You gave me nothing, now it's all I got

Nätterna blir så sena att jag inte orkar ta mig upp. Jag struntade i dagens lektion (datorkunskap) med tanken att jag skulle avsätta tid till att läsa inför morgondagens spanskaprov. Det har gått tolv timmar sedan jag sade det till mig själv och nu är jag återigen såpass trött att jag skulle kunna gå och lägga mig. Att jag varken gjort eller kan ett dyft är nog underförstått (ja, jag kommer bli underkänd). Jag tror att jag får i mig för litet syre. Inte undra på att växterna dör trots att jag vattnar dem, all energi går ju åt till mig.

Inatt hade jag den sortens dröm jag fasar mest av alla. I dem är jag alltid lycklig och vaknar med glädjetårar för att de trots att de är så suspekta känns så äkta, men den glädje jag känner för en kort sekund övergår snabbt till tårar av sorg, för det finns inget vackert över dem. De lämnar en stor orolig klump i magen och förstör mina veckor; jag får dimsyn, tappar fokus och livslust. Jag förlorar hoppet och förstår inte varför mitt undermedvetna fortsätter att håna mig genom att hålla fast vid saker som inte har någon väsentlighet. Har jag inte lidit nog av detta? Varför kan det inte komma någon som kan ta det förflutna ifrån mig och vara en del av min morgondag? I hela mitt liv har jag blickat bakåt för att det inte finns någon nutid, ingenting att se fram emot eller tänka på vid dagens slut. Jag är trött på att drömma. Jag vill leva.

"I hela mitt liv har jag väntat på någon som liknade dig
Hur kunde du lämna mig ensam i en värld som har blivit så hård?
I hela mitt liv har jag längtat långt, längre bort härifrån
Nu står du först på min lista över folk som förtjänar ett öde värre än döden"


Det värsta är inte att det är Kent, det värsta är att det beskriver vad som skapade Heartsick. Jag vill inte vara henne mer, men jag har förstått efter år av flykt att man aldrig kommer ifrån sig själv. Vissa är dömda att förbi oälskade. Jag råkar vara en av dem. Det borde vara enklare att ta än vad det är, men det är inte enkelt någonstans. Jag har hellre relationsproblem än inga relationer alls, för en känsla av samhörighet, bekräftelse och normalitet.

Kommentarer
Postat av: sixesandsevens

attans jävlar vad bra skrivet. känner igen mig i dina ord...

2009-02-04 @ 22:15:41
URL: http://tramsigt.blogspot.com
Postat av: Angelique

Vilken fin design! :D

2009-02-04 @ 22:35:57
URL: http://kinkykitten.nu
Postat av: Emma Amelie

Nog kommer du klara provet! Försök minnas lite siffror och typ några fraser eller så.

Jag har inte heller pluggat mycket alls, men jag satsar bara på att bli godkänd, behöver ju inte ett mvg så jag tänker att nej jag ska inte plugga ihjäl mig.

Men ja, går det åt skogen så är det inte hela världen, är ju bara ett diagnosprov. Vi hinner lära oss resten av terminen också. Det finns hopp ett bra tag till!



Och ja ang det förflutna etc. Det förflutna är ju det som format oss och är svårt att komma ifrån. Det enda man kan göra är att försöka att inte leva kvar i det. Framtiden kan man inte heller leva i så det enda man kan satsa på är nuet.

Man får försöka göra varje dag meningsfull på något sätt, ta det lite timme för timme. Inte så fantastiskt lätt, men ja, på något sätt så går det. Iaf då och då. Den här tiden av livet känns lite som en transportsträcka ibland, liksom plugga och gå på komvux, men man får hitta små saker som gör livet okej.



Känner att jag inte riktigt vet hur jag ska formulera mig, är ju inte direkt några handfasta råd jag kommer med, snarare någon slags erfarenhet bara.



Nu ska jag försöka få någon slags skönhetssömn inför morgondagen då. Syns i aulan!

2009-02-05 @ 00:41:18
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Lina

Lycka till på provet!



Du är utmanad: http://linasliv.blogg.se/2009/february/6-6.html



:)

2009-02-05 @ 07:42:04
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Lovisa

känner igen mig i dina inlägg. Känns som om mina egna tankar är nedskrivna ibland.



Har även en annan tanke på lager. Ser att du lyckas jättebra med din viktminskning,och jag har själv ca 6 kg att gå ner... vad är dina tips för en effektiv viktminskning?

2009-02-05 @ 08:49:08
URL: http://lolloo.blogg.se/
Postat av: Fanny

Men de finns mer. Du kan vara mer. Du försöker ju nu, eller hur? Och du komme ju åka bort i sommar och i alla fall GÖRA något. Det är ju fina grejer.

2009-02-05 @ 08:57:24
URL: http://intefanny.wordpress.com/
Postat av: Louise

cicci, du kan.. ! jag vet att du kan, du har det i dig.. ! jag tror på dig

2009-02-05 @ 11:23:21
URL: http://louisetarden.blogg.se/
Postat av: Tjelsi

Lycka till på spanskaprovet! ^_^

2009-02-05 @ 13:34:00
URL: http://tjelsi.com

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0