08.12.16

Drömmar fortsätter att göra ont och få en att försumma sömn och arbete. Då man inte kommer från dem kan man heller inte komma ifrån det som orsakat dem. Sådant man officiellt är över kommer tillbaka om nätterna och får en att vakna svettig när det återigen redan har hunnit mörkna ute, och försätter en i grubblerier i veckor efteråt. Inte för att de är intressanta utan för att de förstör en mentalt. Känslor som sedan länge borde varit döda rotas fram ur hjärnarkivet, blandas hänsynslöst med diverse oväsentligheter och väcks till liv som de ouppklarade affärer de är. De kommer aldrig att avslutas heller och det är därför de fortsätter att hemsöka en, i såväl sovande som vaket tillstånd. Det är därför allt nytt påminner om något gammalt och fortsätter att få en att gråta av hjälplöshet, eftersom inget beteende kan hindra dessa tankar från att återkomma.

Varför fortsätter jag att tilldelas denna smärta när du vet att jag inte orkar mer? När den inte stärker mig på något sätt utan endast gör mig svagare? Jag hoppas ständigt på räddning, men det känns inte som att någon lyssnar, som om det inte är till någon nytta för mig att be om hjälp när den aldrig visar sig. Jag försöker vara positiv (även fast min negativa fasad skiner igenom). Jag försöker se till de små sakerna, men när denna känsla så länge tyngt mig och gör varje andetag till ett helvete går det inte att glädjas över att jag slapp busskontrollanter den här gången med. Vad gör det för nytta att jag fortsätter dras med lidandet från detta när jag redan har så mycket annat att ta itu med? Jag har inga höga tankar om mig själv, men jag förtjänar det inte, för felet var aldrig mitt. Varför skall jag behöva ta år av lidande för andras själviskhet? Jag vill inget hellre än att gå vidare, inte bara genom att säga att jag skall göra det, för bestämt mig, försökt och misslyckats har jag gjort så många gånger nu. Jag vill göra något på riktigt för omväxlings skull.

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch det där lät inget vidare... :( kramar

2008-12-16 @ 10:40:46
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej, det var verkligen längesen jag läste din blogg, men nu har jag äntligen hittat hit igen :)

2008-12-16 @ 12:57:32
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Fanny

Det låter fruktansvärt. Lycka till.

2008-12-16 @ 13:54:50
URL: http://intefanny.wordpress.com/
Postat av: Emma Amelie

det du behöver för att kunna gå vidare är förmodligen acceptans. vet inte vad det handlar om men svaret brukar vara acceptans oavsett vad det är.



nu kommer jag dragande med massa flummiga dbt termer, men ja. att acceptera att saker är som de är oavsett om det är rättvist eller inte brukar kunna få en att släppa taget om det.



har ju personligen fått ägna en hel del tid åt att acceptera. och det har hjälpt på många områden. det förändrar inte det förflutna men kan i alla fall få en att sluta leva i det.



har inte så många andra bra visdomar att komma med. men alltid något.

2008-12-16 @ 17:34:56
URL: http://emmaliine.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Emma Amelie: Ja, visst är det så! Att acceptera det en inte kan förändra är grundläggande för alla problem. Det kniviga är väl att man kan acceptera sig blå och ändå inte lyckas, allt tar sådan tid och raseras så lätt av minsta småsaker, men det finns ju egentligen ingenting annat att göra. Målet är ju att kunna leva med erfarenheterna och de erfarenheter man själv skapar i efterhand i hjärnan, även om de stör.

2008-12-16 @ 17:45:32
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vet ju inte helt hur det ser ut ifall du talar om en viss person.

Men ibland är det snällast mot en själv att bryta kontakten, om du fortfarande har någon slags kontakt.

Du är vacker, du skriver bra, du är massvis Cecilia.

Men var inte destruktiv mot dig själv bara...



Själv har jag börjat vakna långsamt när jag går hos en psykolog. Jag kände helt enkelt att det var rätt för att hitta tillbaka till mig själv, jag minns att lite av mig försvann när jag var 7 år...

2008-12-16 @ 22:43:18
URL: http://beleaguer.blogg.se/
Postat av: tove

Jag drömde en otroligt hemsk dröm förr-förra natten. OCh det var inte ens en mardröm så, bara minnen och känslor och ja sånt, fast inget särskilt hände alls. Det var det som var jobbigt.

2008-12-18 @ 14:31:07
URL: http://randomledigtnamn.blogspot.com

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0