Long time no seen

Jag vet inte om det gäller allmänheten eller bara mig själv, men det känns som att bloggarnas glansdagar är över? Precis som jag slutat skriva, har jag slutat läsa. Det intresserar mig inte längre; jag har varken tid eller lust.

Ju mer drama ju mer att skriva om, men desto mindre ork till att göra det. När dessa draman dessutom involverar andra känns det fel att nämna något. Jag skulle kunna summera det hela i korta drag, men avstår. Det närmar sig 1,5 månader sedan jag gjorde ett textinlägg och den dagen känns som en evighet sedan nu. (För den som undrar beror avbrottet på att det var samma natt jag på krogen fick frågan ifall det var jag som var Heartsick. Ända sedan jag började föra dagbok på internet för en herrans massa år sedan har jag varit livrädd för att en vild främling skall ta sig friheten att börja kommentera ens tankar utanför internet. Jag blånekade givetvis och har inte vågat uppdatera sedan dess. Jag tycker sådant är fruktansvärt pinsamt.)

Så vad har hänt det senaste dygnet då? Igår fick jag en knäpp, åkte och reashoppade för 900:- på Åhléns. Senare tog jag cykeln till Coop fem i elva för att köpa hårfärg (gotta love 'em impulsive bitches). Skillnaden är knappt märkbar och ett års sparande av utväxt blev förgäves. Onödigt värre. Idag skall jag steka på balkongen och oroa mig över HSB's besked att jag inte längre får bo kvar då det kommit fram att jag hyrt i andra hand utan tillstånd från dem. Min mage är svullnare än någonsin och jag har gått upp 3,5 kilo, samt vaccinerat mig inför resan som försvårar situationen enormt då jag borde vara kvar och reda ut saker. Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Isabella

Det glädjer mig så enormt att du har återupptagit bloggandet då jag finner din blogg som en av de få bloggar värda att läsa. Dock måste jag hålla med dig om tröttnandet av bloggar i allmänhet och bloggandet. En utdöende trend, precis som Kent-kidsen.

2009-06-30 @ 21:06:24
URL: http://ohsostylish.blogg.se/
Postat av: vifsla

Det är ju sommar nu. Bloggarna kommer nog igen till hösten.

2009-07-01 @ 09:34:44
URL: http://www.vifsla.blogspot.com
Postat av: Elin

Blogga!!

2009-07-09 @ 16:25:32
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja sommaren gör en lat både fysiskt och mentalt

2009-07-16 @ 14:26:48
URL: http://emmasform.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0