Mina första vinterskor



Jag vet att min syster jublar inombords då hon läser rubriken eftersom hon varit på mig i halva mitt liv om att köpa ett par  (eller överta hennes gamla, att de var två nummer för små gjorde inget). Jag kan faktiskt inte minnas om jag haft några sedan mellanstadiet. Jag har alltid varit den som gått och frusit i klackar, men i år tänker jag smart. Gick in på Din Sko och greppade tag i första bästa skodon som såg ut att kunna passa.

Korta och tjocka ben klär inte i skaft (korta och tjocka ben kan å andra sidan inte ha några höga heller), men det är knappast en rimlig ursäkt till att glida runt på isen i sommarskor, få snö på fötterna och förkyla sig? Som det ser ut nu trampar jag runt i tygskor som inte alls matchar kläderna av ren bekvämlighet, så varför inte trampa runt i de här varmfodrade av samma orsak? Så här års ser allt annat än vinterklädnad dumt ut, för vem vill förknippas med de 15-åriga mansoniterna (haha, hur länge sedan var det inte man använde den benämningen då?) på bussen utan jackor i minusgrader? De ser bättre ut i verkligheten (på bild är samtliga hemska - tänk Lappland och 70-tal), finns även i vitt och kostar 449 kronor. Skorna alltså, inte mansoniterna. De är betydligt billigare än så.

Kommentarer
Postat av: Lina

Fina! :)

Ser ut som ett par skor jag skulle kunna tänka mig att köpa!

2008-11-14 @ 20:32:52
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det är ett evigt gissel det där med korta tjocka ben och stövlar... Jag har samma bryderier själv. Och är för den delen också väldigt dålig på det där med vinterskor. Om bara skotillverkarna kunde göra snygga stövlar till vettiga priser till folk som inte har tandpetare till ben så skulle man kanske bli mer inspirerad till ett köp.

De där skorna du köpt såg riktigt söta ut, jag tror nästan att jag lär ta en närmare titt på dem. I år tänkte jag nämligen att gympaskorna ska få få stå åt sidan för ett varmare alternativ... :)

2008-11-14 @ 23:35:34
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Fanny

Vad är en mansonit?

2008-11-15 @ 23:15:23
URL: http://intefanny.wordpress.com/
Postat av: Cecilia

Fanny: Mansonit är så simpelt som det låter. Ett typiskt nitbärande, svartsminkat mansonfan, sällan sexton fyllda. Kanske inte en så vanlig benämning utan något jag snappade upp av mina stockholmsvänner i 13-årsåldern. :P

2008-11-15 @ 23:41:34
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: sandra

Du skall veta vad glad jag är, för din skull, syster! Äntligen kommer du att kunna utstå en hel vinter utan att behöva frysa ihjäl om fötterna, eller halka runt på ett par små stickor till klackar! De där skorna såg ju riktigt behagliga ut. Ja, till och med riktigt mysiga & gosiga! Nu kan jag sova lugnt om nätterna, då jag vet att du har ett par riktiga skor på dig. Jag tackar dig å mina vägnar.

Postat av: Cecilia

Sandra: Jag visste väl att du skulle gilla det. Jag är inte riktigt lika stormförtjust.

2008-11-22 @ 04:50:05
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Alv

Haha! Mansonit, det var det länge sedan man hörde ja.. Det är banne mig skrämmande att Manson nu kan räknas som en gammal artist, precis som Britney Spears och annat läskigt. Huuu.

2008-11-23 @ 13:14:39
URL: http://mandragora.webblogg.se/

OBS! Reklam och spam raderas. Svar på givna kommentarer hänvisas till era egna inlägg och inte till mina, då kommentarfältet inte är något klotterplank! Övriga kommentarer uppskattas och glädjer mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0