Två ord: Jävla idiot!

Jag visste att jag skulle ångra mig. Jag visste det. Jag ser numera ut som en överviktig fjortis på moped (även fast H säger att 90-talet är över och att inga snorungar använder sig av detta färdmedel mer). Jag visste att jag inte skulle ha gjort någonting alls, så varför gör jag det när jag till och med själv säger att det är bra som det är? Jag hatar mig själv och jag åker ingenstans på måndag som jag ser ut i håret nu. Aldrig i livet att jag sätter mig på ett plan - eller något annat offentligt utrymme heller för den delen - med den här missfärgen. Nej, det är inte ens kycklinggult, det är enbart missfärgat och ojämnt. Så mycket för att ljusa upp något ett par nyanser! Nu sitter jag med två ton silverschampo (tredje omgången) i håret och kommer antagligen att få tona det mörkblont efter ett frisörbesök à 1500 kronor. I morgon skall jag dock försöka rädda nästkommande vecka med just en askfärg. Jag får se vitt som en temporär lösning, och problemet vad framtiden skall ge, får vänta tills jag kommer hem igen. Jag har ju ingenting emot vitt hår, det är bara det att jag vägrar ha det med allt jobb det innebär.

Nu låter det på mig som att jag bleker håret för första gången, men jag har gjort det sedan 2003 och detta är min första misslyckade blekning någonsin. Det är precis som med Triss: Plötsligt händer det. Välkommen, tårar. Nu tar jag livet av mig.

Kommentarer
Postat av: sofia

det borde finnas frisörer med akutmottagning för såna tillfällen.

2010-02-27 @ 12:34:05
URL: http://hurtin4certain.blogspot.com
Postat av: Anna

sitter och känner att jag håller på att tappa min egen stil och mer eller mindre hamnar i den praktiska fällan gällande kläder osv (vad kommer då inte hända när jag blivit mamma?)desperat funderar jag över det här med stil och har ställt följande frågor till Thina på bloggen beyond sizes och tänker att jag ju gillar din stil, så jag är nyfiken på samma saker när det gäller dig:



Beskriv din stil

Hur skapades din stil på dig?

Vad hade du för stil innan?

Vilka detaljer är typiskt ”du”?

Hur ser din basgarderob ut?

Hur ”bygger” du din vardagsoutfit?

Hur klär du dig helst till fest?

Vad är dina tankar kring passform, hur framhäver du det du vill framhäva med hjälp av dina kläder?

Var hittar du inspiration till din stil?

Vem har du som smakråd?

Var shoppar du dina kläder och accesoarer?

Vilka material föredrar du? Vilka storlekar prövar du?

2010-03-06 @ 09:25:53
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0