En lista på kvällskvista'

1. Var hittade du den här listan?
Googlade efter roliga listor men utan resultat och nöjde mig med denna.

2. Var är dina föräldrar födda?
I samma stad i samma län som jag.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Trådlöst nätverk. Installerar sällan något då det enda jag gör är att glida runt bland bloggar och lyssna på musik/titta på film.

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Äter ju knappt på restaurang, men det trånga lilla stället man hellre tar med sig maten från än äter på i Karlstad har godaste och största falafelrullen jag ätit. Fast då är det ju inte ens restaurangen jag gillar (den är vidrig). Så typiskt.

5. När badade du i en pool senast?
Gick i fyran har jag för mig. Därefter har jag inte näckat omkring i omklädningsrum.
6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, och det var lika upprivande och dödligt tråkigt varje gång. Man kan ju tänka att jag borde ha fått total avsmak för teater, men jag är en fighter (ha-ha).

7. Hur många barn vill du ha?
Inga alls. Tar mig hellre an andras ungar och gör folk av dem, ty det lär behövas.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Heavy metal, dansband, psychobilly, trubadurrock.

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Röstar taktiskt på (V) eftersom det så kallade "röda blocket" inte har en chans mot Reinfeldt och alliansen ifall (V) hamnar under fyraprocentsspärren (vilket de riskerar att göra då de bara blir sämre och sämre). Jag varken tror på eller uppskattar partipolitik (tvärtom) men ger inte mycket för blankröstning. Hört talas om The lesser of two evils-principen?

10. Vad har du för TV-kanaler?
SVT, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, MTV. Det verkar vara grundutbudet här.
11. Har du åkt moped någon gång?
Ja, det är så roligt så. Råkade välta en i ett dike i Niemisel med.

12. Har du busringt någon gång?
Nej, faktiskt inte.

13. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, jag har inget körkort.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Nej, det verkar tråkigt och tidskrävande.
15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Grekland, och det lär dröja många år innan jag får lov att åka utomlands igen.

16. Har du en egen trädgård?
Nej, men en stor balkong att odla på om jag skulle vilja. Det vill jag inte eftersom blommorna ändå dör till vintern. 

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Läser inte serier. Vad gäller TV vet ni nog själva svaret.
18. Kan du alla orden i nationalsången?
Om det är den med fyra innehållsfattiga verser, så ja.

19. Badkar eller duschkabin?
Dusch. Det enda negativa är att man aldrig får tillfälle att köpa väldoftande badbomber i olika färger.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Har inte sett någon bra film den senaste månaden.

21. Favoritpizza?
Min pizza måste innehålla mycket champinjoner, stark krydda och någon sorts dressing. Resten är utfyllnad.

22. Chips eller popcorn?
Hemma i soffan är båda hemska. Biopopcorn med smör eller varma chips om något.

23. Vilken färg på läppstift använder du?
Sommarrött enligt Isadora. Visst blir jag röd om sommaren, men inte riktigt så självlysande.

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nej, har någon det? Köper folk ens jordnötter med skal på?

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej. Jag antar dock att luciaröstningarna i skolan räknas eftersom det inte är något annat än en skönhetstävling.

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Äppeljuice. Jag vill helst ha annat än bara apelsin.

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Åt ute med S i somras. Asiatisk buffé.

28. Favoritchoklad?
Tryffel, som den sugga jag är.

29. När röstade du senast?
2006.

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
Äter inte tomater.

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej, måste man inte sporta eller kaninhoppa för att få sådana? Däremot har jag en pimp cup, och de är ju något pokallika.

32. Är du bra på matlagning?
Nej, inte alls. Jag bränner allt och går och köper godis i stället.

33. Klarar du att tanka själv?
Nej, men eftersom jag varken har körkort eller bil är det väl ingenting jag behöver kunna?

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej, men jag har varit så nära, så nära och har köpt vissa av sakerna på Tradera. Inget fungerade, skall tilläggas.

35. Pepsi eller Coca Cola?
Känner ingen skillnad och jag tycker ändå inte om läsk.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nej, men så har jag ju inte haft mycket till jobb att tala om heller.

37. Vad var det senaste du handlade?
Handlade i förrgår, bland annat Heinz soppa och bomullsbollar med nallebjörnar på paketet.

38. Har du kräkts offentligt?
Ja. Inte det fräschaste att göra av en dam, men vad är alternativet? Det är ingen urinblåsa vi talar om och det går inte att hålla sig många sekunder. Urinera offentligt kommer ni iaf aldrig se mig göra. Aldrig att jag drar ner strumpbyxorna publikt.

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Mångmiljardär. Den sanna kärleken har jag gett upp hoppet om.

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Ja, det gör jag. Vårt undermedvetna vet mer än vad vi gör.

41. Har du ringt något betalnummer?
Ja, det är väl klart att man ringt in till Ordjakten någon enstaka gång innan man slapp betala telefonräkningen själv. När jag var yngre ringde jag till ZTV:s program Kompis med för att diskutera buffaloskor. Jag kom fram men blev aldrig uppringd.

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Mina ex är inte ex, de är döda för mig.

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Har inte besökt någon på sjukhus i vuxen ålder.

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Hade mörkbruna korkskruvar till axlarna när jag föddes, sedan blev jag blond och svintolik. Har alltid haft långt hår dock.

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Har inget. Så avancerad är inte min telefon.

46. Vad har du i din väska?

Näsdukar, anteckningsbok, pennor, hårnålar, hemnyckel, ett plåster (för säkerhets skull), läppglans/läppstift, puderdosa, busspengar, cigaretter, tändare/tändstickor, tuggummi/halstabletter, skolböcker. Man måste ha en rymlig väska.
47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Jag somnar alltid tittandes på tv-serier. Det har blivit ett heligt avslut på den sketna dagen, annars tar det betydligt längre för mig att dra iväg. Elräkningen drar dessvärre också iväg med den ovanan.

48. Vad är du tacksam för idag?
Att min tand inte gick sönder av det stenhårda tuggummit. Annars är jag väldigt otacksam av mig.


Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0