(ingen rubrik)

Gjorde litet (o)nödig shopping idag: Kjol, ljus och rökelse. Det är billiga ting man får unna sig och önskar att man hade större användning för än man tar sig. Har nog omkring 100 doftstickor som legat i år och dar (en kartong kinesiska däribland som jag - hör och häpnas - fick då jag var tretton), men det är dags att ta upp det igen. Avslappningen och renandet från svarta tankar gör det värt att städa så att man har en bestämd plats att hämta ny kraft från. Klistra igen ett par kartonger och kasta i soptunnan då allt är för oanvändbart för att skänka till ryska barnhem. Det kräver inte mycket. Hur kan man prioritera tomheten framför sin själ? Skärp dig nu, din försoffade hagga innan jag bränner ditt ansikte med vekens låga.

Igår hämtade jag ut paketet från 11. Både mängden ögonrengöring och hårtvätt var större än jag trodde varför det var väl spenderade pengar. Fick med prover av den sockervaddsparfym jag inte passar i, men till min glädje kom idag en provflaska av Lancomes Hypnose med posten (som S fått med Damernas Värld, förstås). Allt i allo-dofterna var också överraskande trevlig: det luktade verkligen december (förhatliga månad).


På lördag blir det klubb och sura miner. Även om jag gillar att göra det som kallas festa (så ungdomlig jag känner mig), är jag i botten en "mysig hemmakväll"-tönt som tycker att timmarna innan galej är asjobbiga och inte alls förväntansfulla, men det är sådant man inte får erkänna för sig själv eftersom man då blir bekvämt sittande månad efter månad utan att se något annat, utan att bli sedd.
"Åh så mysigt med hemmakväll! Vem skall du vara med?"
"Ja, det blir en romantisk träff på tumanhand med Cheese Doodle och 'Doobidoo'. Kanske kommer Milkduds förbi
en sväng, så det kan ju bara sluta på ett sätt, om ni förstår vad jag menar."
"...Wha?"


Kommentarer

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0