The Animal Kingdom

227027-16Kalkonhaka. Sådan har man nu tack vare ens tursamma gener utvecklat. Det charmigaste med mig torde ändå vara att jag har hela djurriket inkluderat i mig; jag har både gamnacke, gristryne, fiskmun, valspäck, hundöron, aphänder, präriehundsben, mullvadsögon och hyenaskratt.

När vi ändå är inne i djurriket kan jag även rekommendera The Animal Kingdom från 1932, som till råga på hade premiär den 28 december samma år - filmens födelsedag!

Jag borde studera, precis som jag lovat mig själv, men i stället för att göra litet åt gången, är jag en sådan som hellre avlägger en hel dag till en viss syssla. Det är fel av mig eftersom det mattar ut mig fullständigt, men att påbörja någonting 23:00, skulle inte ge mig mycket. Det är inga svåra uppgifter jag har, så det är inte det att tankeverksamheten kommer att gå för fullt, det är bara det att jag är så ofantligt less på allt vad skola heter. Jag har slagits med den i så många år nu, och gråtit så många tårar över att jag banat en sådan krokig väg för mig själv. Jag måste muntra upp mig själv just nu, på något vis, för jag orkar inte gråta ännu en natt. Quiz? OK. Ett par stycken.

Första...

Ålder: 20 (i december, jag räknar alltså i år, inte dagar). Skjut mig, snälla skjut mig.

Har du horat på gatan: Enbart i forskningssyfte.

Har du hånglat med en kändis: Den enda "kändisen" som varit inblandad i mina relationer har varit jag själv, så nej. Dessutom, så är hångel inte min kopp te. Jag föredrar svala filmkyssar som behåller läppstiftet var det hör hemma - på läpparna.

Söndagssysselsättning: Som jag klagade över ovan...

Vad har du ätit idag: Bröd.

227027-16Vilka hårfärger har du haft: Föddes mörkbrun, men därefter har jag alltid varit och kommer alltid att vara ett ljushuvud. "The blonde bombshell from the hood" är helt enkelt mitt trademark.

Hur gammal var/kommer du vara när du flyttar hemifrån: Det dröjer ännu något år.

Vad var det senaste du sa: "Runka den ordentligt... men skaka då! (Paus) Ni har gjort detta förr ser jag." då jag bad min far om hjälp att vända en kakform.

Vem vet mest om dig: Jag önskar att jag kunde säga min syster, men det är mycket hon inte känner till. Jag kan inte påstå att någon vet speciellt mycket om mig. Tragiskt nog, får man väl påstå.

Vad gör du när du inte kan sova: Jag tittar på TV:n.

Ångrar du något: Ja, i synnerhet sådant jag aldrig gjorde.

Vad ska du göra i helgen: Helgen är förbi. Jag hoppas att jag kan umgås med Moa nästkommande helg och hitta på något. Kanske dricka vin i Norra Hamn?

Blir du ofta kär: Nej.

Vem är fulast: Jag, och jag menar det verkligen. 

Vem hoppas du ska dö: Ingen nämnd, ingen glömd.

Vad är det finaste du vet: Djur, natur, exotiska miljöer.

Beroende av: Bekräftelse, besattheter.

Senaste låt du hörde: "Candyman" med Christina Aguilera. Jag vet att jag är konservativ, men gillar inte riktigt det att hon blandar decennier hej vilt som om hon inte kunde skilja dem åt. Jag som samplar The Andrew Sisters och Twin Peaks i våldsam rap bör förvisso kanske inte säga så mycket om den saken.

Snyggast idag: Den kaka min far så hjälpsamt runkade loss.

Brukar du komma i tid: Jag är alltid minst +5 minuter tidig.

Vad hade du i din mun senast: En sked.

Kan du laga mat: No, no, no. I truly need a master cock. (Ursäkta den dåliga engelskan, främmande språk är inte min starka sida.)

Vad tycker du om fötter: Praktiska om man skall promenera, slåss eller fly.

När och varför grät du senast: I natt.

Var det pinsamt att svara på det: Nejdå, bara jobbigt att tänka på.

DEN SISTA SOM DU...
Saknade: Saknar inte någon, utan något.
Drack med: Ensam.
SMSade: Har ingen att sms:a vilket är lika bra. Inget såpass kort meddelande är värt 1,50. Möjligtvis om man förlorat fötterna under flykt.
Kramade: Kylskåpsdörren.
Längtade efter: Något; lycka.
Beundrade: Samtliga människor med talang.
Drack kaffe med: Dricker inte kaffe. Nöjer mig med att brygga det.
Var lugn med: Min spinnande dotter.
Tappade: Jag har faktiskt aldrig tappat någon. Har ni? 
Behandlade fel: Ett flertal vars namn knappast är känt eller ens relevant. Kanske minns jag dem inte ens.
Kränkte: Jag kränker inte andra såvida de inte verkligen gjort sig förtjänt av detta.
Bråkade illa med: Min syster.
Grät över: Även detta namn är fullkomligt irrelevant.
Älskade: Den senaste jag älskade? Jag brukar inte älska någon ibland, det är en bestående känsla.
Hatade: Se fråga "Vem hoppas du ska dö?".
Drömde om: Även detta namn är fullkomligt irrelevant.
Önskade all olycka: Se fråga "Vem hoppas du ska dö?".
Önskade all lycka: Mig själv. Det må låta egocentriskt, men jag behöver det.

Vad heter du?
Cécilia H. V. Söderbergh. (Lägg det på minnet ty ni kommer få höra det igen.)

Vilket är ditt bästa köp?
Jag har gjort ett par sådana. Jag tycker mycket om min a-linjeformade kappa leopardkappa (som inte är min stil, men fortfarande hemskt söt), min svarta snedskurna klänning samt mina 40-talsinspirerade skoletter, som kostade 200, 111 respektive 280 kronor.

Vad är din sämsta egenskap?
Jag lider av enorm prestationsångest, har svårt att vidbehålla fokus, är sjukligt rastlös och ärligt talat ganska gapig av mig.

Har du tvångstankar?
Inte direkt, men jag känner en hel del tvång inom mig.

Vad tycker du om din tandläkare?
Har ingen.

Vad skulle du aldrig sätta på dig?
Bikini (orsak är väl uppenbart), halterneck (just för att jag ser för jävlig ut i detta), helvit klädsel (blir tomatröd och får därför lämna vita glamourösa fodral åt de med jämnare hy) eller byxor i annan färg än svart. Helst använder jag inte byxor alls utöver mjukisbyxor då jag känner mig tillräckligt säker för det. Det händer väl sisådär två gånger om året, då jag går till COOP för att köpa tuggummi.

Är du mobbad?
Mobbad ute, mobbad inne, mobbad av solen, mobbad i sinnet.

Är du trendmedveten?
Nej, men stilmedveten.

Brukar du ragga på krogen?
Absolut inte.

Tycker du om att bli bjuden på drinkar?
Oja. Inte för att det har skett.

Har du gjort något olagligt?
Ja.

Brukar folk vara oförskämda mot dig på krogen?
Pratar inte med människor på krogen, så antagligen inte (bortsett från vakterna, som alltid är lika otrevliga och käftsmällsförtjänande, då).

Vad tycker du är kul?
Att avnjuta en god drink, agera medpassagerare i snabba fordon (vilken lirare!), införskaffa än fler accessoarer och antika fynd, rollspel (nej, inte lajv, rollspel), samt känna små korta stunder av den glädje man aldrig någonsin lyckas uppnå i verkligheten.

Vad uppskattar du?
Att bli uppskattad och lyssnad på.

Tycker du att du är tjock?
Ja, men så är jag faktiskt det också och har med undantag för tre år alltid varit.

Hur känner du dig just nu?
Ledsen.

Andra...

1: bästa årstiden?:
Höst.
2: har du sett en levande elefant, om ja. När?:
Nej.
3: Radio rix eller p3?:
P2.
4: hejar du på Sverige när de spelar fotboll?:
Aldrig någonsin. Jag ogillar detta land starkt och hejar alltid på det andra laget oavsett vilket.
5: Är sport för töntar?: 
En sådan förlegad tanke. Jag avundas de som utövar någon, att titta på däremot, är inte något jag önskar göra.
6: Har du gråtit de senaste fem veckorna?:
Ja.
7: Tycker du om att vara full?:
Ja.
8: Vad händer i sommar?:
Denna fråga har redan varit uppe i min blogg. Jag tror alla vet att inget kommer ske.
9: När tror du att du känner riktig lycka nästa gång?:
Jag hoppas att jag kommer få uppleva det någon gång, men här tar jag hårt i närmaste trä.
10: Är gävle jobbigt?:
Jag tycker om Gävle. Åtminstone de sex gånger jag passerat med tåg.
11: Har du testat andra berusningsmedel än alkhol och maruijana?:
Ja.
12: Mäsk eller folköl?
Ingetdera.
13: Gillar du svenska kyrkan?:
Det kan jag inte påstå, men det betyder inte att jag ogillar den. Jag älskar och besöker gärna religiösa byggnader, men anser också att var och en skall få utöva sin tro på så sätt, i vilka församlingar de än önskar och ta till sig vad som känns rätt för dem, precis som jag önskar få leva ut min tro privat utan att behöva ifrågasättas för det. Jag tror på acceptans och motsätter mig därför missionsarbete (som enbart gör mig sårad) starkt.
14: Är du fräsch just nu?
Nej, men i morgon hoppas jag på att vara det.
15: Gillar du att prata i telefon?:
Nej. Jag har alltid haft telefonskräck. 
16: Är du rastlös?:
Ja.
17: Vad är det bästa med Sverige?:
Jag kan tyvärr inte komma på någonting.
18: Fördelar och nackdelar med USA?:
Fördelarna: Mångfalden, miljön och kulturen.
Nackdel: Den utbredda högerpolitiken samt den grava informationsbrist som råder för underklassen, som hör ihop med det förstnämnda.
19: Gillar du badhus?:
Nej.
20: Fredrik och Filip, är de roliga eller töntar?:
F&F = Extremtöntar, vilket är vad som gör dem småroliga. Jag skrattar för övrigt mer åt/med töntar än smart humor, just för att den är mer hysterisk och oseriös. Det kan behövas för att lätta upp stämningen, och jag älskar att känna mig härligt opretentiös.
21: Borde porr förbjudas?:
Jag tror inte på förbud, men jag finner det smaklöst. Jag ställer mig emot det och anser att människors liberala inställning till detta måste förändras då vi matas med sex från ensiffrig ålder. Detta är enbart tragiskt; precis som om barnen inte skulle lära känna till detta område förr eller senare ändå.
22: Gillar du att vara med på kort?:
Nej. Jag låter ingen annan än jag själv fotografer mig.
23: Drömmer du om att bli känd?:
Berömmelse är vägen till min glädje i livet.
24: Skulle du ha sex i Big Brother-huset?:
Tja, jag är varken intresserad av dokusåpor eller sex, så mitt svar blir ganska tveklöst nej.
25: Vem blir Sveriges nästa statsminister?:
Det måste bli Sahlin. Alliansen klarar omöjligt tre år till.
26: Kan man se på någon om den är homosexuell?:
Det är relativt lätt att tyda, ja. Antar att jag utvecklat en gaydar med åren.
27: Vad vill du göra med ditt liv?:
Ägna mig åt det jag brinner för.
28: Är tandläkarbesök obehagligt?:
Nej, tvärtom, men allt för dyrt. Hade besöken varit billiga hade jag nog sprungit där för jämnan.
29: Har du körkort?: 
Nej.
30: Var Sovjet bra?:
Nej.
31: Minns du när Palme blev mördad?:
Nej.
32: Badade du i somras?:
Nej.
33: Litar du på telefonmarknaden?:
Nej.
34: Hur kul är internet, 1-10?:
Internet är inte kul för fem öre, men dessvärre ett dödande tidsfördriv/fördärv.
35: Borde vem som helst få skaffa hund?:
Nej.
36: Har du gått på vasaskolan?:
Nej, men jag har promenerat förbi den ett par gånger.
37: Isåfall. Bar du ofta randigt?:
- Humor?
38: Har du råkat ut för någon allvarlig olycka?:
- Det kommer nog skall ni se.
39: Gillar du kyckling?:
- Nej, men kycklingar.
40: Vem är Sveriges bästa idrottsman/kvinna?:
- Vad?


Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0