I've got 501 problems but a bitch ain't one #2

Fortsättning på det dåligt numrerade formuläret.

351. Din absoluta drömbil: Cadillac, svart, 1940-tal.
352. Den obehagligaste känslan som finns är: Panikångest och panik över huvud taget. Inget kan vara mer stressande eller tära mer på ens psyke än det. Den kroniska känslan av övergivenhet, fullständig tomhet och åsidosatthet är inte heller att leka med.
353. Du är absolut inte...: Positivt lagd.
354. Men däremot är du väldigt...: Dramatisk.
355. Och du hatar när folk...: Förlöjligar, medvetet agerar störande.
356. Har du tvångstankar? Jag har insett det nu.
357. Om ja; Min ensak.
358. Hur ofta åker du buss? En till två gånger i veckan.
359. Anser du dig själv vara hurtig? Nej.
360. Hur beter du dig när du känner dig...

sur: Lättretad, vresig.
glad: Sprallig, kavat.
pigg: Energisk, ambitiös.
ledsen: Tystlåten, gråtandes.
förbannad: Högljudd, utåtagerande.
trött: Reserverad, oengagerad.

361. Kan du konsten att göra ingenting? Alltför väl, men jag lider av det.
362. Att tänka på ingenting? Nej.
363. Nämn två saker du tycker är pinsamma att handla: Karameller, gurka (!).
364. Händer det att du undviker att köpa dessa saker bara för det? Ja, faktiskt.
365. Hur långt upp/ner i åldern kan du som max gå för ett ragg? Jag raggar inte, men föredrar jämnåriga.
366. Om du skulle vara tvungen att bjuda hem kungen på middag, vad hade du lagat för mat då? Fyllda paprikor (med arsenik).
367. Nämn två filmer du aldrig kan se för många gånger: Jag tror inte det är bra att nöta filmer alltför mycket. Jag söker hellre nya upplevelser.
368. Och en bok du har läst mer än två gånger: Ingen.
369. Biter du på naglarna? Nej.
370. Tycker du om julen? Nej.
371. Hur firar du jul (om du inte gör det, varför inte)? Har ingen att fira med.
372. Hur firar du nyår? Firar inte nyår.
373. Brukar du ge några nyårslöften? Nej.
374. Om ja; hur många gånger har det inträffat att du har hållit dem? -
375. Du ser ut lite som: Babben Larsson.
227027-33376. Men du är också väldigt lik det här djuret: Gris, sjöko.
377. Du skulle aldrig få för dig att:
378. Skriver du dagbok? Nej, tyvärr.
379. Hur många par skor äger du? Fler än fem, färre än tio.
380. Handväskor? Alldeles för få.
381. Din relation till din dator är väldigt: Otillfredsställande.
382. Och din relation till din TV är extremt: Otillfredsställande.
383. Din favoritraggningsfras: Raggar inte. Som sagt.
384. Vad skulle du göra om du vann 400 miljoner? Köpa ett värdigt liv.
385. Om du hittar en enkrona på gatan, plockar du upp den? Absolut. 
386. Beskriv din livsfilosofi med fyra ord: Denna har gått förlorad.
387. Tror du på ödet? Ja
388. Klarar du av att förlåta otrohet och svek? Nej!
389. Använder du vanliga eller uppladdningsbara batterier? Uppladdningsbara. Vanliga hade ruinerat mig.
390. Hur många kusiner har du? Fyra.
391. Har du någonsin fått någon att gråta öppet utan att få dåligt samvete? Ja.
392. Får du ofta dåligt samvete? Ja.
393. Är du diffus? Dessvärre.

394. Vem städar mest hemma hos dig? Ingen.
395. Dricker du mjölk? Sällan.
396. I så fall, vilken sort? Norrmejerier.
397. PS eller PSP: Ingetdera.
398. PC eller Mac: PC.
399. Hiphop eller kängpunk? Hiphop. Mina öron har blivit allergiska mot punkmusik (ironiskt nog, med tanke på den otvättade lilla punkunge jag en gång var).
400. Black metal eller synthpop? Synth. 
401. Nämn två saker du är bra på: Hålla tider, att vänta.
402. Två saker du är mindre bra på: Ge svar på tal (jag är den efterkloka typen som tvingas springa tillbaka till någon två dagar efter ett gräl och säga vad jag tycker), leva sunt.
403. Vilken kändis skulle du helst se ut som om du fick välja? Kate Winslet.
404. Varför då (har han/hon några spec. ansiktsdrag som du gillar t.ex.)? Hon besitter min definition av perfektion.
405. Vem är viktigast för dig i hela världen? -
406. Vad är det vackraste som finns?
407. Och vad är det fulaste? Det mesta.
408. Är du en spara eller slösa? En slösande spara.
409. Ser du dig själv som teknisk? Ja. Det är därför jag börjar gnälla högt så fort jag ser en sladd.
410. Påhittig? Nja.
411. Hur tidigt går du upp en vardagsmorgon? Går oftast och lägger mig då.
412. Och hur dags brukar du komma hem igen? Komma hem?
413. Helger då, när vaknar du då? Sover sällan om helgerna.
414. Vilket b-språk läste du i skolan? Inget.
415. Vad brukar du äta till frukost? Inget, alternativt tvingar jag i mig havregrynsgröt.
416. Är glaset halvfullt eller halvtomt? Halvtomt.
417. Vad finns det under din säng? Ett hagelgevär.
418. Det vackraste ordet som finns: Vet ej.
419. Storstad eller liten ort? Mellanstor stad.
420. Salt eller sött? Sött.
421. Ute eller hemmakväll? Utekväll. Hemma finns inget intressant att hämta.
422. Brukar du bädda sängen? Nej.
423. Vad har du i ditt fönster? En katt.
424. Vilken person vet mest om dig? Jag själv, förstås.
425. Har du bra minne? Ja, dåligt närminne och vad gäller inlärning dock.
426. Vad behöver du mest just nu? Göra färdigt svenskan, läsa på om franska revolutionen, skriva slutscenen till pjäsen.
427. Märkeskläder eller second hand? Ingetdera. Jag köper gärna begagnade kläder från svunnen tid, men second hand-butiker besöker jag aldrig.
428. Hur många Sara känner du? Ingen alls.
429. Vart har du ont? Lillfingret, höger ben som jag givetvis skulle gå in i en byråkant med.
430. Tre saker du använder dagligen: Läppstift, tandborste, dator.
431. Bästa årstiden: Höst.
432. Är du seriös? Ja.
433. Vad har du på dig för kläder just nu? Hemmakläder; mjukbyxor och kofta.
434. Nagellack är: Tjusigt.
435. Mår du bra idag? Nej.
436. Om nej, varför inte? Jag är deprimerad.
437. I en stor folksamling blir du...: Osäker.
438. Har du spytt i en bar någon gång? Nej, så nedrigt.
439. Hur ofta borstar du tänderna? Två gånger om dagen, oftast. Dock tenderar jag att slarva bort nätterna då jag sitter vaken.
440. Vad använder du för tandkräm? Detta har redan frågats. Ha bättre koll, tack.
441. Skulle du kunna tänka dig att göra en plastikoperation? Med nöje, darling!
442. Om ja; vad skulle du då operera? Näsa, ögonlock, mun, haka, armar, lår, mage, bröst.
443. Har du blivit sövd någon gång? Nej.
444. Bada i sjö eller hav? Ingetdera.
445. Har du kaffe i kokosbollarna? Jag har aldrig bakat kokosbollar. Chokladbollar däremot och ja, jag hade kaffe i dem.
446. Hur ofta önskar du att du var någon annan? Aldrig, men jag önskar att jag var annorlunda från hur jag är idag.
447. Favoritrestaurang: Ingen.
448. Favoritcafé: Inget.
449. Favoritklubb: Sak samma.
450. Favoritaffär: Varierar.
451. Har du vunnit pengar någon gång? Ja.
452. Om ja; hur mycket vann du? 20 kronor?
453. Har du prestationsångest? Ja.
454. Beslutsångest? Ja.
455. Hur reagerar du om någon säger nåt riktigt elakt till dig? Jag blir mållös, gråter ögonen ur mig och får komplex över vad elakheten riktades mot för resten av mitt liv. Ja, jag är dålig på att hantera onda människor och suger åt mig likt en svamp av varje negativ kommentar, och faller allt djupare ner i det ickeexisterande självförtroendets träsk.
456. Har du någonsin spridit ett felaktigt rykte om någon? Nej. Jag skämtar bara och då aldrig utan att involvera mig själv på något vis. Skulle aldrig gå in för att sabotera någons rykte såvida det inte rör sig om en ovän.
457. Hur gamla är dina föräldrar? 46/53.
450. Har du ätit grodlår någon gång? Nej.
451. Om ja; var det gott? -
452. Din favoritmüsli: Äter inte müsli/flingor, möjligtvis någon hasselnöt direkt ur paketet.
453. Är du lättretad? Ja, och det redigt!
454. Har du några utmärkande ansiktsdrag? Kort näsa, hängande ögonlock, olika stora ögon, asymmetrisk mun med fyllig underläpp och ojämn, ickeexisterande överläpp, vidgade porer, bred mustach, ärrat ögonbryn och utskjutande, dubbla hakor. Ja, mitt ansikte är ganska säreget.
455. Hur ofta klipper du tånaglarna? Då det behövs.
456. Hur ofta tvättar du håret? 2 ggr/vecka.
457. Kan du några japanska ord? Arigato, yakuza, konnichiwa, plus en del ord som snappades upp under alla timmar med Silver Fang i VHS:en som barn.
458. Finska? Jag och en f.d. barndomsvän skrev en perverterad slagdänga en gång som jag nu glömt. Lika bra, ty den var hemsk.
459. Använder du något fildelningsprogram? Javisst.
460. Om ja; vilket? DC++.
461. Äger du någon krukväxt? Ja.
462. Om ja; hur ofta vattnar du den? Den är snart död, stackaren.
463. Hur många miljoner hade du velat ha på ditt konto just idag, om du fick välja? Ett hundra. 
464. Kan du någonting om vodou? Ja.
465. Tycker du att Sveriges valsystem är bra? Nej.
467. Rättsystem? Nej.
468. Tycker du om fisk? Nej.
469. Kräftor? Nej.
470. the Sims 1 eller 2: Ingetdera längre. Tidigare gällde Sims 2.
471. Har du varit med om något övernaturligt någon gång? Ja.
472. Om ja, vad? Småpotatis.227027-35
473. Den bästa Disneyfilmen: 30-talets kortfilmer tilltalar mig mer än långfilmerna. Minns att jag tyckte om "Skeleton Dance" från '29 och den duger idag med.
474. Det bästa barnprogrammet: Diverse östeuropeiska lågbudgetfilmer med hög sensmoral. Det finns mycket bra, dock. Jag älskar gamla barnprogram!
475. Finaste tjejnamnet enligt dig: Med risk för att verka självisk tycker jag både om Cécilia och Viola.
476. Finaste killnamnet enligt dig: Här ligger bara en massa ålderdomliga gangsternamn som slutar på "y" och "o", förstår ni.
477. Bläck eller blyerts? Bläck.
478. Hur gammal var du när du lärde dig cykla? Tre.
479. Den absolut sämsta musikgenren är: Punk (däremot är hardcore helt OK), glamrock, indierock, den genre Gwen Stefanis soloprojekt nu än tillhör - någon slags ultramoderniserad tuggummipop?
480. Hur mycket vägde du när du föddes? Fyra kilo. 
481. Dödsstraff är: Denna fråga har tagits upp. Skaffa litet minne, människa.
482. 4 saker du har i ditt kylskåp: Gurka, potatis, juice, svamp.
483. 4 saker du inte har i ditt kylskåp: Skinka, korv, leverpastej, choklad (tyvärr).
484. 1 sak du borde ha i ditt kylskåp, men inte har: Vindruvor.
485. Hur länge pratar du i din mobil om dagarna, mer eller mindre än en kvart? Inte alls.
486. Hur mycket pengar ger du till välgörenhet varje år? Inte mycket. Några hundra, bara.
487. Hur mycket pengar köper du kläder för varje månad? Det varierar.
488. Smink/skönhetsprodukter då? Köper detta så sällan.
489. När var du senast på bio? Fyra år i år. Tiden går (och Fan han slår, som modern brukade säga).
490. Vilken film såg du då? -
491. Vad var det senaste du köpte på internet? Klänning i för liten storlek att sälja vidare.
492. Tycker du om spenat? Helt OK. Stuvad, helst.
493. Din teori om strumpförsvinnanden vid tvätt lyder: Mina strumpor är var de ska; på golvet.
494. Vad heter din granne? Ja, det är då rakt inget elegant.
495. Lever dina morföräldrar? Ja, men inte länge till!
496. Om ja; vad heter de? -
497. När plockade du svamp senast? Har aldrig plockat svamp.
498. Hur tänker du om dig själv, tycker du om dig själv? Jag önskar att jag var talangfull, kreativ och vacker, och nej, jag tycker inte om mig själv över huvud taget, även om jag ibland förundras över min humor.
499. Hur många cigaretter har du uppskattningsvis rökt i ditt liv? Inte speciellt många för att ha rökt första gången vid 14 års ålder. Jag har aldrig känt något nikotinsug utan röker endast då jag själv önskar.
500. Vad har du haft för olika hårfärger? Askblond, platinablond. Variation!
501. Hur mycket är klockan nu när du är klar 20:40. Jag har dock gjort annat. Nåväl, litet grann.

Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0