Filmstund har guld i mund

image239Hemtagna filmer att se under veckan:

Ball of Fire (1941)
A group of ivory-tower lexicographers realize they need to hear how real people talk,
and end up helping a beautiful singer escape from the Mob.

Dinner at Eight (1933)
Social climbing Millicent and Oliver Jordan throw a dinner for a bunch of New York
society types, each of whom has much to reveal.

Ja, det tar fortfarande en natt för mig att få tag på två filmer, ibland det dubbla (är det bara mitt ADSL eller skall det gå så sakta?). Hade ytterligare fem sedan länge sökta på nedladdning då jag givetvis stänger ned programmet utan att ta reda på vilka hastigt framklickade hubbar jag fann dem i (tips på var god rörlig bild finns att tillgå uppskattas). Gissa om jag strålar.

Och för er som inte vill gå miste om en del av historien: Drottning Christina (1933), Greta Garbo. 20/9, 13:55 i SVT1.


Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0