper kläder från innehar sexistiska buskap, att medicinerna jag tar och flera produkter som finns i min necessär testats på djur. Det är dåligt, jag förnekar det inte.

2007-08-13 @ 16:40:37
URL: http://heartsick.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0