Allt är en del av den stora planen

Tecknena finns överallt. Det tar bara tid att se dem och förstå i vilket syfte de sker. Det är lätt att göra fel val i livet och blanda ihop händelsers betydelser om man inte kan analysera dem och inte har tålamod för långsiktiga lösningar. Det är det vår skyldighet att göra - sanningen finns inte där ute, den finns inom oss. Vi kan inte blint förlita oss på en text, upplevelse eller människa. Allt handlar om tolkning.


Natten till min födelsedag var jag med om ett överväldigande uppvaknande, som jag fortfarande inte hunnit smälta tillräckligt för att kunna omsätta i ord, men det finns ingen vid sina sinnes fulla bruk som kan mena att något sammanträffande är så briljant som vad jag kom till insikt om. Det finns en mening med alla omvälvningar som sker i vår vardag. Även om de smärtar och näst intill tar kål på din existens kommer de på något sätt att ge dig eller någon annan levande varelse möjlighet att utvecklas. Ta ingenting för givet.


Kommentarer
Postat av: .....

Jag förstår vad du menar.

2008-01-06 @ 13:44:39
Postat av: Simone

Trevlig blogg!
Kommer att kika in här fler gånger.
Ha det bra!

2008-01-11 @ 16:59:08
URL: http://ynk89.blogg.se

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0