Nästkommande veckas plus & minus

+ Jag börjar bli brun. En solning till och jag är hurtigt hemmafrufräsch med undtantag för bristningarna som förblir vita. Ärren syns mindre och håret blir en fin kontrast till brännan.
+ Jag tänker leva sunt fram t.o.m. avslutningen. (Klarar Haggan hela 17 dagar, tro?)
+ Jag har pengar på mitt konto och tänker spendera dem som en 20-årig glamourmodell som krympt och dragits ut i tvätten; på mode, skönhet och fruktiga små drinkar. Å andra sidan får de sina drinkar köpta åt sig medan en annan får köa tjugo minuter i baren. Nåväl, jag är ju trots allt bara en blek kopia - än så länge.
+ Jag har bestämt mig för att åka ned till Stockholm i sommar, bara för att få se något annat än detta. Jodå, samma sak sades förra våren och bara så sent som i höstas, men jag är allt bra dum om jag fortsätter skjuta upp på en så enkel sak längre. Utöver mina hjärnspöken och komplex är det ingenting som hindrar mig från att vara litet spontan, som jag innerst inne tycker om att vara.

- Jag är närmare tre veckor(!) för sent ute med att anmäla mig till komvux, och måste komma med en riktigt bra förklaring för att de skall acceptera min sena ansökan vilken jag måste ordna med i morgon. Jag grämer mig för det där samtalet.
- Det känns som om jag aldrig kommer att bli klar med skolan.
- Jag har inget sommarjobb eftersom jag inte vet hur man går till väga för att skaffa ett. Tydligen räcker det inte med att skicka in ett brev till företag som inte söker extra personal och hoppas på det bästa. Hur får ungdomar sina jobb egentligen? Kontakter? I så fall går mina drömmar i stöpet redan där; har inte ens kunnat göra min ARL-uppgift då jag inte känner någon att göra en intervju om deras arbetsmiljö med, och den skall redovisas... i morgon?
- Jag mår bara sämre och sämre över mitt utseende och hittar bara fler och fler saker att haka upp mig på. Om jag lade ner lika mycket tid åt att bana en väg för framtiden som åt att hata mig själv skulle jag inte ha några problem att ta mig fram på den senare.


Kommentarer
Postat av: emma vit

Till komvux säger du helt sonika att du skickat in ansökan och att det inte är ditt fel att de slarvat bort den. Det kan ju inte DU bli straffad för!

2008-05-19 @ 11:54:01
URL: http://emmavit.blogg.se/
Postat av: Jennifer

uh, samma problem med skolan. vill plugga upp betyg på komvux men är väl för sent att söka till hösten. och jobb också, har inget heller för har inga kontakter. förstår inte hur folk lyckas komma in överallt.

2008-05-19 @ 13:08:10
URL: http://regnfall.blogspot.com
Postat av: Malin

Larver är väl inte så farliga, så länge det inte är maggots rysa Fi fan!



Ang komvux. Jag vet inte hur det ser ut där uppe i norr men här i karlstad brukar det inte vara några problem med att ansöka sent, de tar emot ansökan och man behöver inte ge någon förklaring. Man kanske inte kommer in på alla kurser man valt, men det är en hel del som inte dyker upp när kurserna startar och då kan man få hoppa på kursen trots att man fick negativt besked först. Tja.. så var det när jag pluggade iaf, men det var ju några år sen nu.

2008-05-19 @ 20:29:42
URL: http://mjaui.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0